Gå til innhold

Gud er ond

Anbefalte innlegg

Men for å ta teorien om Big Bang da. Hvordan er dette bevist egentlig? :)

Mange tiår med de smarteste fysikerene og matematikerne.

Det som er noe av problemet. At en trenger ikke å 'forstå' at Gud gjorde det iforhold til stråmannen om at alt kom ut fra ingenting. Mannen i gata, både på den ene og den andre siden ønsker å få et kort og lettfattelig sammendrag når det fatisk vil medføre at mye viktig informasjon går tapt i steget fra 1000 sider fysikk og matematikk skal oppsummeres på et lite avsnitt.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir vel det noe av det samme for troende da?

Troen dems er deres forklaring på ting som ellers ikke er forklarlig.

Hvilke "ting" er det?

Tenk deg fram til det selv. Hva er det troende tror på?

Hvordan ting er oppstått f.eks.

Ofte er det også personlige opplevelser.

Jeg føler ikke at jeg kan svare noe dypere på dette da jeg ikke er troende lenger.

Lenke til kommentar

Hvilke "ting" er det?

Jeg føler ikke at jeg kan svare noe dypere på dette da jeg ikke er troende lenger.

Men hvilke av disse "tingene" er det som ikke kan forklares med noe annet en en gud/religion?

Lenke til kommentar

Hvilke "ting" er det?

Men hvilke av disse "tingene" er det som ikke kan forklares med noe annet en en gud/religion?

Hvordan kan ikke skapelsen av solsystemet forklares med noe annet enn en teori?

Lenke til kommentar

Var ikke det jeg sa :)

Poenget ligger i at vi har gode og presise forklaringsmodeller for skapelsen av solsystemet. En kan såklrat blankt nekte for dette og hevde at det er kun en teori, og sidestille den med Gud/whatnot. Det gjør ikke Gud-forklaringen noe mer korrekt fordi en ikke forstår den mer vitenskapelige aksepterte 'teorien'.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var ikke det jeg sa :)

Poenget ligger i at vi har gode og presise forklaringsmodeller for skapelsen av solsystemet. En kan såklrat blankt nekte for dette og hevde at det er kun en teori, og sidestille den med Gud/whatnot. Det gjør ikke Gud-forklaringen noe mer korrekt fordi en ikke forstår den mer vitenskapelige aksepterte 'teorien'.

Det er fortsatt ikke bevist :)

Jeg sier ikke at jeg ikke tror på Big Bang eller noe, men føler bare for å sette spørsmålstegn ved det, på samme måte som at ALT som har med tro å gjøre blir stilt spørsmålstegn ved. Alt som er fra vitenskapen er på en måte "OK", fordi det kommer fra folk som sier de har studert det siden de gikk i bleier osv.

Som sagt, er ikke troende lenger heller, men jeg er bare lei av at det eneste rette her i verden er vitenskapen. Ingen over - ingen ved siden. Det er enten å tro på vitenskapen, ellers er du dum som et brød!

Men jeg skal ikke holde på mer. Jeg har sagt det jeg ville si. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med å bevise deg alt jeg skrev , men underveis påstod du at man kunne finne feil tvers over koran (fakta som ikke stemmer med hverandre) .Så jeg sier bevis det først. det vil du ikke klare for 2 grunner:

1- Fordi du ikke har lest koranen selv

2- Det fins ikke

1. Jo, jeg har lest store deler av Koranen, dog ikke kommet helt igjennom den enda. Er godt på vei, har du lest Koranen eller bare blitt fôret med de hyggelige versene av imamer?

2. Jasså? De mest åpenbare og tydelige som jeg kommer på i farta, finner man i følgende vers:

Sure 22:46 mot Sure 70:3, hvor man ikke klarer å bestemme seg om en dag for Allah er 1.000 eller 50.000 år.

Hva synes Allah om kristne mon tro? Det er litt interessant, da Allah ikke klarer helt å bestemme seg her heller.

Sure 3:82 og 5:71 er spesielt interessante her. Hvor Allah i ene øyeblikk tilgir, mens han i det andre brenner dem for evig tid.

Hvordan skapte Allah, menneskene? Her klarer ikke Allah selv å bestemme seg, ta en titt på følgende Surer:

96:2, 19:67, 52:35 og 16:4. Her veksler Allah mellom å fortelle at han skapte menneskene av ingenting, en dråpe sperm og et tørkle med blod.

Vi kan jo begynne der ...

Så leste jeg teksten din videre & bestemte meg for å stoppe å lese etter at du angrep profeten og hans familie med dine påstander , dette skal du bli spurt om i dommedag.

Angrep jeg profeten? Du tenker sikkert på det at jeg skrev at Muhammed var pedofil. Vel, han hadde sex med ei jente som var 9 år gammel, og om du anser det som et angrep å si sannheten, det som også står omtalt i surene - ja, da er det vel du som ikke har lest Koranen godt nok.

Videre virker ikke det som du er seriøs & trenger informasjon , det virker mer som du har som mål å provosere.

Nei, jeg har som mål å få frem religioners sanne ansikt, når det gjelder krisetendom og islam, så er ikke det så vanskelig.

Om du vil ha bevis , les Koranen. det er beviset for alt jeg sa.

Nei, Koranen er ikke bevis for noe som helst, vi har ingen som helst grunnlag for å si at det som står i Koranen er sant.

Jeg kunne ha tatt meg tid å skrive end alle versene/faktane du spør etter bevis fra. men det skal jeg ikke gjøre når du ikke har intensjonen til å lære men provosere.

Disse versene er ikke bevis for at det som står i versene er sant. Det er åpenbart, at du ikke forstår hva ordet bevis betyr.

Endret av NikkaYoichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men for å ta teorien om Big Bang da. Hvordan er dette bevist egentlig? :)

Studier av bakgrunnsstråling, studier av bevegelsene til de kjente objektene i universet, og at man ved å anvende modellene beskrevet i den nevnte teorien kan gjøre beregninger som viser seg å forutsi hva som skjer med forskjellige himmellegmeer og at dette viser seg å stemme med observasjoner som gjøres.

Lenke til kommentar

(snip)

Så argumentet for at Koranen er rett finner man altså i Koranen...? Hørt om sirkulære argumenter - alle dårlige argumenters mor?

Det som jeg opplever med religion er at de ikke trenger å bevise når det passer seg men at vi ateister skal bevise i bøtter og spann?

Og det er når de selv har beviser at d elegger stor vekt på å kunne bevise. Når dem ikke har bevis i en diskusjon, nei, da er ikke beviser så viktige plutselig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

(snip)

Så argumentet for at Koranen er rett finner man altså i Koranen...? Hørt om sirkulære argumenter - alle dårlige argumenters mor?

Det som jeg opplever med religion er at de ikke trenger å bevise når det passer seg men at vi ateister skal bevise i bøtter og spann?

Og det er når de selv har beviser at d elegger stor vekt på å kunne bevise. Når dem ikke har bevis i en diskusjon, nei, da er ikke beviser så viktige plutselig.

Når de selv har beviser? Hvilke beviser er det de har? :)

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt. Gud er da ikke ond! Han ønsker oss bare alt godt, og det gjelder alle mennesker. Gud gjør ikke forskjell på folk, men det ER forskjell PÅ FOLK. ;) Og til deg som lurte på hvorfor Gud plasserte det treet som kunne føre (og førte) til syndefall i edens hage; det var jo fordi han ville at mennesker skulle ha en fri vilje. Har du ikke forstått det? :)

Så da blir historien følgende:

Gud skaper engeler.

Noen engler blir lei av paradiset.(hvorfor?)

Gud støter de fra seg.

Gud skaper jorden og menneskene.

Gud setter et tre midt i edens hage for at vi skal ha fri vilje.

Menneskene får beskjed om å ikke spise av treet, men vet ikke at det er galt.

Engelen som ledet opprøret i paradis, kommer seg inn igjen i paradis og lokker menneskene.

Menneskene(som ikke vet forskjell på rett og galt) lar seg friste.

Gud blir fryktelig sint!(selv om han visste at dette ville skje, satte treet der, og tillot djevelen å friste menneskene, som ikke vet forskjell på rett og galt)

Han straffer menneskene. Ikke bare de som har gjort det, men alle menneskene i evig tid!

En rettferdig straff for å gjøre noe du ikke vet er galt!

Spørsmålet mitt er:

ER GUD GOD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...