Vetikkeheltjeg Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 ''Marknadsavdelinga med 2 stk tilsette har og ytra sterke ynskjer om ny programvare og betre masiiner. Dei må bruke reklamebyrå for å kome i mål med fleire prosjekt, men meiner dette er er unødvendig då dei har den kunnskapen som trengst for å utarbeide brosjyrer, annonsar osv'' Beklager for nynorsken, for dere som ikke liker det! Jeg holder å med forberdning til tverrfalig tentamen, og har ett spørsmål. Om du leser dette over, så lurer jeg litt på hva programvarer denne avdelinga trenger. Photoshop har jeg allerede tenkt på, men kommer ikke på noe annet. Og hva burde jeg tenke på angående maskinene? FYI: Jeg har lov å bruke internett på førebuing, og alle hjelpemidler. Så jeg sitter ikke her å jukser Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 masiiner? Er vel hverken bokmål eller nynorsk I tillegg til Photoshop, så vil jeg tro at de bør se på InDesign. Maskinvare? En prosessor med flere kjerner (2-4) er en fordel, og mye minne. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Mente såklart maskiner, hvem som helst kan skrive feil. Takker for svar Edit: Har tenkt på Adobe Master Collection CS5.. Da får du med Photoshop, Videoredigeringsprogram, InDesign osv. Endret 22. november 2010 av XFXforce Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Master Collection er dyrt, eg får inntrykk av at det meste av arbeidet denne avdelinga gjer er på trykk, og då er MC heilt unødvendig. Vil du ha ei Adobe-pakke er det Design Premium du er ute etter for produksjon på trykk. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Vi har/hadde samme problemstilling som du beskriver i førsteposten. Vi har kjøpt inn Photoshop, Illustrator og InDesign som alle er inkludert i Design Standard-pakken til Adobe og er godt hjulpet med den. I tillegg bruker vi litt AutoCAD og Inventor til enkelte illustrasjoner, men avhengig av hvilken bransje det er snakk om er ikke det nødvendigvis noe man trenger eller har nytte av. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Autocad skal vi kjøpe inn. Det er til design avdelinga. Har valgt Adobe Design Premium CS5 nå. Takker for alle svar Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Forskjellen på Design Premium og Design Standard er at Premium har Flash og Flash-verktøy. Om de ikke har bruk for Flash vil jo Design Standard være ett mer fornuftig valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå