Cjaay90 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Heisan! Jeg har en Benq hd projector som kan ta imot bilde og lyd, men tingen er at jeg ikke vil at den skal få lyd. Det som skjer er at recieveren min tar imot lyd og bilde signalet, så sender den både lyden og bilde videre til projektor, recieveren beholder ikke lyd signalet. Da lurer jeg på om noen har en løsning for meg Jeg har koblet det opp slik: Xbox - hdmi kabel - reciever - hdmi kabel ut fra monitor ut fra reciever - projector. kobler jeg opp slik så kommer lyden på projektoren, isteden for reciever. Eneste løsning jeg ser er egen lyd utgang fra xbox, altså en hdmi kabel og en optisk kabel, men xbox har ikke det. Det er sån jeg kjører ps3'n på, hdmi + optisk. Håper dere skjønner, og håper på svar Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Har du andersson sin surround receiver? Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Har du andersson sin surround receiver? Bekalger glemte å skrive hvilken reciever det er. Det er ikke en andersson. Det er en Denon reciever. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Aha ok, for andersson har hdmi switch, som ikke er noe mer enn en hdmi switch. Men det hjelper ikke så veldig mye uten å vite hvilken modell det er. Hva står det i displayet når den er koblet til xboxen (bilde er fint) Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Aha ok, for andersson har hdmi switch, som ikke er noe mer enn en hdmi switch. Men det hjelper ikke så veldig mye uten å vite hvilken modell det er. Hva står det i displayet når den er koblet til xboxen (bilde er fint) http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/receivere/denon_dra-700ae_receiver_soelv.htm Dette er Denon recieveren jeg har Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Den har da ingen hdmi... Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Den har da ingen hdmi... Det har du rett i, så det nå. Den er klin lik, bare at jeg har ingang til sån ting man kobler til recieveren, så setter man den tingen midt i rommet, å lar den justere høytalerene. Skal se om jeg finner den jeg har, Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemmekino/receivere/denon_avr-1911_hjemmekinoreceiver_sort.htm Den ligner, å har hdmi inganger. Jeg kjøpte min Denon reciever for 3 år siden. Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 http://www.dlp108.com/theater-systems/denon-avr-1609-71-channel-home-theater-receiver.html Der har vi den. Den er det jeg har. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Kan det være 1907 med det forferdelige menysystemet du har da? Den skal klare å ta i mot lyd fra hdmi, men menyene er et rent mareritt, så bruk god tid i bruksanvisningen, eller ta den med til hifiklubben og se om de kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Kan det være 1907 med det forferdelige menysystemet du har da? Den skal klare å ta i mot lyd fra hdmi, men menyene er et rent mareritt, så bruk god tid i bruksanvisningen, eller ta den med til hifiklubben og se om de kan hjelpe deg. Søkte opp den 1907'n, men den er ikke lik min bak, å har annerledes display. Så er nok den jeg linka som jeg har. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 1911 er årets modell, og kom vel i april eller noe. Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 1911 er årets modell, og kom vel i april eller noe. Ja, den jeg linka fra HiFiKlubben er 1911'en. Men denna ligner fullstendig ut osm min både fra front og fra bak. http://www.dlp108.com/theater-systems/denon-avr-1609-71-channel-home-theater-receiver.html Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hvorfor sjekker du ikke bare hva som står på fremsiden av din receiver så vet vi sikkert Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Hvorfor sjekker du ikke bare hva som står på fremsiden av din receiver så vet vi sikkert Oja, steike. Haha, fail av meg, tok for rask titt på den istad etter hva den het. Men nå så jeg hvor det sto. Det er en AVR 1508. There we go^^ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Raskt søk på google: The Denon AVR-1508 does not decode audio over HDMI. You will need to move up to at least the 1908 to do that. Må nok bruke s/pdif eller så for å få surround fra xboxen. Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Raskt søk på google: The Denon AVR-1508 does not decode audio over HDMI. You will need to move up to at least the 1908 to do that. Må nok bruke s/pdif eller så for å få surround fra xboxen. s/pdif Er den kabelen til xbox som har rød, grønn og blå ledning? Den som har optisk ingang på inputen i xboxen? Prøvd å koble det in i recieveren, men det går vel ikke ann å få det signalet til å gå ut i hdmi out kabelen tenker jeg? Det er 9-10 meter fra reciever til projektor, så da må jeg har en 10 meter lang sån s/pdif kabel og en optisk kabel for å få dette til å fungere? har s/pdif ingang på projektor. For jeg kan ikke ha hdmi + s/pdif ut fra xboxen, hdmi ingangen blir blokkert når jeg har s/pdif koblet til. Endret 21. november 2010 av Cjaay90 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 s/pdif er optisk, og xbox slim har en egen optisk utgang du kan bruke. Lenke til kommentar
Cjaay90 Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 s/pdif er optisk, og xbox slim har en egen optisk utgang du kan bruke. Ok, takk for svar, da er det vel å kjøpe den nye xboxen en gang Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hvis du ikke har slim, så kan du bare ha kompnentkabelen koblet til og bruke s/pdif kontakten der, samtidig som du bruker hdmi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå