Gå til innhold

Reising+rulleblad?

Macamentz

Anbefalte innlegg

Hey, tenkte meg en tur til Thailand og muligens en tur til Australia i januar. Muligens dumt spørsmål men, ble tatt for å bruke en annen persons ID for å komme meg inn på 20års plass på byen (Vedtok boten på noen tusen med engang).

I ettrtid har jeg fått høre at denne hendelsen, ville kunne gjøre det vanskelig for meg å få visum enkelte steder(spesielt til USA, Australia er vel ganske strengt og?). Var det bare for å skremme meg eller er dette tilfelle?

(ikke sikker på om jeg har postet i rett forum her, men takker for svar)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må søke om visum. Da vil du få enten ja eller nei. Jeg regner med at du fikk et ordinært forelegg da du ble tatt for bruk av falsk legetimasjon. Det er (hvis jeg har forstått riktig) det samme som å bli domfelt. Dette må du opplyse om på visumsøknaden. Gjør du ikke dette, og de finner ut at du løy risikerer du å bli utestengt for en tidsperiode eller på livstid. Løsningen her er da selvsagt å søke på visum i god tid, være ærlig og håpe på det beste.

Jeg må få lov til å tipse deg om muligheten til å søke opp eldre tråder dersom man lurer på noe. Der kan du finne andre tråder som har spurt om det samme som du lurte på. Det var på den måten jeg fant informasjonen jeg postet.

Velkommen til forumet.

Edit: Ja du kan bli nektet innreise. De fleste land ønsker ikke å ta imot personer som har begått lovbrudd av naturlige årsaker.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har gått et program på TV Norge i det siste, om grensevaktene i Australia. De fleste som reiser dit med noe på rullebladet blir som oftest sendt hjem med første fly tilgjengelig, hvis de ikke klarer å komme opp med en skikkelig god grunn til å ikke bli sendt hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...