*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Helt riktig, fakta er at en facebook bruker er ca akkurat en like stor taper som en diskusjon.no bruker og motstt.. Men ellers, hvorfor er det feil å publisere bilder av hva man gjorde forige uke? Endret 22. november 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Ikke feil. Jeg er bare veldig glad i å holde bildene mine for meg selv. Og stoler ikke på sikkerheten til slike sider. Leser standig at flere brukere er hacket. Skriver noen noe feil, eller ikke snilt på FB blir det tatt som verdens undergang. Alt som står der, må nemlig være sant. Nei, finner ikke på masse, kjenner folk som har bruker der. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg er stolt over å ikke har blitt lurt inn i det sosiale liv som 99,99% av dere andre jævla suckers. Jeg er kun på Facebook, LinkedIn, Twitter, etc - aldri ute i den jævla forurensede drittluften med eksos, røyk, promp og dårlig ånde. 4 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Ikke feil. Jeg er bare veldig glad i å holde bildene mine for meg selv. Og stoler ikke på sikkerheten til slike sider. Leser standig at flere brukere er hacket. Skriver noen noe feil, eller ikke snilt på FB blir det tatt som verdens undergang. Alt som står der, må nemlig være sant. Nei, finner ikke på masse, kjenner folk som har bruker der. Ikke feil. Jeg er bare veldig glad i å holde bildene mine for meg selv Velvel, jeg som de aller fleste andre har noen bilder private og noen på facebook, jeg laster ikke opp ting jeg er redd andre skal se, sier seg jo selv. Og stoler ikke på sikkerheten til slike sider. Leser standig at flere brukere er hacket. Det er like enkelt å stjele din diskusjon.no konto, så hvorfor er du her? Skriver noen noe feil, eller ikke snilt på FB blir det tatt som verdens undergang. Alt som står der, må nemlig være sant. Det gjør man om man sier noe i det store "IRL" også, man blir også skjelt ut på det groveste om man skriver noe feil på diskusjon.no, så ser ikke helt arbumentet her. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Det største problemet med Facebook i dag er disse tilleggsapplikasjonene man finner på de fleste nettsider (også i artikkelen her) som, hvis du er innlogget, sjekker med Facebook om hvilke venner som har anbefalt denne og andre artikler på nettsiden du besøker. Dette betyr at Facebook blir informert om de fleste sider (de som benytter denne applikasjonen) man besøker og artikler man leser, og de kan dermed kartlegge surfevanene til sine medlemmer. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Nei, det er feit, facebook vet bare om sider du har klikket "liker", "anbefaler" elns på. Om du er på en nettside med facebook innhold men ikke f.eks liker innholdet vil ikke facebook vite dette. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Nei, det er feit, facebook vet bare om sider du har klikket "liker", "anbefaler" elns på. Om du er på en nettside med facebook innhold men ikke f.eks liker innholdet vil ikke facebook vite dette. Hvordan kan Facebookapplikasjonen vise navnene på vennene mine som liker artikkelen uten at de blir informert om at jeg leser den, for så å sjekke hvilke venner som liker den? Husk, denne applikasjonen viser ikke bare at "29 personer liker denne artikkelen", den sier også at vennene mine Ola og Kari liker artikkelen. Endret 22. november 2010 av KjellV 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Har du noen gang tatt en titt på koden til disse sidene elementene? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Det har jeg ikke, men forklar meg gjerne hvordan den kan vite hvem av mine facebookvenner som liker artikkelen uten å informere facebook om at jeg leser den. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 fordi infoen du ser på siden er egentlig ikke siden men facebook i et innhentet element. Nettsiden er en ramme. og om du klikker liker viredesendes det at du har sett det via rammen Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 forklar meg gjerne hvordan den kan vite hvem av mine facebookvenner som liker artikkelen uten å informere facebook om at jeg leser den 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 informasjonen henter PC-en din ut fra facebook og viser på den nye siden. Lenke til kommentar
Bentus Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Er på facebook hele tiden... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg også, er vel en av mine topp 5 besøkte sider, ligger altid i en eller flere faner. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg har ikke Facebook. Jeg er lykkelig nok uten. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Det er du sikkert, jeg er lykkelig nok uten myspace konto. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg har aldri skjønt hva som er greia med sosiale medier... Slike ting blir så personfokuserte og jeg har mer enn nok problemer med å unngå folk selv uten noen fjesbok konto. Her kan man isteden diskutere ulike ting under et nick og sånn sett stiller alle likt. Rettferdig og upartisk. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Er ikke noe problem å ungå folk på facebook, er bare å "leke" AFK om noen sier deg noe elns. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) informasjonen henter PC-en din ut fra facebook og viser på den nye siden. Mener du dette er en funksjonalitet innebygd i nettleseren? Uten at jeg har benyttet applikasjonen til noe ("del", "lik" eller noe annet) forteller den meg hvem av mine venner som liker artikkelen. Med andre ord må data om hvem som er mine venner og at jeg leser den aktuelle artikkelen kobles på en eller annen måte. Hvem er det som gjør dette? I mine øyne har vi to alternativer: 1. Nettsiden jeg besøker får full oversikt over alle mine venner på Facebook og ser hvem av dem som har "likt" artikkelen. 2. Facebook får vite hvilken artikkel jeg leser og sjekker hvem av mine venner som "liker" (eller kanskje også "deler"?) artikkelen. I realiteten er bare det siste alternativet realistisk, da Facebook neppe gir ut så mye informasjon om brukerbasen sin til alle mulige nettsider som alternativ 1 krever. Det ville i tillegg vært ekstremt ineffektivt. Er du uenig i at det er slik det fungerer så vær vennlig og skriv et utfyllende og forklarende svar på hvordan du mener det fungerer. fordi infoen du ser på siden er egentlig ikke siden men facebook i et innhentet element. Nettsiden er en ramme. Greit nok den er en ramme og egentliger en del av facebook og ikke nettsiden jeg besøker. Men den må vite hvilken nettside det er jeg besøker for å kunne fortelle meg hvor mange og hvem av mine venner som liker artikkelen jeg leser. og om du klikker liker viredesendes det at du har sett det via rammen Jeg har ikke klikket på "liker", jeg har bare klikket meg inn på artikkelen. Endret 22. november 2010 av KjellV 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Er du uenig i at det er slik det fungerer så vær vennlig og skriv et utfyllende og forklarende svar på hvordan du mener det fungerer. Utviklerne av tredjeparts-sider får tilgang til et API der de kan gi facebook URL-en til artikkelen, og ved å bruke cookies på PC-en kan facebook gi tilbake informasjon om hvor mange av dine venner som har trykket "Liker" på samme artikkel. Ingen sensitive opplysninger kan nåes fra siden på denne måten (ettersom det er facebook som kontrollerer og sender data, ikke tredjeparts-siden). Så med mindre du synes navn er sensitiv informasjon, trenger du ikke være veldig urolig for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå