Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Litt filosofering og problemløsning! Ønsker henne!

Gjest Litt Usikker!

Anbefalte innlegg

Gjest Litt Usikker!

Hei.

Tenkte at jeg kunne skrive min historie på forumet, sånn at litt flere kunne komme med sine tolkninger. Liker å lese her, mange som kommer med fornuftige svar.

Kan begynne med å forklare forholdet jeg har til denne jenta. Vi gikk skole ilag for en stund siden og har alltid hatt en sinnsykt bra kontakt når vi ha møttes. Vi har aldri hatt kontakt egentlig, men hver gang vi møtes så er det som at vi alltid har snakket ilag. I mine øyne, så er dette en 100% match :)

Jeg har vært i et langvarig forhold de siste 7 årene nå. (Akkurat slutt) For ca 2 år siden møtte jeg jenta ute på byen. Det hadde akkurat blitt slutt mellom henne og hennes daværende type. Hun fortalte helt ærlig og åpen at hun virkelig ønsket å prøve med meg. Vi har alltid klaffet sinnsykt bra sammen. Jeg var i et sinnsykt godt forhold og hun aksepterte det.

Nå er situasjonen omvend. Nå er jeg singel, mens hun har blitt ilag med en veldig snill/stabil kjæreste. Kan gi en liten pekepinne på at hun ble virkelig knust av hennes x. Han var en dritt og kjørte henne langt ned.

Nå er det 2 måneder siden jeg ble singel og for 1 mnd siden møtte jeg denne jenta ute på byen igjen! Vi begynte å prate som om at det var det eneste vi har gjort de siste årene. Vi klaffer bestandig!

Jeg fikk tilbake de samme "følelsene" som alltid har vært der, det at jeg tror dette er en 100% match. Hun fikk meg til å glemme min x på sekunder. Alt er og blir bra når jeg er sammen med henne.

Vi snakker helt åpent og ærlig. Hun vet at jeg kunne tenkt meg å prøve denne gangen, noe hun bekreftet at hun hadde veldig lyst til selv. MEN, hun er i et veldig stabilt forhold. Enkelte av tingene hun sier, er ting som hun ikke sier til typen hennes engang. Hun liker meg, jeg liker henne!

Hun gikk fra typen (Ikke forholdet, men han) for å bruke kvelden lamme meg for en uke siden. En helt herlig kveld. Det har ikke skjedd noe mellom oss, hun er ikke den som er utro!

Jeg er bare veldig usikker på hva jeg burde gjøre nå. Jeg respektere hennes forhold, men det virker på meg som at hun bare er usikker og kansje litt redd pga det som skjedde med hennes x? Blir litt sånn smågal av henne.. Tips, forslag?

Kom med deres meninger. Har dere lest til nå, så har dere nok et smart svar også! Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ville du gjort om situasjonen var omvendt? Det er ikke lett dette. Forhold fungerer fint helt til det kommer noe som utfordrer den balansen forholdet utgjør. Hun virker jo betatt av deg, så fra et følelsesmessig ståsted så er hun nesten litt utro allerede. Utroskap er mer enn bare det fysiske. Om hun virkelig satte pris på sin nåværende kjæreste så hadde hun holdt seg unna deg. Bare kjør på.

Lenke til kommentar

For meg høres det egentlig ut som ditt eneste alternativ å smøre deg inn med tålmodighet og vente og se om hun kommer til å ha et permanent forhold til sin nye kjæreste. Ting kan skje og da har du sjansen til å stille opp og støtte henne i riktig øyeblikk, det høres i grunn ut som dere passer meget bra sammen.

Du har sikkert tenkt tanken på "Hva om jeg skiller dem?", det er vel naturlig for alle å tenke i litt mørke aspekter. Men jeg tror, så trivelig kar som du høres ut til å være, at du innser at det er en dårlig idee. man vil helst ikke starte et nytt og kjærlig forhold på denne måten.

Mitt råd, vent til hun bestemmer seg selv. Hun vet nok hvordan du føler for henne så resten er opp til ho. :)

Lenke til kommentar
Gjest Litt Usikker!

Når du sier det sånn, så er jeg helt enig med deg om at dette er en vanskelig situasjon. Det var omvendt for 2 år siden, men da holdt jeg fast på den trygge og sikre jeg hadde. Hadde lyst den gangen også, men da ble min x satt først.

Støtter også det du sier om "Psykisk utroskap". Så på en måte er hun kansje litt utro. Men hun er 100% fast på hvor den fysiske grensen står, akkurat som jeg var for 2 år siden.

Jeg tror ikke at hun bare ønsker å ha det artig, hun har utrolig mange fine ting å si og jeg vet at hun liker å være sammen med meg. Vi har vell en avtale om å møtes fredag igjen.

Hva lurer jeg egentlig på?

Jeg respekterer henne og hennes forhold. Men jeg ønsker mer enn det jeg har nå og er usikker på hvordan tempo jeg skal gå fram på?

Har vært i et veldig langt forhold og det har vært lite flørting/sjekking av jenter de siste årene :)

Lenke til kommentar
Gjest Litt Usikker!

For meg høres det egentlig ut som ditt eneste alternativ å smøre deg inn med tålmodighet og vente og se om hun kommer til å ha et permanent forhold til sin nye kjæreste. Ting kan skje og da har du sjansen til å stille opp og støtte henne i riktig øyeblikk, det høres i grunn ut som dere passer meget bra sammen.

Du har sikkert tenkt tanken på "Hva om jeg skiller dem?", det er vel naturlig for alle å tenke i litt mørke aspekter. Men jeg tror, så trivelig kar som du høres ut til å være, at du innser at det er en dårlig idee. man vil helst ikke starte et nytt og kjærlig forhold på denne måten.

Mitt råd, vent til hun bestemmer seg selv. Hun vet nok hvordan du føler for henne så resten er opp til ho. :)

Akkurat det jeg har tenkt. Men sånn som min situasjon er nå, syntes jeg det er litt vanskelig. Det er ikke det samme som det var med min x, vanskelig å sette ord på egentlig. Men det er liksom mer enn trygt, stabilt og flott. Det er så mye mer.

Lenke til kommentar
Gjest Litt Usikker!

Er jo litt (unnskyld uttrykket) hore av henne og holde TS varm på siden, mens hun venter på en unnskyldning for å gjøre det slutt? Dessuten er det ikke noe kjekt å bare sitte på gjerdet å vente heller.

Nei, akkurat nå er det dritt å sitte på gjerdet. Ja, kansje er det dårlig gjort - men det sliter jeg med å se. Love makes you blind?

Lenke til kommentar

Bare si det som det er. Dere har jo åpenbart noe kjemi på gang. Hvorfor vente. Hun kan fint bare gjøre det slutt med sin nåværende kjæreste. Den andre fyren vet jo at det å elske noen er ikke som å putte penger i banken. Hun har når som helst lov til å si opp "avtalen" uten å oppgi grunn. Sånn er livet og det er en risiko man må godta når man går inn i et forhold.

Lenke til kommentar
Gjest Litt Usikker!

Bare si det som det er. Dere har jo åpenbart noe kjemi på gang. Hvorfor vente. Hun kan fint bare gjøre det slutt med sin nåværende kjæreste. Den andre fyren vet jo at det å elske noen er ikke som å putte penger i banken. Hun har når som helst lov til å si opp "avtalen" uten å oppgi grunn. Sånn er livet og det er en risiko man må godta når man går inn i et forhold.

Jo, men jeg har ikke lyst til å legge noen form for press på henne i det hele tatt. Hvis det er det hun ønsker, så burde hun jo gjøre som du sier? Men er det noen ting jeg kan gjøre, uten å direkte legge press på henne, for at hun skal skjønne hvor jeg vil?

Ja, vi har alle rett til å skifte mening. Likte den settningen du skrev "Forhold fungerer fint helt til det kommer noe som utfordrer den balansen forholdet utgjør." utrolig godt! Enkelt forklart i et tema det er lett å sette seg litt fast i :)

Lenke til kommentar

Er jo ikke noe spesielt du kan gjøre når du ikke vil gjøre noe direkte for å få hun. Når man prøver å oppnå noe indirekte så har det ofte uheldige konsekvenser man ikke kan forutse. Som du selv sa så la hun kortene på bordet når situasjonen var omvendt. Jeg tror ikke du trenger å si noe for at hun skal forstå hvor du vil. Bare gjør som du gjør nå. Med det sagt, så er det litt avhengig av hvilken motivasjonen som trengs for at hun faktisk skal ta steget. Er de samboere så blir terskelen mye høyere. Det er ikke umulig at det må noe fysisk til mellom dere for at hun skal få motivasjonen til å gjøre det slutt. Kan ikke hjelpe å tenke at det ligger litt i kortene. Det er heller ikke umulig at hun venter på at du skal ta steget. Dette er vanskelig, merker jeg får vondt i hodet av å tenke på dette. Poenget er at det er lov å bryte opp et forhold med noe som minner om utroskap om dere føler at dere har en framtid sammen. Det som ikke er lov er å forårsake et brudd kun for å få seg noe. De vil jo ikke slå opp fordi hun har vært utro, de vil slå opp fordi hun har truffet noen. Det er en vesentlig forskjell.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...