Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjapt spm ang fullkasko på bilen.

tomkrugis

Anbefalte innlegg

Hei, lurer bare på hvordan det skjer når jeg legger opp fullkasko på bilen min, eller, det skal jo da stå på faren min sitt navn.

Er det bare å tegne seg fullkasko? Skal selskapet undersøke bilen først? Hvordan info er det jeg må komme med når jeg tegner kaskoen?

Har enda ikke fått bilen, men skal tegne kasko på den så fort som mulig nå. Har jo all info på den hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, da vet jeg det : )

Er ganske så sykt hvor enkelt det er da.. En god venn av meg krasjet bilen sin, fikk tegnet kasko på den like etter, og det funket knall for han.

Men hvordan blir det da egentlig, jeg har jo ikke fått levert bilen enda, vet ikke om eierskiftet er undertegnet enda.

Lenke til kommentar

Er ganske så sykt hvor enkelt det er da.. En god venn av meg krasjet bilen sin, fikk tegnet kasko på den like etter, og det funket knall for han.

Mener du at han fikk dekekt skaden med en forsikring tegnet etter ulykken? I tilfelle er det forsikringssvindel (straff, utelukkelse fra fremtidig forsikring, regress etc).

Lenke til kommentar

Å tegne kasko på en bil etter et uhell og så heve penger for det er vel strengt tatt forsikringssvindel men(?)

Edit: I noen tilfeller kan du risikere å betale mer i forsikring enn det bilen er verdt. Kasko på den første bilen min ville kommet på 11.000,- i året. Bilen var verdt ca. 15.000,-

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Normalt sett pleier det å være en karanteneperiode etter at man har oppgradert til kasko. I denne perioden vil man ikke få dekket skade som blir meldt inn. I tillegg er det tilfeller hvor forsikringsselskapet har krevd fremvising av bilen før man får kasko. Dette gjelder kun om man oppgraderer. Når man kjøper forsikring samtidig som man kjøper bilen er det sjeldent problemer.

Lenke til kommentar

Forsikringssvindel kalles det, og noe man egentlig ikke kan gjøre så mye med. Enda vanskeligere er det å gjøre noe med at biler "stjeles" og "brenner ned".

Håper ikke noen her vurderer å gjøre dette, eller anbefaler det, da det isåfall er alle vi andre som må betale for det.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Noen plasser jeg regne ut kaskoen på min bil?

Når det gjelder vennen min som gjorde dette, så var forsikringsselskapet usikker på om de skulle dekke skaden, siden det var åpenlyst at han tegnet den for å få dekt skaden som allerede var gjort. Men de måtte forholde seg til avtalen hvor de ikke hadde inspeksjon av bilen på forhånd

Endret av tomkrugis
Lenke til kommentar

Forsikringssvindel kalles det, og noe man egentlig ikke kan gjøre så mye med. Enda vanskeligere er det å gjøre noe med at biler "stjeles" og "brenner ned".

Håper ikke noen her vurderer å gjøre dette, eller anbefaler det, da det isåfall er alle vi andre som må betale for det.

Kan personlig si det at det var det jeg hadde tenkt til å gjøre siden jeg nå nylig greide å krasje min bil som jeg betalte 60 000 kr for, kjøpte den for ca 2 måneder siden.

Men vi fant en kar som var villig til å gi oss en grei sum for den p bruke den som delebil på et verksted.

Da var løsningen å kjøpe seg en ny bil, og få kasko på den så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...