Gå til innhold

Windows 7 blåskjerm. Hjelp ønskes :(

yosraz

Anbefalte innlegg

Uavhengig av alt annet, du burde kontrollere i biosen om det er alternativer for å sette sata mode til Ahci eller raid og se hva som hender.

Det er bare å prøve det, i tilfelle noe der er forandret, og som kan forårsake problemer.

Forandringer der vil ikke bli fanget og reparert via startup repair nemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+129837

jeg fant en guide på hvordan du kan gjøre det med "windows 7 system recovery disc"

1. Copy everything from the Windows 7 Repair Disc to USB flash drive
. There is a boot folder, sources folder and a bootmgr file.
2. Press WIN+R, type diskpart and click OK.
3. Type list disk and hit enter.
4. Type select disk x, where x is the number of the flash drive listed by “list disk” and hit enter.
5. Type list partition and hit enter.
6. Type select partition x, where x is the number of the partition listed in “list partition” and hit enter.
7. Restart your computer and boot it up with the USB flash drive

vent til jeg får lasta den opp

Uavhengig av alt annet, du burde kontrollere i biosen om det er alternativer for å sette sata mode til Ahci eller raid og se hva som hender.

Det er bare å prøve det, i tilfelle noe der er forandret, og som kan forårsake problemer.

Forandringer der vil ikke bli fanget og reparert via startup repair nemlig.

det er best at han ikke setter den opp på "RAID", for noen ganger kan den "ødlegge" windows.

Lenke til kommentar

du kan bruke imgburn til å brenne ut iso filer på cd. en iso fil til minnepenn kan du bruke win2flash...

Takk :))))

Men hvordan skal dette bootes?

I win2flash er det greit å finne USB-path. Men Winddows file path er jeg usikker på. Jeg har isoen med windows recovery på skrivebordet. Tips?

En stund siden jeg brukte dette programmet, men for meg var det bare å velge iso fil, og minnepennen og sette i gang.. Men om du har laget ferdig minnepennen og lurer på hvordan du skal boote den opp, så kan du prøve å trykke F12 under oppstart, om det ikke skjer noe, så kan det hende du må inn i bios å aktivere boot menu.. Der kan du velge å boote opp fra minnepenn..

• Liker 1
Lenke til kommentar

du kan bruke imgburn til å brenne ut iso filer på cd. en iso fil til minnepenn kan du bruke win2flash...

I win2flash er det greit å finne USB-path. Men Winddows file path er jeg usikker på. Jeg har isoen med windows recovery på skrivebordet. Tips?

En stund siden jeg brukte dette programmet, men for meg var det bare å velge iso fil, og minnepennen og sette i gang.. Men om du har laget ferdig minnepennen og lurer på hvordan du skal boote den opp, så kan du prøve å trykke F12 under oppstart, om det ikke skjer noe, så kan det hende du må inn i bios å aktivere boot menu.. Der kan du velge å boote opp fra minnepenn..

Får det ikke til altså. Kommer frem en Wizard. Enkelt å finne USB-path, men win.iso ligger jo på skrivebordet. Får det ikke inn.

ja sef, lol.

som du sa:

Har ikke lyst til å formatere pcen.

Herlig :))

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

fikk du lasta den ned filen?

følg instuksjonene:

4. Type select disk x, where x is the number of the flash drive listed by “list disk” and hit enter.

6. Type select partition x, where x is the number of the partition listed in “list partition” and hit enter.

PS: den usb minnen må du formatere først, og bruk FAT32

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar

fikk du lasta den ned filen?

følg instuksjonene:

PS: den usb minnen må du formatere først, og bruk FAT32

Etter en ukeseksamen i pedagogisk psykologi ser jeg at jeg er dødtrøtt i hodet :D

Hvor skal alle disse instruksjonene utføres? I win2flash?

(Minnenpinnen er formatert)

Endret av yosraz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

nei, utfør de i windows

ta ut filene fra iso-en og putt den som vanlig i usb minnen, og følg deretter Step 2

PS: Win+R er samme som "Start --> Kjør/run"

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar

nei, utfør de i windows

ta ut filene fra iso-en og putt den som vanlig i usb minnen, og følg deretter Step 2

Jeg kom inn på den dos-greia med diskpart. Problemet er at ved list disk kommer bare den fysiske disken opp, ikke usb-pinnen. Tips?

Lenke til kommentar

nei, utfør de i windows

Jeg brukte MagicIso for å åpne filene og ekstraktere de over til minnepennen. Riktig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837
Jeg brukte MagicIso for å åpne filene og ekstraktere de over til minnepennen. Riktig?

yep

prøv å formatere minnen på nytt, bruk NTFS isteden

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det samme, men det går ikke. Har det noe å si om jeg lager dette i XP? Win7 er jo nede på den andre latopen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

beklager at jeg kunne ikke svare deg, men mit internet er plutselig veldig sakte.

prøv win2flash om du kan bruke den.

jeg kommer tilbake når nettet er fikset

Lenke til kommentar

beklager at jeg kunne ikke svare deg, men mit internet er plutselig veldig sakte.

prøv win2flash om du kan bruke den.

jeg kommer tilbake når nettet er fikset

Tusen takk for din hjelp :)

Jeg har funnet ut at windows cd/dvd må være i det første valget før det kan eksporteres til usb-pennen. Så jeg prøver nå å bruke den dvden jeg fikk fra Acer (der de som kjøpte en pc før en bestemt dato fikk gratid oppgradering til W7). Kanskje dette funker.

Edit: gikk ikke. Selvsagt er det filene fra recovery cden som må inn. Men i mangel av cd og en iso-fil jeg ikke får inn på en annen måte er jeg nå i tenkeboksen.

Endret av yosraz
Lenke til kommentar

Pakk ut iso filen i en mappe, og så velg mappa som patch i win2flash, velg minnepennen på det andre valget. Fungerer her..

I teskjmodus :D

Altså:

1. pakke ut filene fra ISO (for eks. Magic ISO) og legge de i en mappe

2. Hva mener du med patch?

Når jeg lager en ny mappe og pakker ut de tre filene fra Recovery ISO inn i de så får jeg beskjed i Win2Flash: Feil kile til Windows filer

Endret av yosraz
Lenke til kommentar

Med PachT Mente jeg der du valgte iso fil i programmet. Stod det der hos meg.

Ja du kan pakke ut med det programmet. Så velger du mappa du pakket ut filene i i programmet

Hvilken versjon av Win2Flash har du?

Edit: skjønte hva du mente. Det står Path, du skrev Patch så jeg ble forvirret :)

Edit 2: Hvordan har du formatert din USB-pinne? Min er formatert som FAT32. Gjør du noe på Advanced?

Edit 3: Funker ikke her altså

Endret av yosraz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...