mrDave Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Det er samme pris som det Elkjop.no selger 777 for. Sub vil bli i tilleg, så det blir ikke noe 5.0 anlegg. Så derfor er jeg usikker på om jeg trenger høyttalere med så god frekvens. Stemmer dette? Vet ikke helt hva jeg selv tror... Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg var på Elkjøp i dag og fikk hørt 555 og 777. Veldig bra høytalere! Merket at det var et litt dypere lydbilde på 777 men jeg mener ikke at dette kompanserer for det store beastet det er. Så tror nok at jeg går for 555 med 444 senter. Og etter hvert sub og bakhøytalere. Så mitt neste spm er. Hva bør jeg prioritere av bakhøytalere og sub? Eller i hvilken rekkefølge bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg ville tatt sub sist hvis du ser mye på film, er det stort sett musikk vil det være være opp til deg. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Sist hvis jeg ser mye på film? Er det ikke det man bør ta først? Mtp eksplosjoner og slikt? Fikk en pakke på 4500 hos Elkjøp med 555 og 444. Fikk også en pakke på 5200 for 777 med 444. Er det virkelig ikke et spm for deg? Er 777 så mye bedre? Kan være at man hører det bedre i stua enn på Elkjøp. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 den "sist" var overflødig, gikk nok litt raskt Jeg har ikke sammenlignet 555 og 777, så har nok ikke svaret på hvor stor forskjellen av disse er. Men 8" vs 6.5" er noen centimeter med elementer i forskjell... Må også huske på at i store Elkjøp lokaler vil høyttalerne høres veldig tamme ut, når du kommer inn i et vanlig rom, vil opplevelsen bli en annen! Forresten, be dem om å sjekke prisen på ny, så følger du med oppe til venstre (mener jeg) på skjermen, der vil du se hvor mange prosent fortjeneste de har. Brunevarer er det som regel god fortjeneste, ikke umulig å kunne presse prisene enda mer. Jeg fikk noen tusenlapper i avslag når jeg kjøpte forsterker og høyttaler Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Han står ikke åpenbart når han gjør det, eller jeg står i lydrommet når har gjør det. Han står langt vekk, det virker nok litt misstenkelig å følge så langt etter.. De er tross alt billigst på markeded, men skal høre med dem når jeg bestiller Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Trenger ikke å være ninja, jeg sa rett ut at jeg synes de tjente litt for mye på salget og ba dem om å sette ned prisen Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Hva endte det på da? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Husker ikke lengre :/ Tror det ble nettbutikkpris og de fikk en fortjeneste på 10% elns, rundt 10k for 777 og 608. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Usikker på hvordan du ligger an. Men så to ting som kanskje kan være av interesse Ser denne er litt gammel, men god mulighet for å prute? link 5.0 pakke fra Elkjøp (NS-555) link Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Hehe. Prøvde å prute tidliger men fikk ikke noe ut av han fyren.... Jeg gikk for pakka til Elkjop i dag til 3990,- på min lokale butikk! Mangler bare subwoffer nå! Tenker på xtz Endret 3. januar 2011 av mrDaveAwesome Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Spill inn anlegget (snakker om hundre timer+), før du kjøper sub. Mine høyttalere trengte nesten 2 mnd (selv med dedikert spilletid) før de viste trykket de hadde Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Oi takk for god informasjon! Så da bør jeg sette på album ganske så mye? Jeg spiller en del Call of Duty, blir de kjørt inn av det? Og en ting til: Er det sterio funksjon på 608? Har ikke åpna den enda, ligger trygt i eska... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg lot det stå på musikk mens jeg var på jobb, mener å ha hørt at hvor høyt du spiller ikke er viktig (dvs ikke skadene med høyt volum) Men jeg brukte ganske lavt. Du kan ha direkte, dolby eller stereo lyd mener jeg å huske. Sett opp høyttalerne i Bi-Amp (Står forklart i brukanvisningen til både høyttalerne og forsterkeren hvordan) Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Skal sette opp 608 med NS serien i morgen Hvordan kabler trenger jeg? Vurderer 25 meter med 2,5mm kabel. Trenger jeg spessielle ender på kabelene for å koble til Onkyo 608? Endret 11. januar 2011 av mrDaveAwesome Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Vanlige kabler holder, trenger ikke så stor dim på det heller så fremt du ikke skal overføre over veldig lange distanser (15meter+) Mener at både forsterkeren og høyttalerne støtter både bananplugg og putt-inn-og-skru (husker ikke hva den tekniske termen på slikt er..) Så nei, trenger ikke noe spesielle ender Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Men hvordan gjør jeg Bi wire eller Bi amp? (Har ikke helt forstått forskjellen. Jeg har ikke henta høyttalerne så vet ikke hvordan de ser ut bak. Og takk for svar! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Det står forklart i både høyttaler- og forsterkerbrosjyren. Bi-wire går ut på at du bruker ekstra utganger for bedre effekt (veldig lett forklart) Til vanlig er de to inngangene på høyttalerne bro koblet og går til front utgangen på forsterkeren. Ved bruk at Bi-wire setter du side-utgangen til diskantene og front til bass samt at forsterkeren sender ut forskjellig frekvens på de forskjellige utgangene. Mener at dette vil være den enkle måten å forklare det på iallefall, helt utdannet er jeg ikke EDIT: Bi-Wire er vel hva du gjør, Bi-amp er vel en egenskap i forsterkeren Endret 12. januar 2011 av bIsk0p Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Så da blir det en ekstra kabel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå