Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg pc, for some reason :-/

Anbefalte innlegg

Hey

I det siste har pcen min blitt veldig treg. Før spilte jeg CoD:MW2 helt lagfritt, men nå lagger det en gang i blandt og loadinga går 10-15 sekunder tregere enn før.

Bytta nylig ut mitt gamle skjermkort med et ATI Radeon HD 5770. Avinstallerte gamle skjermkort driver og installerte ATI driveren. Har også formatert pcen min etter det, men den er fortsatt treg.

Poster likegodt spesifikasjoner:

Windows 7 Ultimate 64bit

MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz Socket 775, 2MB

Corsair Powersupply 550W Bulk

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Jeg vet at pcen er outdated. Kjøpte den for 2,5 år siden :p

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er MW2 som lagger, og ikkje Black Ops, right? Slik eg har forstått det har det vore ein del problem med Black Ops.

Om PCen din generelt køyrar tregare enn vanleg, kan det vere noko spyware eller liknande. Prøv å installer AdWare på maskina di.

Nei nei, spiller ikke Black Ops, og jeg har heller ikke tenkt til å spille det. Waste of money! :p WoW er ikke akkurat så mye bedre forresten.

Og som jeg skrev i første posten: Har formatert pcen.

Har også scanna den med BitDefender Total Security 11. Fant ingenting.

Lenke til kommentar

Skjedde det plutseleg, eller gradvis? Er du sikker på at alle dela får nok straum?

Som det står i første posten.. Jeg merka det etter at jeg bytta skjermkort. Om det er nok strøm? I dunno. Har en 550w strømforsyner. Står på boksen til skjermkortet at det trenger 450w strømforsyner. Har ikke så jævlig mye peiling på sånt :p

Lenke til kommentar

Hey

I det siste har pcen min blitt veldig treg. Før spilte jeg CoD:MW2 helt lagfritt, men nå lagger det en gang i blandt og loadinga går 10-15 sekunder tregere enn før.

Bytta nylig ut mitt gamle skjermkort med et ATI Radeon HD 5770. Avinstallerte gamle skjermkort driver og installerte ATI driveren. Har også formatert pcen min etter det, men den er fortsatt treg.

Poster likegodt spesifikasjoner:

Windows 7 Ultimate 64bit

MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz Socket 775, 2MB

Corsair Powersupply 550W Bulk

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Jeg vet at pcen er outdated. Kjøpte den for 2,5 år siden :p

Takker for alle svar!

Har du prøvd å støvsuge pc'en for støv noen gang?

Isåfall er det en idé hvis pc'en er 2 og et halvt år gammel.

Pleier å funke hos meg.

Men hvis ikke de funker så burde du prøve systemgjennomretting.

Lenke til kommentar

Hey. Hvis skjermkortet trenger 450w som er en del til å være en skjermkort. Og du har en 550 w. Hvor mye strøm har du igjen da? 100w. 100w til å drive hdd, cpu, ram og hovedkort. Tviler sterkt på det. Du har nok grunnen der ja. En vanlig cpu tar ca 125w og resten har da 75 w som ikke så mye akkurat. Bedre å ha for mye strøm enn akkurat. Uannsett leverer ikke nesten alle psuer nok strøm. Slik som det står på psuen. En av de flinkeste på det er crosair ved å være nesten nøyaktig. Så prøv med annen strømforsyning, som foreksempel 650-850 w. :) Skal love deg pcn din vil gå smoothere da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...