anderfo Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Den vanntette veska de selger på Clas Ohlsson har ikke plass til min C-730. Finnes det noen større billig veske en annen plass? Jeg tenkte å bruke den for oppbevaring når jeg er på padletur. Derfor synes jeg at et dykkerhus til 2000kr er litt drøyt - jeg har jo ikke tenkt å slippe dykke med kamera i vannet. Men det kommer jo fort litt sprut på kamera, og plutselig kan jeg jo miste det i vannet et sekund...hvilken nødløsning er billigst? Jeg hadde en vanntett kartpose jeg fikk plass i, men plasten var ikke gjennomsiktig nok (det blir helt tåke). Det skulle gått an å montere en sånn pose rundt et enkelt UV-filter...da ville det blitt like klart som uten;) Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Hadde med meg kamera i dag også, på padletur, og ble "litt" lei av å måtte spørre kompisen om hjelp for å få fram kamera fra lasteluka hver gang jeg skulle ta bilde... En vanntett pose til å ha nedi rommet (mellom beina) hadde vært tingen...gjerne med mulighet for å feste fast i kajakken så det ikke kan synke til havets bunn:) Fortsatt ingen tips? Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 to veldig billige alternativer... det finnes jo sånne fryseposer med samme type lås som på "doc"poser.... To sånne kan jo kanskje være grie som absolutt nødløsning( da burde du nok ikke miste den i vannet men det holder unna sprut) ellers kan du jo laminere to vanlige fryseposer rundt kamera.... det pleier å komme en god del luft i slike poser så kameraet kommer nok ikke til å synke... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 to veldig billige alternativer...det finnes jo sånne fryseposer med samme type lås som på "doc"poser.... To sånne kan jo kanskje være grie som absolutt nødløsning( da burde du nok ikke miste den i vannet men det holder unna sprut) ellers kan du jo laminere to vanlige fryseposer rundt kamera.... det pleier å komme en god del luft i slike poser så kameraet kommer nok ikke til å synke... Takk for tips, men jeg tror igrunnen at C730 er for stort for de posene? Nå fant jeg selv en "vanntett kartmappe" jeg har, og kameraet får nok plass oppi der. Men mappa er ikke gjennomsiktig nok for å fotografere gjennom (det blir helt tåkete), så jeg må isåfall ta ut kamera. Denne posen er nok heller ikke tett nok for å mistes i vannet, men den har snor i enden for å feste på dekk.. Stadig på utkikk etter flere tips.. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Dykkerhus er vel den eneste løsningen som fungerer godt nok for ditt bruk, men det kan jo virke litt "overkill"... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Dykkerhus er vel den eneste løsningen som fungerer godt nok for ditt bruk, men det kan jo virke litt "overkill"... Særlig siden det koster 3700kr på xd.no... Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Løpsningen må være at du kjøper deg et mindre kamera Royrogers Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Sjekk www.utinaturen.no Her har de kanskje noe du kan bruke: http://www.utinaturen.no/public/view/view_...ubMenuItemID=54 Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Sjekk www.utinaturen.no Her har de kanskje noe du kan bruke: http://www.utinaturen.no/public/view/view_main.asp?SubMenuItemID=54 Genialt! Skal sjekke prisen hos dem Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Fikk aldri noe svar fra utinaturen.no, men fant samme veske til salg hos askøy fiske&friluftsliv. Veskene er tydeligvis lagd av Ortlieb (som lager mye annet padleutstyr): http://www.askoy-fiske.no/html/products_2....ry=Kameravesker Produktene er nøyere beskrevet hos Ortlieb. 4 forskjellige modeller som er vanntette, med disse målene (antakelig utvendig?): Aqua-Cam M: 17x12x22cm Aqua-Cam L: 18x15x26cm Aqua-Zoom: høyde 24, bredde oppe 15, bredde nede 6, diagonalt 11 cm Aqua-Protect: 12x7x15cm Det ser lovende ut! Selv om man naturligvis må ta fram kameraet for å ta bilder... Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Sjekk også www.uvfoto.com samt www.ewa-marine.com Vet ikke helt om prisen er så topp..men det er noen geniale produkter de har..og det ser da i alle fall ikke dyrt ut... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Takk, dette var noe av det jeg kunne tenke meg:) Særlig Ewamarine-utstyret så jo veldig fleksibelt (les: passer til mange kamera) og relativt rimelig ut... (edit:) Jeg fikk raskt svar på mail, og prisen på posen for C730 var ca 2400kr.. Lenke til kommentar
heimro Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 kjøp deg lowepro dryzone 200! den er helt vantett, og flyter i vannet når den er fullpakket med utstyr eneste minus: koster en del, men for de som får rabatter er ikke det noe problem ref: www.dpreview.com & www.xd.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå