Richie Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg var en gang en stolt eier av et POV GF4 Ti 4200 XP kort som jeg hadde overklokka til 320/660 eller.no. Helt til jeg en dag satt å skreiv i Messenger hvor PCn plutselig restarta og den viste kun lilla, grønne og lyseblå firkanter på skjermen. Så i dag sitter jeg her med mitt gamle, lusne GF2 MX. Er det noen som veit om man kan fixe grafikkortet på noen som helst måte, kanskje stille tilbake klokkefrekvensene til default? Isåfall hvodan kan jeg fixe det? På forhånd takk! Lenke til kommentar
GA Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Prøv å holde Crtl inne under oppstarten... Hvis du brukte Nvidia Detonator så vil det gjenopprette standarfrekvensen hvertfall... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Om du har Win2k eller XP trykker du F8 under oppstart for å velge sikkerhetsmodus. Der kan du bruke det programmet du brukte til å klokke opp til å klokke ned igjenn. Om du brukte coolbist tror jeg det letteste er å avinstalere skjermkortdriverne, så reinstalere de. Lenke til kommentar
Richie Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Jg kjører Win XP, men verken Ctrl eller F8 hjelper mg i noen grad. Jg har nemlig ikke mulighet for å se noe som helst av det som skjer på skjermen fordi det kun er disse fargede firkantene som vises helt fra jg skrur på PCn...det vises altså i BIOSen oxo (noen ganger er det oxo svart bakgrunn med hvite firkanter) Er det ingen annen måte man kan fixe dette problemet på??? Takk! Lenke til kommentar
picachu Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Du kan jo teste skjermkortet i en annen maskin. Virker det ikke der så må du vel kjøpe deg nytt eller se om problemet dekkes av reklamasjon. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Ingen vits å prøve å returnere det kortet der. Det var jo overklokka! For meg høres det ut som om du har tatt knekken på det kortet. Er det noen fysiske skader på kortet? Er det bøyd? har du tatt av kjøleren og sett på kjernen? er den svidd? Lenke til kommentar
Richie Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Jg har prøvd kortet i 3 andre PCr uten noe hell. Kortet har ingen fysiske skader, ikke bøyd og ingen svidd GPU. Det er derfor jg tror det antakeligvis kan fixes. Men en ting jg ikke har prøvd er å koble til en skjerm på DVI-I (som jg selvfølgelig ikke har tilgang til for øyeblikket), ellers kunne jg ha prøvd med DVI-I - VGA adpteren! Tror dere det ville funka? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå