kenny28 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Jeg har en Dell bærbar maskin liggende som ikke har trafo, maskinen skal ha 19,5V, jeg har liggende Acer lader som utgangsspenning på 19,0V. Jeg lurer på om jeg kan bruke Acer laderen på Dell maskinen, det er en forskjell på 0,5V, har dette noe å si ? Lenke til kommentar
avo Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 neppe noe problem. kan tenkes det tar litt lengere tid å lade. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Det gjør ingenting om ladetiden blir lengre da jeg alltid har ledningen i. Bare det ikke begynner å brenne. Er det noen som vet hvor en kan få tak i en overgang fra acer plugg til dell plugg ? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Det er strømmen som er mest interesasant, ikke spenningen. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Ok. Hva med overgangsplugger. Noen som vet hvor disse kan skaffes ? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Går nok ikke det gitt. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Hva mener du ? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Du kan ikke bruke laderen. Hver laptop, hver sin lader. Endret 22. november 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
avo Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Det er tull. De aller fleste går omhverandre, så lenge de kan levere nok strøm, og har rimelig lik spenning. Rett plugg er jo en forutsettning, men jeg har ofte klippet og loddet for å løse slikt. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Det er tull. De aller fleste går omhverandre, så lenge de kan levere nok strøm, og har rimelig lik spenning. Rett plugg er jo en forutsettning, men jeg har ofte klippet og loddet for å løse slikt. Vet du om noen plass jeg kan få tak i egnet plugg ? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Det er tull. De aller fleste går omhverandre, så lenge de kan levere nok strøm, og har rimelig lik spenning. Rett plugg er jo en forutsettning, men jeg har ofte klippet og loddet for å løse slikt. Når trådstarter ikke gir oss informasjon om hvor mye strøm den ene laptopen trenger og hvor mye laderen gir så er det risikabelt, men om du vil anbefale det så er det bare å kjøre på. Slike overgangsplugger som trådstarter spør etter har jeg forøvrig aldri hørt om. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Overgangsplugger får du nok ikke kjøpt dessverre, kun disse pirat laderne har en drøss med plugger som alternativ. Løsningen er da tang og loddebolt så får du den pluggen du ønsker. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Hva med denne : http://www.bixmart.com/C24--DC-Power-Connector-Tip-for-HP-74x508mm-with-Center-Pin_p_11.html eller denne : http://www.bixmart.com/C21-DC-Power-Connector-Tip-for-Dell--74x508mm-with-Center-Pin_p_83.html Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 På skolen har vi tre forskjellige laptopsett. To forskjellige HPer og et Dellsett. Der brukes alle ladere om hverandre, men de fleste lærere på skolen vet jo ikke en dritt om PCer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå