Stridstiss Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Skal kjøpe monitorer til ett lite hjemmestudio som skal hovedsakelig produsere tung metal. Har hørt veldig gode ting om Yamaha HS80M. Vurderer også M-Audio CX8. Noen som kan anbefalle disse eller noe annet i prisklassen 4-6000kr for ett par? Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Kjøpte selv HS80M for rundt en måned siden. Har ikke noe å sammenlikne med, men jeg er i alle fall rimelig fornøyd. Bare vær obs på at det er langt fra noe hifi/hengekøyelyd du får. Lyden er litt skjærende, sånn at man etter en stund kan bli sliten i ørene. Derimot er de veldig detaljerte, og de "translater" vanvittig bra. Dvs at hvis du får en miks til å høres sånn nogen lunde bra ut på HS80-ene, vil den som regel høres veldig bra ut på et hifi-anlegg De fikk også veldig mye skryt da de ble testet av soundonsound.com. Lenke til kommentar
GAu Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Heisann, Kjøpte et par North PS monitorer til et lite hjemmestudio veldig billig lokalt for ca 1 uke siden (link: http://www.gitarhuset.no/Default.aspx?PGID=60). Kan det være noe for deg? Flere størrelser å velge i. God ytelse i forhold til pris Lenke til kommentar
Stridstiss Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Takker for tips, bestemte meg like greit for Yamaha HS80M etter at jeg leste flere anmeldelser. Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Et bra valg! Er mer eller mindre de beste monitorene i den prisklassen. Lenke til kommentar
Stridstiss Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 Veldig fornøyd med de så langt. Vurderer å skaffe meg basskassen i serien (HS10W) ved ett senere tidspunkt. Var ikke klar over at de var såå store dog, men det er jo bare kos hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå