Gå til innhold

Personlige erfaringer med Asus N61DA?

Anbefalte innlegg

Hei! Da har jeg lett og lett i flere uker, gått glipp av noen tilbud fordi jeg slacker, og begynt å gå lei av hele skiten. Leter etter en laptop med skjermkort kraftigere enn Radeon 5650, men til en pris som er grei å svelge. Det jeg da lurer på er om Asus N61DA er en ok laptop? Er skeptisk til AMD prosessorer i laptoper, med tanke på temperaturer, men er det noen grunn til det? Er det noen som har prøvd denne ASUS-en?

Tar gjerne i mot forslag på laptoper i prisklassen opptil 9000, men er det mer enn det blir det nok ikke kjøp. PCen må være brukbar til spill! En kjølig PC er også et ønske, og om batteriet er litt bra, så skader heller ikke det. :)

Takker og bukker så mye for svar!

Frostie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå anskaffet meg PCen! :)

Tålmodigheten tok slutt rett og slett. Sitter nå og skriver på min nye N61DA. Den virker relativt solid bygd, på tross av utstrakt bruk av plast. Lite knirk over hele linja. Tastaturet er etter min smak veldig behagelig å skrive på, og tastene er ikke helt flate sånn som bildene rundt om gir inntrykk av. Overflaten på maskinen virker å være gummiert, noe jeg liker veldig godt, men jeg ser for meg at dette kanskje kan slites av etter ikke alt for mye bruk. Touchpaden er veldig behagelig å bruke! Musetastene er ikke fullt så bra. Litt hardt å trykke om du ikke presser ytterst til venstre på knappen. Jeg foretrekker museknapper av det todelte slaget. Multitouch har jeg ikke testet voldsomt mye, men virka å være en slags gimmick right out of the box, uten at jeg ser den helt store nytten. Men det skal visst være mulig å konfigurere egne kommandoer ved hjelp av denne funksjonen. Det kan jo bli nyttig. Skjermen er blank, men er ikke det verste jeg har vært borti så langt. Ellers er det vel av det rimelige slaget, svartnivået er vel en liten svakhet, men personlig er ikke dette et problem. Hvitt er hvitt, men har kanskje noe blått i seg, og fargene ellers er litt kalde. Maskinen under normal bruk (musikk, msn, nettleser osv.) er veldig stillegående. Hører ingenting om du ikke legger øret inntil maskinen. Under load (spill osv.) Har jeg ikke testet noe mer enn 5 min i WoW, som forøvrig ser ut til å gå veldig glatt på denne maskinen med relativt høye innstillinger. Maskinen holdt seg også stille under disse 5 minuttene. Temperaturene kan kanskje se ut til å ligge litt over det jeg ønsker. Men dette er det vel kanskje CPUen fra AMD som står for. Under og over virker den å være kjølig og fin, har ikke hatt den veldig mye i fanget, men tror ikke det er noe problem. Men fra viftegrillen på venstre side kommer det noe varme. Skal teste dette med spilling litt senere (Når jeg får lagt fra meg GT5 i mer enn 5 min!) :tease:

Skal prøve og huske å legge ut en update med spillerfaringer på denne maskinen når Black Ops er ferdig nedlastet.

Frostie

Lenke til kommentar

ASUS N61DA til 5495,- fra komplett.no virker som et veldig bra kjøp. Kom gjerne med flere erfaringer. Drar utenlands noen år, og da blir den stasjonære mye å drasse på. Hvor lenge varer tilbudet forresten? D

Jeg fant ut av det. Tilbudet varer til 12. desember. Solgte dråget til en kompis og bestillte denne :)

Endret av digitalplacebo
Lenke til kommentar

Hei, vurderer samme pc (ASUS N61DA). Lurer bare på om det funker å se på bluray filmer på den`?

Nei, den kan ikke spille blueray filmer. Har akkurat kjøpt N61DA. Jeg syntes den er litt for svak til å spille nye spill på. Bad Company 2 glir sånn passe på low og medium settings. Mellom 25 og 35 fps. Black Ops ligger på rundt 40 fps, men det stopper litt opp hvert 3 sek, uansett innstillinger, uspillbart. Den støyer ganske lite. Varmen er litt i overkant men akseptabel. CPU ligger på ca 70 under load. Har spillt i flere timer uten krasj. Skjermen er av den billige typen. Svart er lysegrått. AMD cpu'en er nok den som drar ned opplevelsen. Intel er klart best på bærbare. Er sånn passe fornøyd til den prisen. Men jeg vil tro det snart kommer bedere alternativer.

Lenke til kommentar

Vil IKKE anbefale Asus N61DA. Den yter velidg dårlig i spill, har elendig skjerm, dårlig CPU og tastaturet er det værste jeg har brukt. Tastene er løse og faller av og det er umulig å få de til å sitte igjen. Dessverre kjøpte jeg den fra komplett.no dagen før jeg flyttet til Frankrike. Så nå har jeg ikke mulighet til å bytte den. Utrolig irriterende da jeg virkelig har behov for en PC som funker her nede. Mest sannsynlig årets værste kjøp. Jeg har betalt 5500 kr for elektronisk søppel. STYR UNNA!!

Lenke til kommentar

Har den blitt så dårlig i løpet av noen timer?

Fra å være "passe fornøyd til den prisen", til "elektronisk søppel".

Jupp. Som sagt kjøpte jeg den rett før jeg dro, såå jeg har ikke fått testet den noe særlig før nå. "Passe fornøyd" ble til "elektronisk søppel" når CTRL-tasten falt av og ikke vil feste seg igjen. En slags plast-feste-mekanisme under tasten som tydligvis er knekt. Flere taster sitter veldig løst. Kan sikkert fikses med superlim, men det skal være unødvendig å reparere en splitter ny PC på den måten bare fordi den er litt billigere enn de andre. Ytelsen i BBC2 og Black Ops er ganske laber. Grenser mot uspillbart selv på de laveste innstillinger. CPUen er nok for svak til å kunne dra 5730-kortet skikkelig. Ellers er jeg førnøyd med tempen. Maks 68 grader på 20 runder med Linx, problem size 10000. Støyer lite. Det er positivt, men ikke nok til å forsvare en maskin som blir markedsført som en spillmaskin med tittelen "årets beste kjøp". Mottoet må bli "har man ikke råd til kvalitet, så ikke kjøp noe som helst." ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...