Gå til innhold

:) CRT eller LCD. noen med tips?

Anbefalte innlegg

Ja. akkurat nå har jeg vel ca. 3k til skjerm da. Men den LCD jeg skal ha koster vel 4k eller noe.. vil heller ha penger til sommeren. kompiser og slikt. Blir jo kino, brus og masse annet ikke sant.. :smile: for å ikke snakke om en ny cd på musikkverket.. hehe.. snakker meg vel litt bort her. Ja. tilbake til topicen. Tror jeg venter med LCD til jul kanskje. Men hvis jeg gjør det må jeg jo ha en god CRT. 19" med sylskarpt bilde. må tåle 1600 x 1200 med god HZ. Har egentlig VELDIG dårlig plass på pulten men har også dårlig råd. Vil ha en FLAT skjerm. CRT altså.. kjenner at denne gamle driten jeg har nå tærer og sliter på øynene.. MAX 85hz i 1024 folkens. det er ikke noe for 9800pro vet dere.. Kommer ikke til å poste så veldig mye mer her på forumet på en stund. Men hvis dere kunne hjulpet meg med dette skulle jeg vært evig takknemlig.

Altså. 19" flat. 1600 x 1200 med god hertz. Skal ikke være hvit. hehe.. sølv grå er vel det man skal ha. med mitt kabinett. Noen av dere som har såpass peiling på skjermer at de kan komme med forslag. :):)

(PS: Visst LCD er ett must, får jeg vel kjøpe en med alle sommerpengene mine.. får vel tjent tilbake pengene uansett så)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å si det kort: det eneste du betaler for i en lcd-skjerm er størrelsen.

du får en mye bedre crt-skjerm til samme pris, myyyyye bedre!!

må kanskje si at jeg ikke angrer et sek på at jeg kjøpte en samsung 172t til nært 6000kr. den er jo bare så sexy :D , og så god plass det ble på pulten

ps!! lcd er IKKE et must om du ikke har pengene

Lenke til kommentar

Om du spiller på maskina din så gå for en bra crt i steden for en middelmådig lcd.. Philips 109p er en skjerm jeg kan anbefale deg på det sterkeste, en 19" med flat skjerm og meget bra bilde.. Koster deg under 3000.. Hadde tenkt å kjøpe skjermen selv engang, men det ble aldri noe av, men den har fått meget bra tester div plasser.. bla pc world norge..

Lenke til kommentar

må kanskje si at jeg ikke angrer et sek på at jeg kjøpte en samsung 172t til nært 6000kr. den er jo bare så sexy :D , og så god plass det ble på pulten

Jeg angrer heller ikke på det kjøpet. Den funker jo meget bra til spill og alt. Har også tatt meg selv i å bare sitte å betrakte skjermens design... :roll: Den er med andre ord sexy...

Andre fordeler med LCD er jo at den er mer behagelig for øynene å se på. Den viser tekst klarere.

Men dersom du ikke har mer enn akkurat nok, er det mer enn bra nok med en CRT! :yes:

Lenke til kommentar

Uff.. har grådig lyst på en LCD skjerm. Men, har også lyst på

en Les paul epiphone med masse utstyr brukt ett år, gitar. hehe..

Men jeg må ha en ny skjerm. Har dårlig plass her, har lyst på en LCD. noen som kan anbefale noen skjermer som er optimale til spilling.

Lenke til kommentar
for å si det kort: det eneste du betaler for i en lcd-skjerm er størrelsen.

du får en mye bedre crt-skjerm til samme pris, myyyyye bedre!!

ps!! lcd er IKKE et must om du ikke har pengene

Den skjermen har en respons tid på 25MS.

Den jeg skal ha har 16ms.. koster 41xx,- nå på psdata. har gått opp litt allerede.

Lenke til kommentar

Hmm.. hva holder du på med mest egentlig? CRT skjermer er vel best for spilling og seing(?) av film.. er ikke helt sikker der.. men det er det at hvis du spiller CS, så kjøp en CRT skjerm.. i tilfellet at du taper så mokker du til skjermen med knyttneven.. da ryker LCD skjermen, men CRT skjemen får ikke en skramme :D (denne har jeg, http://www.databutikken.com/no/default.php...hp?artId=HYQ910, SUPERDUPERFITTE HERLIG SKJERM!!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...