Gå til innhold

er WELSH SPRINGER SPANIEL dumme i hue?


Anbefalte innlegg

hei.

Skal få hund og har planer på puddel, men jeg lurer veldig på welsh springer spaniel.

Hørte så mye fint om de på dogs 101 og så har jeg noen spørsmål.

 

 

1) Er de smarte så de er lettlærte og man kan lære de masse triks (stå og slikt)

 

2) Er de snille mot barn?

 

3) hvordan er de i forrhold til puddel?

 

4) er de god i freestyle, agility?

 

5) HVORDAN ER DE MOT BARN?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står at listen først og fremst er laget ut ifra hundenes evne til å lystre og lære seg nye kommandoer, og at ting som å forstå og håndtere ting på egen hånd ikke er vektlagt like mye (selv om det er en minst like stor del av det vi kaller intelligens). Derfor påvirkes rangeringen også av hvor sta og egenrådig en hunderase kan være, og er ikke noe endelig svar. Men at den er inne på noe kan vi være enige i.

Lenke til kommentar

Det står at listen først og fremst er laget ut ifra hundenes evne til å lystre og lære seg nye kommandoer, og at ting som å forstå og håndtere ting på egen hånd ikke er vektlagt like mye (selv om det er en minst like stor del av det vi kaller intelligens). Derfor påvirkes rangeringen også av hvor sta og egenrådig en hunderase kan være, og er ikke noe endelig svar. Men at den er inne på noe kan vi være enige i.

 

så du mener at alle er like smarte, men noen har mer lyst til å lære enn andre?

I så fall, hvordan er welsh springer spaniel?

Lenke til kommentar

Nei. Listen gir noe å gå etter, men er ingen fullstendig oversikt over hunders intelligens. Den gir ingen garanti for at akkurat din hund kommer til å være så og så flink og lydig, det avhenger til syvende og sist mer av din evne til å trene den opp. Welsh springer spaniel er rangert som en mer velegnet arbeidshund enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar

Nei. Listen gir noe å gå etter, men er ingen fullstendig oversikt over hunders intelligens. Den gir ingen garanti for at akkurat din hund kommer til å være så og så flink og lydig, det avhenger til syvende og sist mer av din evne til å trene den opp. Welsh springer spaniel er rangert som en mer velegnet arbeidshund enn gjennomsnittet.

 

 

arbeidshund?

Som vil si at den kan, hvis jeg er en god trener, kan den bli like smart som pudler?

 

(Sorry for min dumhet, jeg må gå dere folka på nervene med min uvitenhet, haha XD )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...