peace2 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 World War I World War II Hvis gud er allmektig hadde ikke dette skjedd.. Eller så er han OND og liker å se på at vi dør. Det er ikke sånn du skal tolke det , for Gud holder sitt løfte at verden ikke er plass for luksuss det vil skje mange kriger , mange ting hvor folk testes for hvem gjør det gode & hvem gjør det onde. Om Gud ville så kunne alle bli Muslimer (arabisk for "Troende" / "Gus underkastede" / de som tror på det Gud har sendt av veiledning) Dem som sier at Gud er ond lurer seg selv & vil se det etter jordelivet at det dem påstod om Gud ikke var sant. Det er satan som får folk til å tenke sånn. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Er helt enig! Noe av grunnen til at jeg ikke er kristen, gud er ond, satan/lucifer er den som er den "gode" etter min mening. Har du lest Koranen da? ( Nyste versjon av hellige Bibel ). Det du sier stemmer ganske bra , du reagerer slik nettopp pga det som står i Koranen at folk har vært inne å laget en Bibel med sine egne ord & ikke Guds ord) det var grunnen til at folk ble misledet. Både Nye & Gamle tastamentet er korrupt med andre ord fordi det meste av teksten som står der er diktet opp av folk selv & ikke Gud. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Så med andre ord er det den religionen med den nyeste "hellige" boken, som bla. inneholder en påstand om at de andre religionene tar feil, som har rett? Og jeg spør igjen: Hvis gud gang på gang må sende profeter ned til jorden for å lede menneskene tilbake til den rette gudstroen, og menneskene gang på gang sporer av fra denne troen, er det ikke da sannsynlig at religion slik det praktiseres i dag er vranglære mtp. at det begynner å bli en del hundre år siden siste profet hos verdensreligionene vandret på jorden? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Det er ikke en vanlig bok. Bevis det. det er Guds ord. [/Quote] Bevis det. det er brukermanualen til den som skapte deg. Bevis det. der velger du om du vil til himmel eller helvete. [/Quote] Bevis det. Boka ble ikke diktet opp av mennesker , Bevis det. ellers hadde du funnet mye som ikke stemte tvers over. Det gjør man også. vi lever i siste tid før verdens ende. Det begynner å bli kjedelig å gjenta seg selv, men: "Bevis det!" Profeten Mohamed var den siste varsleren før verdens ende. Bevis det. Forøvrig, det vi VET at Mohammed var, er intet mindre enn en pervers pedofil konebanker. da Gud sendte Adam til Jorda sa Gud at det vil komme veiledelse, og den som følger den vil komme til paradiset. A) Bevis at denne Gud eksisterer. B) Bevis at denne sendte noe som helst til Jorden. C) Bevis at dette "paradis" du prater om eksisterer. Du påstår at boka var fra steinalder, at det ikke gjelder nå osv fordi du ikke har lest innholdet på det . det det nytter ikke at du sier at den er for gammel når du ikke en gang har sjekket om innholdet stemmer eller ikke! må si at det er veldig leit mange gjør det. Boka er ikke fra steinalderen, den er faktisk litt nyere enn som så. Den er dog skrevet ca 100-400 år etter at denne "Jesus" levde. Jeg har sjekket innholdet i Bibelen, jeg har lest den fra perm til perm - ikke bare er det masse sludder og vås, masse grove henstillinger til hvordan man skal behandle sine medmennesker, men også idiotiske forslag fra denne "Jesus". Vi kan gjerne ta en diskusjon, bare oss to, i ordnede former her på forumet. Vi kan opprette en egen tråd, hvor vi diskuterer dette temaet, jeg er med, når som helst - er du? Jeg har ikke noe problem med å bevise deg alt jeg skrev , men underveis påstod du at man kunne finne feil tvers over koran (fakta som ikke stemmer med hverandre) .Så jeg sier bevis det først. det vil du ikke klare for 2 grunner: 1- Fordi du ikke har lest koranen selv 2- Det fins ikke Det eneste du vil finne er propaganda copy-paste fra Google som ikke stemmer. Så leste jeg teksten din videre & bestemte meg for å stoppe å lese etter at du angrep profeten og hans familie med dine påstander , dette skal du bli spurt om i dommedag. Videre virker ikke det som du er seriøs & trenger informasjon , det virker mer som du har som mål å provosere. Om du vil ha bevis , les Koranen. det er beviset for alt jeg sa. Jeg kunne ha tatt meg tid å skrive end alle versene/faktane du spør etter bevis fra. men det skal jeg ikke gjøre når du ikke har intensjonen til å lære men provosere. Endret 27. januar 2011 av peace2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Koranen ble skrevet av en pedofil voldtektsmann under narkorus. Det var djevelen som fikk denne stakkars kamelknulleren Muhammad til å skrive en bok, slik at alle svake mennesker skulle bli lurt. Og resultatet ser vi idag. Svake mennesker uten logisk sans! Mest utbredt hos araberne. Europeerne lot seg aldri lure på samme måte. 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Så med andre ord er det den religionen med den nyeste "hellige" boken, som bla. inneholder en påstand om at de andre religionene tar feil, som har rett? Og jeg spør igjen: Hvis gud gang på gang må sende profeter ned til jorden for å lede menneskene tilbake til den rette gudstroen, og menneskene gang på gang sporer av fra denne troen, er det ikke da sannsynlig at religion slik det praktiseres i dag er vranglære mtp. at det begynner å bli en del hundre år siden siste profet hos verdensreligionene vandret på jorden? Så med andre ord er det den religionen med den nyeste "hellige" boken, som bla. inneholder en påstand om at de andre religionene tar feil, som har rett? La oss ta eksempel så det blir litt klart. Kristne sier at dem følger Jesus, men det er noe dem ikke gjør. hvorfor? fordi Jesus har alltid sagt at Gud er en. han har aldri sagt at han er Guds sønn , men det ble skrevd ned i biblen slik! Videre sa jeg at Koran forteller mye om de tidligere profetene. der står det blant annet at biblen ble forandret etter tid. Så spør du meg: er det kristnes feil at det er feil i biblen? Så lenge dem vet om Koran ja. for både (orginale) Bibel og Koranen er fra Gud. Koranen står uendret. det finnes oversettelser , orginalen er uendret , det fins i bøker, lydformat & huska hos folk. det fins mange muslimer som kan koranen uten att. Koranen sier ingenting negativst om Jesus eller Moses, men sier at Gud sendte dem til å veilede folk til islam . altså "Christianity" er et nytt navn som ble gitt til folk etter Jesus reiste til himmel. Husk at vi er på forum her å at teksten her ikke er en hoved tekst, så jeg kan ikke skrive ned alle detaljer. men les gjerne Koranen! sammenlign gjerne med Bibel. å du vil finne sannheten. Og jeg spør igjen: Hvis gud gang på gang må sende profeter ned til jorden for å lede menneskene tilbake til den rette gudstroen, og menneskene gang på gang sporer av fra denne troen, er det ikke da sannsynlig at religion slik det praktiseres i dag er vranglære mtp. at det begynner å bli en del hundre år siden siste profet hos verdensreligionene vandret på jorden? Sjekk koranen å du vil skjønne alt. du vil få et bedre bakgrunn om det enn det du ville fått på et forum... Endret 27. januar 2011 av peace2 Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Gud kan ikke være ond, "den" finnes ikke. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) La oss ta eksempel så det blir litt klart. Kristne sier at dem følger Jesus, men det er noe dem ikke gjør. hvorfor? fordi Jesus har alltid sagt at Gud er en. han har aldri sagt at han er Guds sønn , men det ble skrevd ned i biblen slik! Videre sa jeg at Koran forteller mye om de tidligere profetene. der står det blant annet at biblen ble forandret etter tid. Så spør du meg: er det kristnes feil at det er feil i biblen? Så lenge dem vet om Koran ja. for både (orginale) Bibel og Koranen er fra Gud. Koranen står uendret. det finnes oversettelser , orginalen er uendret , det fins i bøker, lydformat & huska hos folk. det fins mange muslimer som kan koranen uten att. Koranen sier ingenting negativst om Jesus eller Moses, men sier at Gud sendte dem til å veilede folk til islam . altså "Christianity" er et nytt navn som ble gitt til folk etter Jesus reiste til himmel. Husk at vi er på forum her å at teksten her ikke er en hoved tekst, så jeg kan ikke skrive ned alle detaljer. men les gjerne Koranen! sammenlign gjerne med Bibel. å du vil finne sannheten. Dersom Koranen var sann, dersom du har rett i hva du sier, så gjør du en så dårlig jobb med å formidle budskapet, at du vil støte folk fra deg fremfor å la seg overtale. Du fremstår som en lettlurt, naiv fanatiker som desperat prøver å få andre til å forstå argumentene dine. Men alle ser at du tar feil, og det eneste du skaper er hat. Du skaper hat blandt folk, og jeg hater den pedofile skitne forbryteren Muhammed jo mer jeg leser av hva du skriver. Jo mer du kommer med dårlige argumenter, jo mer får jeg lyst til å tørke meg i rompa med koranen. Beklager. Du gjør en dårlig jobb hvis du ønsker at flere skal tenke slik du gjør. Endret 27. januar 2011 av Abigor Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Gud kan ikke være ond, "den" finnes ikke. Du er halveis til å bli muslim. du har bevitnet at det ikke finnes Gud. å det er halve delev av setningen "Det finnes ingen Gud untatt Allah" , for å skjønne siste delen. ta en titt på koranen å du vil skjønne hvorfor Ca 1 902 095 000 mennesker valgte å tro det. 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Du påstår at boka var fra steinalder, at det ikke gjelder nå osv fordi du ikke har lest innholdet på det . det det nytter ikke at du sier at den er for gammel når du ikke en gang har sjekket om innholdet stemmer eller ikke! må si at det er veldig leit mange gjør det. Jødedom, Kirstendom og Islam har den samme skapelsesberetning, så feilene begynner allerede i begynnelsen. Verden ble ikke til på 6 dager, dyrene ble ikke til ved et "poff", lyset ble ikke til før stjernene, hvertfall ikke det lyset som kunne sees når Jorden var til. Og Solen ble ikke til etter Jorden. En dag Hos Gud er 50 000 år hos oss. dette står i Koran. Og Koranen sier at en dag er 1000 år. Flott at også Koranen går inn for å motsi seg selv. Men selv 300,000 år er ingenting sammenlignet med tiden det tok å bringe fram menneskene. Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Gud kan ikke være ond, "den" finnes ikke. Du er halveis til å bli muslim. du har bevitnet at det ikke finnes Gud. å det er halve delev av setningen "Det finnes ingen Gud untatt Allah" , for å skjønne siste delen. ta en titt på koranen å du vil skjønne hvorfor Ca 1 902 095 000 mennesker valgte å tro det. lol? Jeg er laaaaaangt fra muslim, jeg er atheist, Ingen fantasi-figurer for meg. =D Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 La oss ta eksempel så det blir litt klart. Kristne sier at dem følger Jesus, men det er noe dem ikke gjør. hvorfor? fordi Jesus har alltid sagt at Gud er en. han har aldri sagt at han er Guds sønn , men det ble skrevd ned i biblen slik! Videre sa jeg at Koran forteller mye om de tidligere profetene. der står det blant annet at biblen ble forandret etter tid. Så spør du meg: er det kristnes feil at det er feil i biblen? Så lenge dem vet om Koran ja. for både (orginale) Bibel og Koranen er fra Gud. Koranen står uendret. det finnes oversettelser , orginalen er uendret , det fins i bøker, lydformat & huska hos folk. det fins mange muslimer som kan koranen uten att. Koranen sier ingenting negativst om Jesus eller Moses, men sier at Gud sendte dem til å veilede folk til islam . altså "Christianity" er et nytt navn som ble gitt til folk etter Jesus reiste til himmel. Husk at vi er på forum her å at teksten her ikke er en hoved tekst, så jeg kan ikke skrive ned alle detaljer. men les gjerne Koranen! sammenlign gjerne med Bibel. å du vil finne sannheten. Koranen er en bok full av piss. Det finnes ikke sannhet i din falske religion! Hvordan kan du påstå at det ikke finnes sanhet i noe du ikke kjenner til ? 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Du er halveis til å bli muslim. du har bevitnet at det ikke finnes Gud. å det er halve delev av setningen "Det finnes ingen Gud untatt Allah" , for å skjønne siste delen. ta en titt på koranen å du vil skjønne hvorfor Ca 1 902 095 000 mennesker valgte å tro det. Du gjør oss en god tjeneste. Du får mange til å hate islam mer og mer. Hvordan kan du påstå at det ikke finnes sanhet i noe du ikke kjenner til ? Jeg kjenner religionen din ber enn det du gjør. Til og med et barn kan forstå at du tilber en falsk gud, en religion lagd av djevelen for å lure svake mennesker (arabere). Desverre er folk her såpass smarte at de aldri vil la seg lure av giften du sprer rundt deg med. Mange har advart om slike som deg, som sprer om seg med budskap om falske guder fra fremmede land. Endret 27. januar 2011 av Abigor Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hvordan kan du påstå at det ikke finnes sanhet i noe du ikke kjenner til ? Hvordan kan du påstå at noe du TROR er sannhet? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Du påstår at boka var fra steinalder, at det ikke gjelder nå osv fordi du ikke har lest innholdet på det . det det nytter ikke at du sier at den er for gammel når du ikke en gang har sjekket om innholdet stemmer eller ikke! må si at det er veldig leit mange gjør det. Jødedom, Kirstendom og Islam har den samme skapelsesberetning, så feilene begynner allerede i begynnelsen. Verden ble ikke til på 6 dager, dyrene ble ikke til ved et "poff", lyset ble ikke til før stjernene, hvertfall ikke det lyset som kunne sees når Jorden var til. Og Solen ble ikke til etter Jorden. En dag Hos Gud er 50 000 år hos oss. dette står i Koran. Og Koranen sier at en dag er 1000 år. Flott at også Koranen går inn for å motsi seg selv. Men selv 300,000 år er ingenting sammenlignet med tiden det tok å bringe fram menneskene. Kan vi stoppe der så kan du bevise det er du snill? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Kan vi stoppe der så kan du bevise det er du snill? Hvorfor studerer ikke du biologi og geologi? Bevis er undervisning, og det tar tid både og formidle og lære seg det. Begynn med geologi og biologi for videregående skole, så har du et greit grunnlag å bygge på. Vitenskap er basert på fakta, ikke overtro som religionen din. Eller du kan besøke et universitet? Det burde være lett å finne noen studenter som kan hjelpe deg. Eller kanskje til og med en foreleser innen biologi? Mye spennende å lære! Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hvordan kan du påstå at det ikke finnes sanhet i noe du ikke kjenner til ? Hvordan kan du påstå at noe du TROR er sannhet? Jeg VET At Gud fins og at Gud er en, Jeg VET også at Gud sendte Moses(PBUH) , Jesus(PBUH) , Muhammed (PBUH) til å bekrefte det samme . Jeg VET at Gud sendte dem for å redde folka som tror på dem fra å havne i helvete. Jeg vet at Gud er bamhjertlig og at Gud vil at kun dem som fortjener paradiset havner dit. dem som stoler på Guds ord. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Du er halveis til å bli muslim. du har bevitnet at det ikke finnes Gud. å det er halve delev av setningen "Det finnes ingen Gud untatt Allah" , for å skjønne siste delen. ta en titt på koranen å du vil skjønne hvorfor Ca 1 902 095 000 mennesker valgte å tro det. Du gjør oss en god tjeneste. Du får mange til å hate islam mer og mer. Hvordan kan du påstå at det ikke finnes sanhet i noe du ikke kjenner til ? Jeg kjenner religionen din ber enn det du gjør. Til og med et barn kan forstå at du tilber en falsk gud, en religion lagd av djevelen for å lure svake mennesker (arabere). Desverre er folk her såpass smarte at de aldri vil la seg lure av giften du sprer rundt deg med. Mange har advart om slike som deg, som sprer om seg med budskap om falske guder fra fremmede land. Du kan hate islam så mye du vil .alt du gjør er for deg SELV. det skader ikke andre at du gjør når du møter opp i dommedagen. det at jeg gjør en dårlig Jobb / god jobb er min sak, det er ikke du som skal veilede meg til å gjøre en bedre jobb. du kommer med lite saklige argumenter hele tiden. du "synser" for mye med andre ord. Jeg prøver å vise respekt til deg likevel men du misbruker det ofte så det er kjedlig... Endret 27. januar 2011 av peace2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Jeg VET At Gud fins og at Gud er en, Jeg VET også at Gud sendte Moses(PBUH) , Jesus(PBUH) , Muhammed (PBUH) til å bekrefte det samme . Jeg VET at Gud sendte dem for å redde folka som tror på dem fra å havne i helvete. Jeg vet at Gud er bamhjertlig og at Gud vil at kun dem som fortjener paradiset havner dit. dem som stoler på Guds ord. Rart at det ikke finnes beviser da. Det finnes mye tung vitenskap om biologi, fysikk osv. Det finnes ingen vitenskap som sier at din religion er sann. Hvis du ikke snakker om vitenskapelig sannhet, så snakker du om subjektiv sannhet. Og din subjektive sannhet er like sann som min subjektive sannhet. Som du ser er det ingen som lar seg lure av din subjektive sannhet. Det eneste du oppnår er å frastøte deg folk. Endret 27. januar 2011 av Abigor 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg VET At Gud fins og at Gud er en, Jeg VET også at Gud sendte Moses(PBUH) , Jesus(PBUH) , Muhammed (PBUH) til å bekrefte det samme . Jeg VET at Gud sendte dem for å redde folka som tror på dem fra å havne i helvete. Jeg vet at Gud er bamhjertlig og at Gud vil at kun dem som fortjener paradiset havner dit. dem som stoler på Guds ord. Rart at det ikke finnes beviser da. Det finnes mye tung vitenskap om biologi, fysikk osv. Det finnes ingen vitenskap som sier at din religion er sann. Hvis du ikke snakker om vitenskapelig sannhet, så snakker du om subjektiv sannhet. Og din subjektive sannhet er like sann som min subjektive sannhet. Som du ser er det ingen som lar seg lure av din subjektive sannhet. Det eneste du oppnår er å frastøte deg folk. Om du leser koranen så er det nok bevis. men det er ikke alle som kan det... kun de "rene". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå