tomkrugis Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hei, lurer bare på hvordan det skjer når jeg legger opp fullkasko på bilen min, eller, det skal jo da stå på faren min sitt navn. Er det bare å tegne seg fullkasko? Skal selskapet undersøke bilen først? Hvordan info er det jeg må komme med når jeg tegner kaskoen? Har enda ikke fått bilen, men skal tegne kasko på den så fort som mulig nå. Har jo all info på den hvis det trengs. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Det er bare for eire av bilen (faren din) å ringe til forsikringsselskapet og ha registreringsnummeret klart. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Er bare å legge kasko rett inn. Dog lønner det seg ikke alltid med mindre bilen er veldig ny eller man har pant i bilen. Lenke til kommentar
tomkrugis Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 ok, da vet jeg det : ) Er ganske så sykt hvor enkelt det er da.. En god venn av meg krasjet bilen sin, fikk tegnet kasko på den like etter, og det funket knall for han. Men hvordan blir det da egentlig, jeg har jo ikke fått levert bilen enda, vet ikke om eierskiftet er undertegnet enda. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Er ganske så sykt hvor enkelt det er da.. En god venn av meg krasjet bilen sin, fikk tegnet kasko på den like etter, og det funket knall for han. Mener du at han fikk dekekt skaden med en forsikring tegnet etter ulykken? I tilfelle er det forsikringssvindel (straff, utelukkelse fra fremtidig forsikring, regress etc). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Å tegne kasko på en bil etter et uhell og så heve penger for det er vel strengt tatt forsikringssvindel men(?) Edit: I noen tilfeller kan du risikere å betale mer i forsikring enn det bilen er verdt. Kasko på den første bilen min ville kommet på 11.000,- i året. Bilen var verdt ca. 15.000,- Endret 21. november 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Normalt sett pleier det å være en karanteneperiode etter at man har oppgradert til kasko. I denne perioden vil man ikke få dekket skade som blir meldt inn. I tillegg er det tilfeller hvor forsikringsselskapet har krevd fremvising av bilen før man får kasko. Dette gjelder kun om man oppgraderer. Når man kjøper forsikring samtidig som man kjøper bilen er det sjeldent problemer. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Er ganske så sykt hvor enkelt det er da.. En god venn av meg krasjet bilen sin, fikk tegnet kasko på den like etter, og det funket knall for han. Forsikringssvindel kalles det, og noe man egentlig ikke kan gjøre så mye med. Enda vanskeligere er det å gjøre noe med at biler "stjeles" og "brenner ned". Håper ikke noen her vurderer å gjøre dette, eller anbefaler det, da det isåfall er alle vi andre som må betale for det. Endret 21. november 2010 av gxi Lenke til kommentar
tomkrugis Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Noen plasser jeg regne ut kaskoen på min bil? Når det gjelder vennen min som gjorde dette, så var forsikringsselskapet usikker på om de skulle dekke skaden, siden det var åpenlyst at han tegnet den for å få dekt skaden som allerede var gjort. Men de måtte forholde seg til avtalen hvor de ikke hadde inspeksjon av bilen på forhånd Endret 21. november 2010 av tomkrugis Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 En del forsikringsselskap har kalkulatorer på nettsidene sine for å regne ut pris på forskjellige forsikringer. Men du BØR ringe rundt og sjekke også. De gangene jeg har sjekket har jeg fått absurde priser på de kalkulatorene. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Du kan regne ut på så godt som alle forsikringselskapene sine hjemmesider, gå berserk. Kalkulatorene skal være riktige de sedsberg for det enkelte selskap, me de gir deg jo ikke noen ekstra form for rabatt som en kundebehandler kan Endret 21. november 2010 av trollhatt Lenke til kommentar
tomkrugis Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Er ganske så sykt hvor enkelt det er da.. En god venn av meg krasjet bilen sin, fikk tegnet kasko på den like etter, og det funket knall for han. Forsikringssvindel kalles det, og noe man egentlig ikke kan gjøre så mye med. Enda vanskeligere er det å gjøre noe med at biler "stjeles" og "brenner ned". Håper ikke noen her vurderer å gjøre dette, eller anbefaler det, da det isåfall er alle vi andre som må betale for det. Kan personlig si det at det var det jeg hadde tenkt til å gjøre siden jeg nå nylig greide å krasje min bil som jeg betalte 60 000 kr for, kjøpte den for ca 2 måneder siden. Men vi fant en kar som var villig til å gi oss en grei sum for den p bruke den som delebil på et verksted. Da var løsningen å kjøpe seg en ny bil, og få kasko på den så fort som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå