Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nettsjappe som selger GReddy dumpventil

Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten misforstår jeg eller så motsier du deg selv: Du sier det ikke er vits å bestille fra USA, men det er ikke vits å bestille fra norske, for de er ikke billigere?

Uansett, jeg ba om et konkret svar på en annen butikk en BS som har denne dumpventilen (glemte å nevne at det var Type RS)

Lenke til kommentar

Enten så blir det billig fra ebay, med de bakdeler som måtte følge med ved feil. Dyr frakt frem og tilbake osv.

Eller så kjøper du fra den norske butikken. Tviler på at du finner det noe billigere, GReddy er stort sett dyrt. Har du vurdert andre alternativer? Fins mye annet som duger vel så bra som GReddy.

Lenke til kommentar

Enten misforstår jeg eller så motsier du deg selv: Du sier det ikke er vits å bestille fra USA, men det er ikke vits å bestille fra norske, for de er ikke billigere?

Det jeg sier er 1) at det kan bli noen hundrelapper billigere fra USA, (avhengig av fraktkostnad som jeg ikke kjenner/har undersøkt) med de ulemper det medfører hvisomatte dersomatte (bortfall av norsk forbrukerkjøpslov) og 2) at du antakelig neppe finner andre norske nettbutikker som blir nevneverdig billigere enn den du allerede har nevnt selv. :)

Lenke til kommentar

Ebay ja, men da er jo alt av angrefrist og 2 års reklamasjon borte. Vil helst ha garanti om fjøre knekker eller noe.

Og med dumpventil så er det mer personlig enn bare "ta den". De fleste er veldig bra, det går på lydpreferanse. Har du hørt SSQV? Hadde det på Passaten min, skal ikke ha det på denne. Youtube for mer.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg viste bare til din påstand om at det ikke finnes HKS som er billigere, noe som faktisk ikke stemmer.

Du har ikke nevnt en dritt om hvilke preferanser med tanke på lyd du ønsker eller noenting.

Du har fått flere svar, men det later til at du selv sitter med svaret på alt. Enten betaler du de usle to lappene for GReddyen på BS, eller så kjøper du noe annet fra ebay. Det er virkelig ikke så mange alternativer. Når du ser hva den koster fra GReddys egen sjappe og legger på moms på dette, så er det relativt enkelt å se at det ikke kan bli stort billigere hvis norske butikker fortsatt skal ha fortjeneste på den. Bestiller du fra utlandet må du betale moms på delen + frakten, så du kommer fort opp i tilsvarende pris fra GReddy's egen butikk.

Så derfor må du over på ebay og andre merker skal du ha noe billigere. Evt finne noe annet GReddy der. Hvis det ikke er et alternativ overhodet, så er det BS som er alternativet hvis du bare MÅ ha GReddy.

Og nei, du mister ikke all garanti om du bestiller fra statene, du har fortsatt garanti fra GReddy som produsent.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det med garanti.. ikke så mye vits å ta i betraktning, kjøper du noe fra USA, får noe feil, må du først ta for deg en dialog med selger som tar flere dager, deretter legge ut penger og sende BOVen tilbake til USA, så vente antagligvis en god stund, for så at dem undersøker den, deretter sender dem eventuelt tilbake. Når det har gått såpass med tid så blir garanti plutselig ikke så viktig. Det er relativt få til ingen feil på BOVs, skulle uhellet være ute så kjøp et repair kit på nettet til en brøkdel av prisen.

Har du hørt diverse annet enn Greddy da? Tial, HKS old school, Blitz, Apexi osv..

I hvertfall så har Titan Motorsports Greddy til $250 + adapter.

Utenom det så har jeg en PPF(pure performance factory) dumpventil liggende som jeg ikke trenger. Den er brukt på en 700hk MK3 Supra.

Et par bilder: (oppe til høyre) http://scottnicholas.net/priv/worklog/247.jpg - http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/images/50mmblapolerad.jpg

Lydklipp på bilen.. se 2:15 ut i videoen.

Det er ikke et kjent merke, er laget i sverige, men er absolutt heavy duty og solide dumpventiler som gjerne utklasserer mange andre kjente merker.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Tial er oversized for meg foreløpig, og som oftest dyre og vanskelig å få tak i. Blitz er jeg ikke noe glad i, HKS' lyd liker jeg ikke, jeg hadde som sagt en HKS fake på Passaten min, og lyden ble for markant.

Men har også som sagt hørt GReddy, og jeg vet at de er heavy duty om jeg føler for å mekke noe mer heavy senere (turbo, dyser, ecu, bensinpumpe blabla, mer turbotrykk=jeg vet at GReddy takler det, og de har grei lyd). Men foreløpig så er dump mer om lyd enn annet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...