fiskejeger Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hadde tenkt til å kjøpe meg playstation 3, men når jeg satt å tenkte her nå, kom jeg på at jeg ikke har verdens beste tv, den er ikke flatskjerm og er noen år.... Så går det å spille playstation 3 på tv?? med sånn scart, eller må man ha hdmi?? Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Det går da selvsagt ann å spille med scart, men jeg vil anbefale å spille med HDMI. Men det er heller ikke umulig å ha det gøy på PS3en med en gammel TV. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Du kan bruke SCART. Det går stort sett greit, men du kan oppleve problem med tekst i enkelte spel. T.d. i GTA IV var det heilt umogleg å bruke "internett" inne i spelet (du må lese e-post for nokon oppdrag), med HDMI var det ikkje noko problem. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Jeg vil absolutt anbefale å spare til en hdtv før du kjøper ps3 og bruke hdmi tilkoblingen. Forskjellen på vanlig kasse tv og hdtv er natt og dag. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Med SCART blir du begrensa til 480i og 576i (720x480 og 720x576). Med SCART-RGB vil du få skarpere bilde enn med composite/s-video over SCART. Noe som kan hjelpe på spill med veldig liten tekst. SCART med gul, hvit og rød "phono"-kabel er den absolutt dårligste løsningen. Lenke til kommentar
fiskejeger Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Får se om jeg kjøper ps3(tilbud nå) og ønsker meg flat skjerm/ny tv til jul Takk for svar Men det vill altså gå og spille med scart rød, hvit og gul ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Men det vill altså gå og spille med scart rød, hvit og gul ? Ja det vil gå. Lenke til kommentar
Grøvdal Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Vil anbefale å bruke component inngang (grønn, blå, rød, hvit rød) eller ps-kontakt -> scart (uten kompositt ( gul, rød, hvit), Da vil du få mye klarere bilde. De kablene er ekstra tilbehør og koster et par 100-lapper, men er verd det. Men om du ikke må ha en tv, kan du kjøpe f.eks. kjøpe en 24" full-hd BenQ skjerm til 1 500,- Disse er ganske god å game med. Bruker selv en 24" til ps3en for øyeblikket, ganske fornøyd, men vurderer sterkt å oppgradere til 3d-tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå