kaffebryggare Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Tenkte det ville vært tøft å prøve seg med noe lodding, men jeg har ikke peiling på loddebolter/loddestasjoner. Vil ha noe solid som holder en stund, men er ikke sikker på hvor langt opp jeg må i pris da. Er det mulig å få noe bra til under tusenlappen? Skal brukes til å lodde ting PSU, hovedkort og slikt til PC. Endret 26. november 2010 av Benny Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Kjøpte noen enkle greier fra biltema. Funker gull. Gass på loddebolt, og to armer + forstørrelsesglass. Sykt kjekt til enkel og leken lodding 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Noe ala denne her? http://www.biltema.no/no/Verktoy/Sveising-og-lodding/Loddeverktoy/Loddepenn/ Kan vel begynne her og kjøpe noe dyrere senere evt. Men bør jeg kjøpe 30 eller 100 watt? Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 30 watt er nok. Om du skal ha loddestasjon har Biltema det også: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Sveising-og-lodding/Loddeverktoy/Loddestasjon/ Til enkel hobbybruk er det greit nok med ein enkel loddebolt, men dersom du loddar ein del er ein loddestasjon absolutt verdt investeringen. 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Hva er fordelene med en loddestasjon vs en enkel loddebolt foruten tempregulator/tempavleser? En del av meg har virkelig lyst til å bare smelle til med en loddestasjon straight away, men det er ikke godt å si om jeg vil ha utbytte av det Lenke til kommentar
tingo Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Det er det at du kan regulere temperaturen som er cluet... Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Hvilke fordeler har det i praksis? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Forskjellige typer loddetinn (enkelt eksempel: med og uten bly) krever forskjellig temperatur. 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 23. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Javel, greit. Takk for at dere tok dere tid til å svare. Får ta meg en tur bort på Biltema og ser om de har den loddestasjonen da. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 Jeg foretrekker bolt med gass. Hater ledninger Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 26. november 2010 Rapporter Del Skrevet 26. november 2010 Jeg bruker denne, fungerer fint for meg http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152355882 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 26. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2010 Kjøpte den der jeg også. Ser nå at jeg kanskje ikke hadde trengt noe mer enn en enkel loddebolt, men får håpe at den holder en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå