yosraz Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) putt hardisken på ACHI i biosen. velg "system repair" på den cd-en først, hvis du har den orginale windows 7 cd-en med deg, så bruk den til å reparere windows med, men det kommer til å ta en del tid. hvis ingenting hjelper, da har du ikke noe annet mulighet enn å formatere, men du må først ta ut de viktige filene du har. Ok, jeg skal prøve dette nå. Men den originale cden fra Windows er en Upgrade Kit. Der virker ikke system repair og harddisken/OS kommer ikke opp. Harddisen har hele tiden vært på AHCI. Edit: funker ikke Edit 2: http://www.user-guides.co.uk/Acer/AcerDrivers/Acer.asp?keywords=Acer+Aspire+Drivers&recor=761 På denne linken fant jeg ut at at Code 7 er det samme jeg får opp pcen. Error Code 7 The drivers for this device need to be reinstalled (Code 7) Kan noen hjelpe meg med å finne driveren? Jge har vært på Acers hjemmeside, men driveren funket ikke. Hva slags endelse skal en driverfil ha for å virke? (driver.cab?) Endret 22. november 2010 av yosraz Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Om du ikke for ordnet dette prolemet, og må formatere men vill ha filene dine tatt ut til en ekstern harddisk uten å skru opp pc'n så kan du laste ned Ubuntu og brenne ut en cd og starte opp fra cd. Det er en live cd, så du kan boote opp fra cd. Der skal du få tilgang til harddisken din, og kan ta ut alle filene du trenger. Dette kan du gjøre om du blir nødt til å formatere. Husk, formatering er ALLTID siste utvei. EDIT: Om du ikke får brent en cd, så kan du bruke unetbootin til å lage en ubuntu minnepenn.. Ok, jeg skal følge Irqauiboys råd først før jeg kommer til dette. Men hvordan får jeg formattert når jeg ikke engang kommer inn på Sikkermodus med ledetekst? Programmet stopper opp når de laster inn filer og drivere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Ok, jeg skal prøve dette nå. Men den originale cden fra Windows er en Upgrade Kit. Der virker ikke system repair og harddisken/OS kommer ikke opp. Harddisen har hele tiden vært på AHCI. Edit: funker ikke Edit 2: http://www.user-guides.co.uk/Acer/AcerDrivers/Acer.asp?keywords=Acer+Aspire+Drivers&recor=761 På denne linken fant jeg ut at at Code 7 er det samme jeg får opp pcen. Error Code 7 The drivers for this device need to be reinstalled (Code 7) Kan noen hjelpe meg med å finne driveren? Jge har vært på Acers hjemmeside, men driveren funket ikke. Hva slags endelse skal en driverfil ha for å virke? (driver.cab?) Den koden du fant har ikke noe med bluscreen å gjøre.. den gjelder hvis en driver ikke virker som den skal når du bruker windows som vanlig. Device manager er det du får opp en liste av alle maskinvarene i pc-en. slik finner du den i en xp pc: Start --> Kjør/run --> devmgmt.msc og trykk enter. Device Manager Codes: Information on how to repair the faults below is listed in our forums Error Code 7 The drivers for this device need to be reinstalled (Code 7) Code 7 er ikke samme som 0x000007 Endret 22. november 2010 av Slettet+129837 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Ok, jeg skal følge Irqauiboys råd først før jeg kommer til dette. Men hvordan får jeg formattert når jeg ikke engang kommer inn på Sikkermodus med ledetekst? Programmet stopper opp når de laster inn filer og drivere. Ok, det jeg skjønner av det du skriver er at du har aldri vært borti Formatering før. hvilket type pc er den? er det bærbart eller stasjonær? Endret 22. november 2010 av Slettet+129837 Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Ok, jeg skal følge Irqauiboys råd først før jeg kommer til dette. Men hvordan får jeg formattert når jeg ikke engang kommer inn på Sikkermodus med ledetekst? Programmet stopper opp når de laster inn filer og drivere. Ok, det jeg skjønner av det du skriver er at du har aldri vært borti Formatering før. hvilket type pc er den? Det er Acer Aspire 7738G. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 er den kjøpt ny i pakken eller? hvis ja: har du laget en recovery dvd Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 er den kjøpt ny i pakken eller? hvis ja: har du laget en recovery dvd Pcen ble kjøpt i Danmark ifjor høst. Hadde en skjult partisjon med systemgjenoprettingsfiler, men slettet partisjonen for å frigjøre plass. Lagde ikke en recovery cd av den (noe jeg har funnet ut nå at var meget dumt) Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Om du ikke for ordnet dette prolemet, og må formatere men vill ha filene dine tatt ut til en ekstern harddisk uten å skru opp pc'n så kan du laste ned Ubuntu og brenne ut en cd og starte opp fra cd. Det er en live cd, så du kan boote opp fra cd. Der skal du få tilgang til harddisken din, og kan ta ut alle filene du trenger. Dette kan du gjøre om du blir nødt til å formatere. Husk, formatering er ALLTID siste utvei. EDIT: Om du ikke får brent en cd, så kan du bruke unetbootin til å lage en ubuntu minnepenn.. Ok, jeg skal følge Irqauiboys råd først før jeg kommer til dette. Men hvordan får jeg formattert når jeg ikke engang kommer inn på Sikkermodus med ledetekst? Programmet stopper opp når de laster inn filer og drivere. for å formatere kan du starte opp fra en windows cd, og instalere alt på nytt, men som sagt, formatering er alltid siste utvei.. Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Om du ikke for ordnet dette prolemet, og må formatere men vill ha filene dine tatt ut til en ekstern harddisk uten å skru opp pc'n så kan du laste ned Ubuntu og brenne ut en cd og starte opp fra cd. Det er en live cd, så du kan boote opp fra cd. Der skal du få tilgang til harddisken din, og kan ta ut alle filene du trenger. Dette kan du gjøre om du blir nødt til å formatere. Husk, formatering er ALLTID siste utvei. EDIT: Om du ikke får brent en cd, så kan du bruke unetbootin til å lage en ubuntu minnepenn.. Ok, jeg skal følge Irqauiboys råd først før jeg kommer til dette. Men hvordan får jeg formattert når jeg ikke engang kommer inn på Sikkermodus med ledetekst? Programmet stopper opp når de laster inn filer og drivere. for å formatere kan du starte opp fra en windows cd, og instalere alt på nytt, men som sagt, formatering er alltid siste utvei.. Problemet er at selv i installasjonskjermen vil den ikke lese disken. Jeg prøvde med XP, men der kom det frem at siden disken var dynamisk så kunne ikke installasjonen gjennomføres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) lol, nå er du ille ute, hva er serialnummeret til pc-en din. den skal ligge på undersiden av pc-en. den skal lyde slikt: S/N: LX.PC90X.001 Du kan ikke bruker en windows xp cd på den pc-en fordi pc-en er "for ny". du trenger en windows xp cd som har hardisk drivere allerede integrert i cd-en slik at den finner hardisken din. Endret 22. november 2010 av Slettet+129837 Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) lol, nå er du ille ute, hva er serialnummeret til pc-en din. den skal ligge på undersiden av pc-en. den skal lyde slikt: S/N: LX.PC90X.001 S/N: Endret 22. november 2010 av yosraz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) det nummeret gjenkjennes ikke av acer hovedsiden. du kan kjøpe en ny cd, men da må du instalere alle drivere og programmer på nytt. (pris ca. 1000-2000 kr) eller kontakt acer support og kjøp en Original CD til pc-en din. (pris ca. 800,-kr) Endret 22. november 2010 av Slettet+129837 Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Kan det være en mulighet fot at harddisken er ødelagt? Endret 22. november 2010 av yosraz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) den gjenkjennes ikke heller. du kan kjøpe en ny cd, men da må du instalere alle drivere og programmer på nytt. (pris ca. 1000-2000 kr) eller kontakt acer support og kjøp en Original CD til pc-en din. (pris ca. 800,-kr) Endret 22. november 2010 av Slettet+129837 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 hvis ikke så kan du instalere windows xp men da må du putte på IDE mode i biosen for å få det virket. etter at du blir ferdig med å instalere, da må du først instalere hardisk "sata" driveren og deretter putter du den til ACHI igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) nå har jeg en uke til matte eksamen min, så jeg må "lese" litt ekstra mer... lykke til med Formateringen. PS: ikke glem å ta ut filene dine på den måten Crazyjoey foreslo Endret 22. november 2010 av Slettet+129837 Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 nå har jeg en uke til matte eksamen min, så jeg må "lese" litt ekstra mer... lykke til med Formateringen. PS: ikke glem å ta ut filene dine på den måten Crazyjoey foreslo Lykke til med din eksamen Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Da har jeg like godt formattert alt etter to dritt dager. Brukte Seatools for å sjekke om det var noe galt med disken og det var det ikke. Videre slettet jeg alt og la inn en installasjon av OS. Det har gått bra selv om jeg mistet en del datafiler. Nå vil jeg ikke gjøre sammen feil igjen og lurer på om noe kan anbefale et bra image program eller det at jeg lager en tro kopi av hva som er på disken nå. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Så du prøvde altså ikke å ta backup via ubuntu cd/minnepenn? Det du kan gjøre, om det samme skjer igjen, er ihvertfall å prøve å ta backup med ubuntu den gang For å forhindre problemet vet jeg ikke helt hva du kan gjøre... For å brenne ut .iso filer ambefaler jeg ImgBurn. Og backup kan være kjekt å ta en gang i uken, så har du backup i tilfelle det skulle skje igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå