Gå til innhold

Windows 7 blåskjerm. Hjelp ønskes :(

yosraz

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg spilte i går da plutselig BSOD kom frem. Meldingen er som følger:

STOP: 0000007B (0X80786B58, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000)

CHKDSK funker ikke siden ingen disker kommer opp. Kun CD-ROM og en X-disk kommer opp, men der skjer det ikke noe.

På oppstartsreparasjon er navnet på problemhendelsen: StartupRepairOffline

Systemgjenoppretting via Reparasjonsverktøyet funker heller ikke.

Har prøvd F8 og alle funksjonene der. På sikkemodus stopper den opp etter driveropplastningene og går tilbake til BSOD. Har dessuten prøvd å bruke Windows 7 oppgraderingsdisken, men der kommer ingen disker opp. Det spørres etter drivere for disk. Har prøvd å legge inn disse, men funker ikke. Har googlet mye, men finner ikke ut av så mye.

Laptopen min er Acer Aspire 7738G.

Noen som har tips og råd?

Endret av yosraz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+129837
CHKDSK funker ikke siden ingen disker kommer opp. Kun CD-ROM og en X-disk kommer opp, men der skjer det ikke noe.

hvordan får du starta windows hvis ingen disker kommer opp i CHKDSK?

prøv "sfc /scannow" i CMD, om den finner noen feil.

og hvis du kan poste Dump filen til BSOD-en,

den ligger i C:\Windows\minidump, putt den i en ".rar" eller ".zip" mappe og post den

Det du kan gjøre er å lage en reprasjons CD med en annen pc som har windows 7.

da kan du reparere prøblemet.

for å lage en slik CD:

trykk start og på søkfeltet skriv "system repair disc"

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar

Når du angir oppstartsrekkefølge i bios, har du muligheten til å velge en harddisk?

Der kan jeg velge harddis ser et ut som.

IDE0: ST9500325AS-(S1)

hvordan får du starta windows hvis ingen disker kommer opp i CHKDSK?

prøv "sfc /scannow" i CMD, om den finner noen feil.

og hvis du kan poste Dump filen til BSOD-en,

den ligger i C:\Windows\minidump, putt den i en ".rar" eller ".zip" mappe og post den

Altså, Windows kommer til selve oppstarsskjermbildet (der det vinduet kommer) og så krasjer de med BSOD meldingen.

Jeg kommer ikke inn på Command- når jeg skal komme meg dit så stopper den opp der driverne lastes ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837
@Crazyjoey

Gå til C:\Windows\Minidump, pakk inn filene med 7z eller winrar, og last opp her, så skal jeg debugge dump filene for å finne ut vilken driver/program som krasjer windows..

Han kan ikke komme seg inn i windows uansett, så han kan ikke poste dump filene.

@yosraz

Denne BSOD er forårsaket av en Trojan Virus som ødla "boot.ini" (en fil som henviser pc-en hvor windows ligger), du kan prøve en reperasjon disk hvis du ikke vil å formatere pc-en din.

Med den reprasjon disken kan du sikkert kjøre CHKDSK med COMMAND Prompt

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar

Gå til C:\Windows\Minidump, pakk inn filene med 7z eller winrar, og last opp her, så skal jeg debugge dump filene for å finne ut vilken driver/program som krasjer windows..

Beklager min uvitenhet, men hvordan gjør jeg dette? Jeg kommer ikke inn på noe her. Har du tips?

@Crazyjoey

Han kan ikke komme seg inn i windows uansett, så han kan ikke poste dump filene.

@yosraz

Denne BSOD er forårsaket av en Trojan Virus som ødla "boot.ini" (en fil som henviser pc-en hvor windows ligger), du kan prøve en reperasjon disk hvis du ikke vil å formatere pc-en din

Men hvordan gjør jeg det? Har en annen laptop med XP på. Tips? Har ikke lyst til å formatere pcen.

Endret av yosraz
Lenke til kommentar

Beklager, skumleste bare her, så fikk ikke med meg problemet..

Du kan jo ta ut hdd og sette den i en stasjonær maskin, eller sette den i et eksternt kabinett.. Da kan du ta ut dmp filene, og i tilelg ta backup og formatere disken senere om du ikke får ordnet problemet...

Den sjansen tar jeg ikke. Har en bærbar pc og tør ikke bryte forseglingen. Men takk for tipset

Lenke til kommentar

jeg lasta opp nettop den "reperasjon disken" for deg

her: http://www.megaupload.com/?d=HVU8AALU

passordet er: lol

vet du hvordan du brenner en ".iso" fil?

Tusen takk for hjelpen :)

Men når jeg prøver å nedlaste filen så står det at det ikke går (The file is temporary unavailable).

Kan jeg legge isoen på en minnepenn (er på 2 GB) og starte den derfra? Har ikke CD eller DVD for øyeblikket :(

Kan en ISO-fil brennes via Nero?

Endret av yosraz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

det er litt vansklig å lage en slik "cd i en Usb", men

hvilket versjon av nero burning rom har du?

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

nero 7 er litt gammelt, og jeg er ikke engang sikker hvordan man gjør det med den nye verjonen.

jeg laster opp igjen i en zip fil nå.

ta en titt på den siden om hvordan man får det opp i en usb minne

trykk her

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar

du kan bruke imgburn til å brenne ut iso filer på cd. en iso fil til minnepenn kan du bruke win2flash...

Takk :))))

Men hvordan skal dette bootes?

I win2flash er det greit å finne USB-path. Men Winddows file path er jeg usikker på. Jeg har isoen med windows recovery på skrivebordet. Tips?

Endret av yosraz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...