legg1 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hoi folkens. Jeg sitter med en liten app i bakhodet for å hente ut litt info fra en MySQL tabell, og printe direkte i appen. 10linjers logg f.eks, som oppdateres hvert 5.sec, en exit knapp, ingen ting mer. Noen som kan pirke meg i riktig retning ? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hvor mye kan du? Har du lastet ned softwaren for å koble opp mot databasen? Kan du koden for å koble opp? Er det spørringen du sliter med? Lenke til kommentar
legg1 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Hvor mye kan du? Har du lastet ned softwaren for å koble opp mot databasen? Kan du koden for å koble opp? Er det spørringen du sliter med? For VB/VS er det fra scratch, men har et par års erfaring med PHP/MySQL, så håper det er til noe hjelp hvertfall Dette er en app som skal kjøres som en liten infobox i et firma. Appen deler data med en web-app for registrering++ av oppdrag fra kunde. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Du kan jo få høyskole-PDFen iallefall. Ellers så bruker jeg SQL-klasse, kanskje ikke nødvendig på ditt lille prosjekt. Imports MySql.Data.MySqlClient Public Class SQLclass Private sqlKobling As New MySqlConnection( _ "Server=folding.mysql.folding.com;" _ & "Database=folding2;" _ & "Uid=folding2;" _ & "Pwd=xxxxxxxxxxxxxxx;") Public Function Query(ByVal sql As String) As DataTable Dim sqlData As New DataTable Try sqlKobling.Open() Dim myCommand As New MySqlCommand Osv. Leksjon 10 - Databaser.pdf Leksjon 10 - Databaser - lysark.pdf Endret 22. november 2010 av War Lenke til kommentar
legg1 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Ok, tusen takk, War. Da skal jeg sette meg med dette i morgen da jeg ikke er i totalt zombiemode, eller south park er på tv2, hehe. -edit- DANG! Skumleste igjennom pdf'en nå, og det er 100% midt i blinken på hva jeg var ute etter Takk igjen! Endret 22. november 2010 av legg1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå