Zodux Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Hei Jeg vurderer veldig sterkt å kjøpe en ny PC skjerm med hundre prosent fokus på gaming - da først og fremst for FPS og RTS. Jeg har egentlig ikke tenkt noe særlig over hvor mye jeg ønsker å gi for den, men kan strekke meg til åtte tusen. Minimum ønsket størrelse: 22" Maksimum ønsket størrelse: 27" Jeg har også sett på en del skjermer selv, men utifra manglende gode reviews har jeg ikke klart å slå meg til ro med noen av dem. Navn på skjermer og medfølgende lenker under. DELL UltraSharp 27" U2711 (Lenke: dell.no) BenQ 23,6" XL2410T (Lenke: Komplett.no) Eizo 24,1" LCD Foris FX2431 (Lenke: Komplett.no) Jeg vet virkelig ikke hvor relevant det er, men skjermene fra Eizo og Dell har kanskje litt høy responstid? Setter forøvrig veldig stor pris på anbefalninger utifra personlig erfaring! På forhånd, tusen takk for alle svar! Mvh. Zodux Endret 22. november 2010 av Zodux Lenke til kommentar
blåbærplukkeren Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Har ingen erfaring med noen av de, men den Benq skjermen skal visst være super! Vurderer å kjøpe en sånn selv! Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Skal du utelukkende kjøpe en ny skjerm for gaming, og da som nevnt til bl.a. FPS spill - bør du anskaffe deg en 120hz løsning. Once 120hz, you'll never go back... Lenke til kommentar
Zodux Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Hehe - tror nok de ekstra hertzene kommer veldig godt med, ja. Bildet har en veldig lei tendens til å begynne med "tearing" når FPSen er høy og det skjer svært mye på skjermen, da spesielt blinkende lys osv. Tror nok jeg kommer til å gå for BenQ-skjermen her, med mindre noen hyler ut at dette er en skjerm jeg bør holde meg unda, eller at det er en annen skjerm (hvilken som helst) jeg bør kjøpe i stedet. Jeg har forresten allerede brukt rundtom 1200 kroner på 3Dbriller og programvare for å kunne nyte AMD HD3D når jeg får skjermen, så en skjerm som støtter 3D blir det nok uansett - og da kommer man ikke utenom 120hz såvidt jeg vet. Brillene er Oakley Gascan 3D (i sort) programvaren jeg kommer til å bruke heter så meget som TriDef 3D (AMD) og kan kjøpes på tridef.com. Igjen, takk for alle svar! Endret 22. november 2010 av Zodux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå