Hmf Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hei! Fikk ett lite (stort?) problem da jeg skulle åpne et excel ark. Problemet viser seg at det kommer opp dette: Finner ikke Treningsdagbok xx 2010 -.xls. Kontroller at filnavnet er stavet riktig og at rett bane er brukt. Hvis du prøver å åpne filen ved å bruke listen over de siste åpnede filene, må du kontrollere at filen ikke er gitt nytt navn, flyttet eller slettet. Jeg trykker ok, og får da dette: Ingen tilgang til Treningsdagbok xx 2010 -.xls. Filen kan være ødelagt, befinne seg på en server som ikke svarer eller være skrivebordbeskyttet. Hvordan åpner jeg dokumentet? Jeg kan vel si at jeg har lagret det på en ekstern harddisk, ettersom jeg har byttet vanlig harddisk til ssd på PCen i helga... Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Dersom maskina di ikkje finner fila, så reknar eg med at den ikkje er der excel trur den er. Noe som også kan stemme dersom du har flytta han over på den eksterne harddiska. Prøvde du å åpne fila via excel, eller ved å få inn i mappa der han ligg og opne den derfra? Lenke til kommentar
Hmf Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Dersom maskina di ikkje finner fila, så reknar eg med at den ikkje er der excel trur den er. Noe som også kan stemme dersom du har flytta han over på den eksterne harddiska. Prøvde du å åpne fila via excel, eller ved å få inn i mappa der han ligg og opne den derfra? Jeg har prøvd å åpne den der jeg la den. Men det ser ut til at problemet kommmer igjen da jeg åpner andre filer. F.eks. da jeg åpner den i Openoffice så står det at dokumentet er skrivebeskytettet. Men jeg har ikke skrivebeskyttet den.. - hmf Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Har du veldig lang filsti til dokumentet? Spesiellt excel er veldig lite glad i lange filstier, om du har lagt det på f.eks c:\documents and setting\min personlige bruker\mine logger\treningslogger\2010\osv... så vil antagelig ikke excel klare å lese filen. Løsning? kort ned på stien, flytt mappen nærmere stasjonen Lenke til kommentar
Hmf Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Hei! Nei, filen har ikke så lang filsti... Med en gang jeg åpner harddisken så ser jeg fila.. - hmf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå