Gå til innhold

Gud er ond

Anbefalte innlegg

World War I

World War II

Hvis gud er allmektig hadde ikke dette skjedd..

Eller så er han OND og liker å se på at vi dør.

Om gud finnes (noe jeg har ingen tro på), så er kanskje dette en bedre forklaring på alt vont i verden:

South Park s05e13: Kenny Dies

Chef: Hello there children!..

Stan: Hey Chef...

Chef: How's it going?

Stan: Bad.

Chef: Yeah, things have been better.

Stan: Why would God let Kenny die Chef?

Why?.. Kenny is my f-friend. Why can't God take someone elses f-f-friend?!!

Chef: Stan, sometime God takes those closest to us, because it makes him feel better about himself.

He is a very vengeful god, Stan. He is all pissed up about something we did thousands of years ago.

He just can't get over it, so he dosen't care who he takes, children, puppies, it won't matter to him, as long as it makes us sad.

Do you understand Stan?

(...)

Chef: see, its our tears Stan, that give God his great powers.

Stan: I think I understand...

ok.. langt sitat... Men om Gud finnes, så må han få oss til å drepe hverandre, slik at han kan høste tårene våre, og bli sterkere...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vi stoppe der så kan du bevise det er du snill? :)

Hvorfor studerer ikke du biologi og geologi? Bevis er undervisning, og det tar tid både og formidle og lære seg det. Begynn med geologi og biologi for videregående skole, så har du et greit grunnlag å bygge på. Vitenskap er basert på fakta, ikke overtro som religionen din.

Eller du kan besøke et universitet? Det burde være lett å finne noen studenter som kan hjelpe deg. Eller kanskje til og med en foreleser innen biologi? Mye spennende å lære!

Jeg er inginjørstudent forresten. :yes:

Jeg er enig med deg ang at det kan se ut so jeg stuper på troen min frem for å se fakta , men det er ikke sant! ;)

Jeg bygger troen min på fakta. det jeg studerer forteller meg egentlig hvor perfekt Gud er. jo mer jeg studerer jo mer jeg blir bevist på at det Gud sier stemmer... dette er 100% sant , jeg er helt seriøs der...

Men som du sier , det kan være vansklig å formidle budskapet når publikumet ikke er intressert å vite. en kan skrike brann! publikummet ler av ham. han kan komme seg ut , men hva med resten? det var dems valg! . så jeg gjentar det her. det er ENKELTEs valg om de vil tro eller ikke.

Endret av peace2
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men om Gud finnes, så må han få oss til å drepe hverandre, slik at han kan høste tårene våre, og bli sterkere...

Det er ikke sånn det virker... vi skal dø uansett måte , vi skal alle dø , vi kommer tilbake til Gud . å da gjelder det hvem som trodde på Gud.

Lenke til kommentar

Men om Gud finnes, så må han få oss til å drepe hverandre, slik at han kan høste tårene våre, og bli sterkere...

Det er ikke sånn det virker... vi skal dø uansett måte , vi skal alle dø , vi kommer tilbake til Gud . å da gjelder det hvem som trodde på Gud.

Og hvordan vet du det? kjenner du "Gud" personlig?

Lenke til kommentar

Jeg er inginjørstudent forresten. :yes:

Jeg er enig med deg ang at det kan se ut so jeg stuper på troen min frem for å se fakta , men det er ikke sant! ;)

Jeg bygger troen min på fakta. det jeg studerer forteller meg egentlig hvor perfekt Gud er. jo mer jeg studerer jo mer jeg blir bevist på at det Gud sier stemmer... dette er 100% sant , jeg er helt seriøs der...

Men som du sier , det kan være vansklig å formidle budskapet når publikumet ikke er intressert å vite. en kan skrike brann! publikummet ler av ham. han kan komme seg ut , men hva med resten? det var dems valg! . så jeg gjentar det her. det er ENKELTEs valg om de vil tro eller ikke.

Jøss, inginjørstudent! Samme som meg jo. Og jeg har aldri sett guden din noe sted. I over 10000 år har mine forfedre levd her, og de har aldri sett snurten av guden din noe sted!

Akkurat som du sier at du har bevis for at din religion er sann, så sier alle andre at de har bevis for andre guder. Det du snakker om er ikke bevis. Hvis det er bevis, kan det ikke bestrides. I vitenskapen finnes det mange beviser og teorier. Dette er fakta som ikke kan bestrides. Det du kommer med er ikke vitenskap. Det du kommer med er ikke fakta. Du har ingen bevis. Hvis du hadde hatt det, ville det ikke vært noen tvil. Så langt finnes det ingen bevis for hverken din eller noen andre guder.

Akkurat som du påstår at du har "bevis" for din religion, påstår alle andre at de har "bevis" for andre guder. Disse bevisene har like mye verdi som saltvann.

Lenke til kommentar

@HEAL

Jeg har da ikke nevnt noe om hverken Adam eller Eva.

På den måten at Gud lagde "alt", for så å sitte å se på all lidelsen, urettferden, utnyttelsen, sadismen osv.

Gud er fullkomen god. Som før sagt er godleik ein eigenskap som ikkje kan eksistere utan fridomen til å gjere vondt. Mao, det var ikkje Gud som skapte liding, urettferd, utnytting, og alt det andre de anklagar han for. Dette er djevelens verk; han forvrengte det opphavleg gode som var skapt av Gud til glede for heile skapnaden, slik at verda har blitt det den er idag og ikkje det den var tenkt som. Gud er ingen sadistisk despot, men derimot ein omsorgsfull far som ser med smerte på alt det vonde borna hans har stelt i stand.

Om Gud er i stand til å lage alt dette som vi kjenner til, så MÅ han også være i stand til å fjerne slike elementer.

Om Gud skulle fjerna all vondskap - ville ikkje det vore som om før nemnde røykdykkar hadde helt bensin på huset slik at alt inkludert småborna blei eradert av flammane? Det er ikkje fordi han elskar vondskap Gud let vere å annihilere verda med all si brest, men fordi han elskar oss og ikkje vil at nokon skal gå fortapt. Nettopp fordi Gud er god, ønskjer han at flest mogleg av oss skal ha evig samfunn med han, sjølv om ikkje vi fortener det.

Men siden du nevner Adam og Eva kan vi si at Gud skapte et ufullkoment skapeverk noe som tilsier at Gud selv ikke er perfekt.

Gud skapte ikkje eit ufullkome skaparverk. Dersom eg er ein perfekt regissør og skaper manuset til ein perfekt film med perfekte skodespelarar, er eg mindre perfekt dersom skodespelarane saboterar min film og heller vil lage sitt eige manus? Å vere perfekt betyr ikkje at nokon er immun mot å velje det vonde, men det inneber fridom til å neglisjere dette til fordel for det som er godt.

Dersom Gud ikke er perfekt ruller ballen videre til at Gud ikke nødvendgivis er mer god/ond enn deg og meg.

Forutsetninga for denne påstanden er feil, ergo vert konklusjonen det også.

Edit: Og, dersom Gud skapte alt, har han også selv skapt logikk, noe han ikke kunne gjort fordi Gud er motsetning til logikk. Dermed kan ikke Gud ha skapt alt. Og hvis Gud in the first place ikke har skapt alt, så kan han like gjerne ikke ha skapt noe som helst!

"Gud er logisk, fordi Gud er "Jeg er" - dvs. han kan aldri kan være en annen enn den han er. At noe eller noen er i samsvar med seg selv av nødvendighet, er selve definisjonen på logikk."

http://www.verdidebatt.no/debatt/cat12/subcat14/thread25257/#post_25290

ER ALLE MED?? : P

...

Endret av HEAL
Lenke til kommentar

I vitenskapen finnes det mange beviser og <<<teorier>>>. Dette er fakta som ikke kan bestrides. Det du kommer med er ikke vitenskap. Det du kommer med er ikke fakta. Du har ingen bevis. Hvis du hadde hatt det, ville det ikke vært noen tvil. Så langt finnes det ingen bevis for hverken din eller noen andre guder.

Akkurat som du påstår at du har "bevis" for din religion, påstår alle andre at de har "bevis" for andre guder. Disse bevisene har like mye verdi som saltvann.

Når ble en teori et bevis?

En teori er, så langt jeg forstår, en antakelse for hvordan det kan ha vært. Tar jeg feil?

Og denne "bevis" greia begynner å bli veldig... ja..

Hadde du i det hele tatt trodd på Gud om du hadde fått bevis?

Lenke til kommentar

En teori er, så langt jeg forstår, en antakelse for hvordan det kan ha vært. Tar jeg feil?

Stråmann? Hvor sier jeg at teori er det samme som bevis? Det er en grunn til at vi har to ord, ikke fordi de har samme betydning.

Om det hadde vært bevis for en religion, så hadde det ikke vært noen tvil nei.

Desverre finnes det ingen slike bevis.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Nei men jeg har Lest fra Guds ord & ut fra det jeg leste stemmer ikke det som ble sagt

Lenke til kommentar

Stråmann? Jeg har ikke sagt at en teori er bevis. Det er en grunn til at vi har 2 ulike navn.

Stråmann? Hvor sier jeg at teori er det samme som bevis? Det er en grunn til at vi har to ord, ikke fordi de har samme betydning.

Om det hadde vært bevis for en religion, så hadde det ikke vært noen tvil nei.

Desverre finnes det ingen slike bevis.

Det er mulig jeg leste deg feil, men synes så tydelig at det sto:

"I vitenskapen finnes det mange beviser og teorier. Dette er fakta som ikke kan bestrides."

Her inkluderer du både beviser og teorier.

Men, det er jo mulig at jeg misforstår da ;)

Lenke til kommentar

"I vitenskapen finnes det mange beviser og teorier. Dette er fakta som ikke kan bestrides."

Kanskje jeg tar feil, men er ikke vitenskapelige teorier fakta?

Lenke til kommentar

Koranen har mange teorier som beviser at det er fra Gud og at Gud er skaperen. lett eksempel er hvordan barnet blir dannet i magen til mor . hvor lenge det tar før han endrer form osv.. dette kunne dem ikke bevise før mikroskopene kom , koranen kom lenge før mikroskop.

Profeten Muhammed ble en gang spurt , kan du bevise oss at du er Guds sendebud? han spurte hva dem ville , den svarte at han skulle be gud om å dele månen i 2 deler. han spurte Gud & månen ble delt i 2.

folk ble imponerte , noen trodde på ham , andre sa at dem ikke skulle tro fortsatt fordi det kunne være magi. men det kunne dem bekrefte fordi magi virker kun på nærområdet. dem sa at det er kommer en gruppe folk om forventet ca ei uke ( folk på reise) dem ville dem spørre om de så månen delt i 2.

Da Gruppa kom spurte dem om dem hadde sett månen delt i 2 . dem sa Ja , vi så månen delt i 2 og at den gikk tilbake & limte seg igjen etter en stund.

Per dato har forskere funnet at det er steinbelte rundt månen der månen var delt.

Lyshastigheten kan leses i Koranen ut fra en kalkulering fra noen verser , fra A til B på så så mye tid (folk som har studert fysikk vet hva jeg snakker om )

Så lyshastighetkonstanten vi bruker idag er det samma i Koran.

Det finnes mange flere "beviser" om man har intressen å vite.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg tar feil, men er ikke vitenskapelige teorier fakta?

Er det bevist? :)

Det er jo en teori. Det er jo ingen som lever nå som kan med hånd på hjertet si at de bevitnet f.eks. teorien om Big Bang?

Nå sier jeg ikke at jeg ikke tror på den teorien, men det var for å ta fram et eksempel.

Lenke til kommentar

Nei men jeg har Lest fra Guds ord & ut fra det jeg leste stemmer ikke det som ble sagt

Hvordan vet du at det er guds ord?

Lenke til kommentar

Det er jo en teori. Det er jo ingen som lever nå som kan med hånd på hjertet si at de bevitnet f.eks. teorien om Big Bang?

Nå sier jeg ikke at jeg ikke tror på den teorien, men det var for å ta fram et eksempel.

Vitne er ikke et særlig godt bevis, og slettes ikke et kriterie for at en teori skal være troverdig. Gravitasjonsteorien, evolusjonsteorien... osv...

Lenke til kommentar

Vitne er ikke et særlig godt bevis, og slettes ikke et kriterie for at en teori skal være troverdig. Gravitasjonsteorien, evolusjonsteorien... osv...

Men for å ta teorien om Big Bang da. Hvordan er dette bevist egentlig? :)

Lenke til kommentar

Da blir vel det noe av det samme for troende da?

Troen dems er deres forklaring på ting som ellers ikke er forklarlig.

Hvilke "ting" er det? Du må også forstå at teorier ikke utvikles/erklæres på måfå. Den skal først igjennom den vitenskapelige prosess.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...