Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny Gaming Skjerm

Zodux

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer veldig sterkt å kjøpe en ny PC skjerm med hundre prosent fokus på gaming - da først og fremst for FPS og RTS.

Jeg har egentlig ikke tenkt noe særlig over hvor mye jeg ønsker å gi for den, men kan strekke meg til åtte tusen.

Minimum ønsket størrelse: 22"

Maksimum ønsket størrelse: 27"

Jeg har også sett på en del skjermer selv, men utifra manglende gode reviews har jeg ikke klart å slå meg til ro med noen av dem. Navn på skjermer og medfølgende lenker under.

DELL UltraSharp 27" U2711 (Lenke: dell.no)

BenQ 23,6" XL2410T (Lenke: Komplett.no)

Eizo 24,1" LCD Foris FX2431 (Lenke: Komplett.no)

Jeg vet virkelig ikke hvor relevant det er, men skjermene fra Eizo og Dell har kanskje litt høy responstid?

Setter forøvrig veldig stor pris på anbefalninger utifra personlig erfaring! :)

På forhånd, tusen takk for alle svar!

Mvh.

Zodux

Endret av Zodux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe - tror nok de ekstra hertzene kommer veldig godt med, ja. Bildet har en veldig lei tendens til å begynne med "tearing" når FPSen er høy og det skjer svært mye på skjermen, da spesielt blinkende lys osv.

Tror nok jeg kommer til å gå for BenQ-skjermen her, med mindre noen hyler ut at dette er en skjerm jeg bør holde meg unda, eller at det er en annen skjerm (hvilken som helst) jeg bør kjøpe i stedet.

Jeg har forresten allerede brukt rundtom 1200 kroner på 3Dbriller og programvare for å kunne nyte AMD HD3D når jeg får skjermen, så en skjerm som støtter 3D blir det nok uansett - og da kommer man ikke utenom 120hz såvidt jeg vet. :)

Brillene er Oakley Gascan 3D (i sort) programvaren jeg kommer til å bruke heter så meget som TriDef 3D (AMD) og kan kjøpes på tridef.com.

Igjen, takk for alle svar! :)

Endret av Zodux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...