pyrofy Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Har tenkt til å bytte ut CPU hovedkort og RAM, spiller spill som WoW, SC2 og BC2 for det meste. Redigerer av og til en film også. Altid kult å kjøre fraps i bakrunnen Vurderer desse CPU'ene: AMD phenom II x6 1090T AMD phenom II x6 1055T AMD phenom II x4 965 eller 970 Intel I7 930/870 intel i5 760 Jeg vil ha mest mulig for pengene og ikke mer enn nødvendig for gaming i et par år. Hvilken burde jeg velge ? Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 AMD phenom II x4 965 er den beste cpu'n for pengene har den selv og kan ikke klage du kan jo clocke den opp fra 3.40 til 3.80 vis du vil ha super ower powr cpu X ower 9000!!! Lenke til kommentar
pyrofy Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 på komplett.no så koster jo 1055T like mye som 965, siden den er på tilbud. Den er da bedre, selv til de fleste spill. Må si jeg vurderer 1055T ganske sterkt, men er det noe poeng i å velge 1090T i stedet? hva skjer om man overklokker 1055T uten å endre på volt eller noe sånt avansert noe? Ryker garantien om jeg overklokker? Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 er ikke noen clocke mester men du får ikke granti vist du gjør det tror jeg. men så er den jo ower clockerens favorit da, så de må da ikke være noe problem. men vis du owerclocker så må du bytte cpu kjøleren også. de som er med er ganske dårlige uanset merke Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) sitat fra tomshardware.com The six-core Phenom II X6 is much more affordable then the intel six-core, though it can’t pull away from solid quad-core offerings when it comes to gaming and single-threaded threaded applications. Endret 21. november 2010 av supercz Lenke til kommentar
pyrofy Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Det er helt riktig når du ser på spill generelt sett i dag, men du får bedre ytelse fra en x6 i noen spill og mange programmer allerede nå, og jeg regner i grunn med at støtten for dette vil bli bedre om en stund. Dessuten så tror jeg at forskjellen på ytelse i spiller minimal på høy grafikk siden det oftest er skjermkortet som avgjør. i mitt tilfelle et 5770, kanskje to stykker om en stund Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Personlig mener jeg mange legger for mye penger i CPU. Kjører CSS uten problemer med flere applikasjoner og 4 Win 2008 VM'er i bakgrunnen og allikevel er belastningen på min AthlonII X4 ca 40%... ikke at CSS er så tungdrevet i dag... men allikevel Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hva har du fra før av, trådstarter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå