piecreator Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Hello, har kjøpt ny Philips tv 42" flatskjerm.. og bose sorround 5.1 anlegg.. Får tven og sorrounden til og funke, men når jeg kobler hdmi kabel fra dataen til tven får jeg bilde men ikke lyd i anlegget, bare lyd fra tven? hvordan får jeg spilt av youtube sang på tven mellom hdmi kabel og få lyden på sorround anlegget?? Endret 21. november 2010 av piecreator Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Du må enten koble egen lyd fra data-en til anlegget eller fra TV-en til anlegget. Hvis anlegget ikke har lydinnganger så blir det fort værre. Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Anlegget er koblet inn i et sånt sorroundkort boks.. en hvit og en rød. de står i altiboxen for da funker lyden til tven? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Det er ingen som kan hjelpe deg med mindre vi får nok informasjon. Du må sjekke hvilke innganger du har på surround-forsterkeren, om du har flere. Så må du vite om du har en utgang på TV-en eller PC-en. Hvis du har modellnavnet på annlegget og TV-en vil det hjelpe stort. Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 tven er Philips model nr er: 42PFL5405H/12 Serie nr er: RJ1A1044028799 Sorround anlegget er typen Bose Cinemate series 2. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Slik jeg har forstått det må du koble lyden fra TV og til Bose'n. Så må du legge all annen lyd (PC, altibox/etc.) rett til TV-en. Sjekk om TV-en har en optisk/coax utgang. Da kan du koble den rett til Bose'n og alt bør fungere. Såfremt PC-en støtter lyd over HDMI. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Problemet da er at du nesten garantert bare får to kanaler ut fra den optiske utgangen i tven. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Alternativet blir å kjøpe en form for ekstern switch, eller å bytte kabler hele tiden. Etter det jeg leste har den Bose-saken kun én digital inngang og én analog (stereo) inngang. Dog min TV gir ut "whatever" signal den får inn. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Kan du ikke bare koble alt til forsterkeren, og EN HDMI fra forsterker til TV. Da vil all lyd og bilde gå fra enhentene til forsterker, og den sender kun bilde videre til TV... Såfremt Bose-forsterkeren har HDMI-ut da... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Kan du ikke bare koble alt til forsterkeren, og EN HDMI fra forsterker til TV. Da vil all lyd og bilde gå fra enhentene til forsterker, og den sender kun bilde videre til TV... Såfremt Bose-forsterkeren har HDMI-ut da... Etter det jeg fant på nettet har den ingen utgang og kun to innganger. En analog (stereo) og en digital. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå