Gå til innhold

Kan dette oppsettet bli en bra spill pc?

Anbefalte innlegg

Asus Sabertooth X58

Intel Core i7 950

Radeon 6870

Corsair 1600 3x2gb

Intel x25 120gb SSD

Seagate Baracuda 1,5 tb 7200rpm

Jeg har kabinett, psu (850w) og alt annet dill.

Det er vel dette med grafikkort jeg er mest usikker på. Spiller mye spill som COD, Arma 2, Battlefield, MOH osv. Vil ha en rask spillpc, men innen riemlighetens grenser. Er det andre grafikkort jeg bør vurdere? har ingen bias den ene eller andre veien (ati - nvidia)

Men prisleie rundt 2000,- virker som om er optimalt pris/ytelses kompromiss. Kan jo heller legge til et kort til utpå våren.

Skal kjøre win 7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ihvertfall ingenting spesiellt "feil" med dette oppsettet. Når man ikke har spesiellt bias mellom Nvidia eller ATI så er 6870 meget godt i det prissegmentet. Fra Nvidia er GTX460 bra, men det ligger et lite hakk ned både i ytelsen og prisen, så hvis du er fornøyd med prislappen på dette forslaget så ser det bra ut dette. Det eneste betydelige jeg kanskje hadde gjort anderledes selv hadde vært å gå for en i5 fremfor i7 (som jeg synes koster mer enn det smaker). Det er nesten ingen forskjeller mellom de to seriene i features (hvoedsakelig bare tripplevchannel minne som du egentlig ikke trenger stort - spesiellt ikke for spill og denslags). Der kan du altså spare litt uten at det tar noe fra spillytelsen, om det er noe interessant. CPUene og hovedkortene til sokkelen er noe billigere for hva de er.

Ellers kanskje 5200RPM basert harddisk til lagring? Du har jo SSD til OS og de spillene du spiller mest for tiden - så harddisken blir jo pur lagring av store filer. Kan like godt ha minimalt med støy/varme/strømforbruk på den da tenker jeg...

Se kanksje på Cruicial sin C300 som alternativ til Intel SSDen. Jeg tror du får mer for pengene i den - ihvertfall frem til Intel sin nye generasjon kommer på markedet. Den annbefales av veldig mange som har virkelig god peiling på SSDer her på forumet.

6GB RAM virker fornuftig. Et god sweet-spot i mine øyne. Det er alt for mange som absoutt skal gå for typ 12GB minne uten å ha den ringe anelse om hva de faktisk trenger så mye til heh...

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...