Mr-tard Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Skulle kjøpe en Range extender i forbindelse med at internett er en etasje nedenfor der hvor jeg nettopp har flyttet inn, og i butikken fikk jeg en D-link DWL-2100AP Access point, som kunne konfigureres til en Range Extender. ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319070#extra ). Men problemet er at den tar imot signaler omtrent dårligere enn min egen bærbar, i tillegg til at den disconnecter (restarter ?) med jevne mellomrom (noen ganger en gang i timen, andre ganger etter 5 minutter). Power blir bare slått av, og den starter opp igjen, slik at jeg må koble til på nytt fra min bærbar. Etter at dette skjer, laster jeg ned med ca 200-100 kb/s, men så går den nedover til 40 kb/s og blir der en stund helt til den "restarter" på nytt. Om jeg flytter litt på den for å finne bedre signal så er det også veldig stor mulighet for at den "restarter". Når jeg slår av Range extenderen, og står med laptopen i det hjørnet av huset hvor signalene er best (ca 20-30%) så laster jeg ned mye raskere og ramler ikke ut i heletatt. Routeren som sender ut signaler er av 802.11b, og er på kanal 11 men det skal vel ikke ha noe å si? Når jeg konfigurerer min Range extender går det heller ikke an å skifte kanal, så den står på 6 som default. Det er veldig mange i nabolaget som bruker kanal 6. Det går an å skifte kanal når jeg har den i Accsess point modus, men den går tilbake til 6 som default når jeg er i Range extender modus. Men dette har kanskje heller ikke noe å si? Har sett en annen range extender i praksis, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321915#extra , og denne kunne ta imot signaler mye sterkere enn en laptop, og er 100% stabil. Er det noe åpenbart jeg har gjort feil? Bør jeg kjøpe en annen Range extender? Ny og sterkere antenne kanskje? På forhånden takk for alle svar. Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 jeg har 3 stk av denne her, og de fungerer alle utmerket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå