horse4life Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hei, setter nå opp en PC for fattern(jobb) Han skal ha 2 disker i RAID1 og 1 til av den samme som blir til lagring. Men når jeg setter diskene i raid vises de ikke når jeg prøver å installere windows.... Er det noen god forklaring på dette? (I BIOS, så står det SATA 1-4 (velger RAID på de) og SATA 5-6 (IDE) Så gikk jeg inn på noen slags instillinger og satte 2 av hddene i RAID og den siste gjorde jeg ikke noe med Så BIOS ser det, men ikke windows... Help me! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Sannsynligvis så trenger du en ekstra driver. Finnes i alle tilfeller jeg har vært borti på hjemmesiden til leverandøren. Kommer ofte på et diskett-bilde som du skriver til en fysisk diskett. W7 kan bruke USB-pinner for å hente drivere hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hvilken windows? I XP må man inn med driverdisk til RAID-kontrolleren for at harddiskene skal dukke opp. Alternativt integrere driverne i installasjons-CDen med nLite e.l. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Windows 7 home premium 64 bit Hovedkortet er et ASUS 890gx tror jeg:P hvertfall i den serien Hvordan fikser jeg driver når jeg ikke har noe OS installert-.- Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Jeg er ganske sikker på at du skal ha et valg for å hente drivere fra diskett eller USB. Trolig samme stedet hvor du vanligvis partisjonerer og velger hvor du skal installere. Du trenger da selvfølgelig en annen PC for å laste ned og kopiere ut driverne. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Win 7 støtter at du kan smelle inn driverne fra en USB minnepenn, og dette er nødvendig, du slipper IKKE så billig unna at du kan installere OSet først og deretter slå på RAID biten, avhengig av hvordan kontrolleren er satt opp så blir du da mest sannsynlig belønnet med en pen blåskjerm Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Er et http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600382 hovedkort. Noen som kan linke til driver vær så snill? Tusen Takk for hjelp:) Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Kan du legge ut bilde av diskbehandling ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 support.asus.com og under Utilities. Her er det bare å lete fram etter HK typen, ganske lett selv om ASUS er treg, den heter RAIDXpert og er laget av AMD Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Ok tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå