Gå til innhold

Helt ny PS3, kommer på nett men ikke PSN?

toth

Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte ps3(320gb, ikke slim)+move bundle nå på lørdag. Å komme seg på det trådløse hjemmenettet gikk smertefritt, og maskinen lastet ned sine oppdateringer, samme gjorde spillet(sport champ.).

Tenkte så jeg skulle inn å se meg rundt etter noen demoer.

Etter endel errors og time-outsklarte jeg til slutt å lage en "playstation online-bruker".

Den er fortsatt på nett, om jeg tar "sjekk internettforbindelse", men på "sjekk psn" feiler den. Og prøver jeg å trykke logg på, PSN, news e.l. fra hovedskjermen, blir den stående og prøve i 3 minutt, før jeg får feilmelding.

Hva gjør jeg feil...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

kjøpte ps3(320gb, ikke slim)+move bundle nå på lørdag. Å komme seg på det trådløse hjemmenettet gikk smertefritt, og maskinen lastet ned sine oppdateringer, samme gjorde spillet(sport champ.).

Tenkte så jeg skulle inn å se meg rundt etter noen demoer.

Etter endel errors og time-outsklarte jeg til slutt å lage en "playstation online-bruker".

Den er fortsatt på nett, om jeg tar "sjekk internettforbindelse", men på "sjekk psn" feiler den. Og prøver jeg å trykke logg på, PSN, news e.l. fra hovedskjermen, blir den stående og prøve i 3 minutt, før jeg får feilmelding.

Hva gjør jeg feil...?

Noen ganger er PSnetwork nede. Du kan prøve å også lage en ny bruker.

Lenke til kommentar

Da kan det være et problem med lukkede porter, men det skal jo eeegentlig ikke gjøre at du ikke får brukt PSN, men når routeren står ved siden av PS3en, hvorfor i all verden ønsker du da å bruke WiFi? Trådløst nett er egentlig bare en forenkling så man slipper å trekke kabler rundt omkring. Ting som står i ro hele tiden bør absolutt holdes kablet (så lenge ikke dette byr på mye jobb og estetisk forringelse) og spesielt på onlinespilling hvor ping og latency er viktig. Her er kablet nett overlegent WiFi med 100% signal. Selv om det ser ut som om alt går helt smertefritt så er det mye større sjanse for pakketap på WiFi enn ved kablet tilkobling.

Da håper jeg at jeg har overbevist deg om å fortsette å bruke kabel :)

Lenke til kommentar

Joda, jeg kommer nok til å bruke kabel - men nå er jeg en gang typen som irriterer meg over at ting ikke virker som det skal, og gjerne vil ha det på stell selv om det ikke skal brukes :p

Forøvrig, nå når jeg er på kabel får jeg NAT3 på testen - er det normalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...