Gå til innhold

Ang. klokking av FSB


alex100

Anbefalte innlegg

jeg har en XP2500+ på et Asus A7N8X Deluxe med Uber bios inne.

 

jeg har nå klokket cpu til 190*11, med minne på 190. dette kjører stabilt viss jeg har minne instillingene på "agressive". dvs 7-3-3-2.5 eller noe sånt.

viss jeg setter disse til 5-2-2-2 får jeg bluescreen.

vil dette si at jeg ikke kan klokke minne mer?

 

og en ting til:

 

viss jeg kjøler Chipsettet mer vil jeg kunne klokke FSB mer da?

 

 

takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt høyere spenning til minnet vil nok gjøre susen ja. Skal du kjøre 200+ FSB (noe som kun er mulig med voltmodding på A7N8X, som regel) bør du nok ha bedre kjøling på NB enn den originale.

 

med voltmodding mener du å kunne sette opp volten på Chipsettet? det kan jeg gjøre med Uber bios som jeg har nå. jeg kan sette volten opp til +1.9 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
med voltmodding mener du å kunne sette opp volten på Chipsettet? det kan jeg gjøre med Uber bios som jeg har nå. jeg kan sette volten opp til +1.9 eller noe sånt.

Voltmodding er få høyere spenning både til cpu, ram og chipset enn hva man kan med originalt hovedkort.

 

Hvor høy fsb kan du kjøre da?

Lenke til kommentar
med voltmodding mener du å kunne sette opp volten på Chipsettet? det kan jeg gjøre med Uber bios som jeg har nå. jeg kan sette volten opp til +1.9 eller noe sånt.

Voltmodding er få høyere spenning både til cpu, ram og chipset enn hva man kan med originalt hovedkort.

 

Hvor høy fsb kan du kjøre da?

 

fsben har jeg ikke prøvd så mye med, men jeg har kjørt 200*11 en god stund. dette var litt ustabilt, og derfor skulle jeg prøve å kjøre 190 i stedet bare for å sjekke og dette har gått strålende.

Lenke til kommentar

hmmm jeg har samme hk som deg kis.. hvilken bios har du? evt link til nedlasting...

 

jeg har rev 1005 el noe av bios iaffal, den var helt lik men bedre temp-føling ol...

 

takker på forhånd iaffal, jeg klarer forresten ikke å stille multipliern min.. skal lage en hoved-post om dette snart..

Lenke til kommentar
hmmm jeg har samme hk som deg kis.. hvilken bios har du? evt link til nedlasting...

 

jeg har rev 1005 el noe av bios iaffal, den var helt lik men bedre temp-føling ol...

 

takker på forhånd iaffal, jeg klarer forresten ikke å stille multipliern min.. skal lage en hoved-post om dette snart..

 

jeg bruker en Uber bios. har ikke link, men du finner enkelt det på nettet. google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...