Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flere tv'er på en parabolantenne?

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Går dette an, hvordan? Har en parabol og en tv (kansje 2, er ikke sikker på den andre, om den har tv signal) Skulle hatt parabol på en tredje tv og.

Må man betale noe ekstra?

Hvordan skal jeg gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går dette an, hvordan? Har en parabol og en tv (kansje 2, er ikke sikker på den andre, om den har tv signal) Skulle hatt parabol på en tredje tv og.

Må man betale noe ekstra?

Hvordan skal jeg gjøre det?

Hvis du har Canal Digital, får du en løsning som heter "alle rom" der du kan ha flere TVer i huset og da betale en liten avgift for hvert tvillingkort. Vil ikke anbefale å splitte coax kabelen. Det skal ikke så mye til før du får for mye støy på kabelen og da er den helt ubrukelig. Hvis du har et quad hode (parabol hode med 4 uttak) eller flere hoder på din parabol kan du dra coax fra alle de og inn til dine TVer. Du må da selvfølgelig ha dekodere til alle TVene dine. Vet det kjøres et tilbud på CD nå der du kjøper en dekoder og får en på kjøpet. Skal ikke si hvilken dekoder det er da jeg ikke har så veldig mye peiling på parabol fra CD.

Lenke til kommentar

Det går ikke ann å splitte coax kabelen på parabol, om ein har tenkt å bruke begge mottakerne samtidig. Noen kanaler vil fungere på begge samtidig, men ikke alle.

Grunnen til det er at ein svitcher modus(lokaloccilator) i LNB ved å tilføre 22kHz, samt veksle mellom 13 og 18v DC.

Hovedregel er 1 Kabel pr tuner. Finnes unntak, men de er ikke noe vits å nevne i denne sammenheng, da det ikke er aktuelt uansett.

BTW: Har snart et 10år bak meg som montør på antenneanlegg.

Som han nevner over kan du bruke Quad (4uttaks parabolhode)

Finnes parabolhoder med 1, 2 ,4 og 8 uttak.

Viasat leverer også tilsvarende Alle Rom pakker. Hør med din leverandør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...