Gå til innhold

Kjøpt Webhotell - Men serveren står i utlandet!

Merko

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kom over denne urlen:

http://netton.no/netton-pakken.html

Ut ifra det, så det jo ut som et kjempetilbud.

Jeg tenkte først at serveren var plassert i en nedgravd kjeller i usa, så derfor brukte jeg kontakt skjemaet demmes for å høre hvor serveren var plassert.

(Bilde fra mailen):

21Nov-Sunday-8B78Dn.png

Siden det var såpass billig (588kr ink domene) for ett år, så bestillte jeg.

Noen få min etter fikk dem betalingen og jeg fikk serveren min som avtalt.

MEN.

Serveren står i England..

Midlertidig FTP brukernavn: 109.123.88.19

Jeg har sendt mail tilbake om at det har oppstått en feil. Og at om dem ikke fikser opp, ønsker jeg pengene tilbake.

Hvilke rettiheter har jeg her? Dem sa jo tydlig at serverene står i Oslo.

Jeg betalte via paypal, så har en nødløsning hos dem i tilfelle jeg ikke får tilbake pengene. Men så vidt jeg vet, kan paypal være vrien når man skal få tilbakebetalt(?)

Setter pris på input på dere som kan dette ;P

Edit: Ja, jeg lider av impuls-kjøp..

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Det har jo ikke noe praktisk å si for deg hvor serveren står fysisk plassert, så lenge det er innenfor europa. Du kan oppleve at serveren virker treig, hvis den står plassert i feks i USA. Så hva er egentlig problemet? :)

Lenke til kommentar

Det har jo ikke noe praktisk å si for deg hvor serveren står fysisk plassert, så lenge det er innenfor europa. Du kan oppleve at serveren virker treig, hvis den står plassert i feks i USA. Så hva er egentlig problemet? :)

Jo, klart det har noe å si.

200+ ms, jeg kan nok også gå ut ifra at serveren er oversolgt, slik at det er ufattelig mange kontoer pr maskin.

Uansett, vil bare forhøre meg om jeg har noen rettigheter her. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Dette kan du også godt oppleve i Norge også! :) At det maskinparken er overfylt, og ping til serveren kan være meget høy. Har du prøvd ut serveren over lengre tid? Er den stabil? Hvordan er responsen i fra den i den daglige bruken? Hvordan er support osv? :) Eller har du nå fått "panikk" over et nok et impuls kjøp? ;)

Lenke til kommentar

Dette kan du også godt oppleve i Norge også! :) At det maskinparken er overfylt, og ping til serveren kan være meget høy. Har du prøvd ut serveren over lengre tid? Er den stabil? Hvordan er responsen i fra den i den daglige bruken? Hvordan er support osv? :) Eller har du nå fått "panikk" over et nok et impuls kjøp? ;)

Det var nok det siste :whistle:

Sendte mail, da sa han at jeg hadde 31 dager på meg. Om jeg ikke var fornøyd kunne jeg få pengene tilbake.

Så da setter jeg igrunn saken som "løst", så får jeg evt starte ny tråd om det skjærer seg :blush:

Takk for respons. :)

Har forøvrig ikke prøvd ut serveren enda. (Annet en cmd ping)

Lenke til kommentar

Haha, det der Mr D var så spennende at jeg måtte gjøre litt research selv. Viser seg at det er de samme ungene bak tidligere norskside.no, som er skrevet om her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1184906&st=0&p=14884368entry14884368

Ellers er de samme ungene bak følgende sider: Pook.no, Netton.no, Habless.no, NorskSide.no og Habless-Hosting.net

Kilde på den siste der er http://freak.no/forum/showthread.php?p=1897529

Så bare å holde seg unna:) Reklamering på Nettby ser jeg de har drevet med og.

Lenke til kommentar

Første linken du refererer til, Onnet AS, er ikke det samme som Netton. Netton er noen unger som driver ulovlig, ser det ut som. Netton er ikke registrert i breg engang, det er bare en gjeng ungdommer som har skaffet seg .no-domener gjennom et org.nr de har fått av et lite foretak registrert i frivillighetsregisteret (som forøvrig tilhører bransjen online radiokringkasting). Ingen av personene er myndige, så de har ikke lov å drive på slik. De leker bare firma. Anmeld dem TS.

Endret av bluechamp
Lenke til kommentar

Det at du får "ubegrenset" av alt burde alene avsløre at dette ikke er en seriøs/bra host.

Ubegrenset hosting finnes annet enn i drømmeland, gå for en seriøs host som faktisk er upfront istedenfor en "ubegrenset" hvor du ryker på huet ut døren idet du starter bruke endel.

Og med tanke på kvaliteten på norsk hosting er ikke serveren i norge et pluss akkurat...

Du får bedre ping mot en dugandes host i f.eks nederland enn mesteparten av de du finner her til lands.

Lenke til kommentar

Tja, skjedd litt aktivitet siden sist her ser jeg.. :)

Første linken du refererer til, Onnet AS, er ikke det samme som Netton. Netton er noen unger som driver ulovlig, ser det ut som. Netton er ikke registrert i breg engang, det er bare en gjeng ungdommer som har skaffet seg .no-domener gjennom et org.nr de har fått av et lite foretak registrert i frivillighetsregisteret (som forøvrig tilhører bransjen online radiokringkasting). Ingen av personene er myndige, så de har ikke lov å drive på slik. De leker bare firma. Anmeld dem TS.

Takk, får legge det med i "rapporten" min til paypal om de er gnien på å tilbake betale meg. :)

Lenke til kommentar
Og med tanke på kvaliteten på norsk hosting er ikke serveren i norge et pluss akkurat...Du får bedre ping mot en dugandes host i f.eks nederland enn mesteparten av de du finner her til lands.

Men en duganes host i Oslo er bedre enn det igjen. Ikke sammenlign udugelig med duganes. De leverandørene jeg har erfaring med (Linpro, Hafslund, Fasthost og Ventelo) er ypperlige på både ping, tilgjengelig båndbredde og generell tjenestekvalitet.

Lenke til kommentar

Er det noen med litt kjennskap til paypal her?

Hvor rappoterer man "svindel" om man kan kalle det det?

Leta litt, men fant bare en slik sak at jeg kan rappotere til han jeg kjøpte varen av, så kan han evt retunere pengene (noe jeg forsåvidt har gjort..) Sendte mail for et par dager siden om at jeg ville ha pengene tilbake, da skulle han vidersende mailen til "salgsavdelingen"

26Nov-Friday-iAHj6j.png

lhusxj.jpg

Har nå gått et par dager, men uten at de har gjort noe. Heller ikke svart på ny mail jeg har sendt. Siden de selv sier at de har en gjennomsnittlig svartid på 30min, så vil de nok lure seg unna på en eller annen måte. Da får jeg klage inn til paypal, så får jeg evt anmelde dem her til lands også (kan dette forresten gjøres via nettet?).

Takk for hjelp så langt :new_woot:

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Er det noen med litt kjennskap til paypal her?

Hvor rappoterer man "svindel" om man kan kalle det det?

Leta litt, men fant bare en slik sak at jeg kan rappotere til han jeg kjøpte varen av, så kan han evt retunere pengene (noe jeg forsåvidt har gjort..) Sendte mail for et par dager siden om at jeg ville ha pengene tilbake, da skulle han vidersende mailen til "salgsavdelingen"

26Nov-Friday-iAHj6j.png

Har nå gått et par dager, men uten at de har gjort noe. Heller ikke svart på ny mail jeg har sendt. Siden de selv sier at de har en gjennomsnittlig svartid på 30min, så vil de nok lure seg unna på en eller annen måte. Da får jeg klage inn til paypal, så får jeg evt anmelde dem her til lands også (kan dette forresten gjøres via nettet?).

Takk for hjelp så langt :new_woot:

Er ikke vanskelig å åpne en tvist på PayPal, om du har en bruker der. Om du ikke har bruker der, er det vel litt verre. På norsk er det noe som heter løsningssenter der du åpner tvister og på engelsk heter det Resolution Center. Forutsatt at du har en bruker der.

Om du betalte med kort er det raskere bare klage rett til visa.

Paypal bruker en evighet på undersøke saken.

Stemmer ikke helt.. Da jeg handla mye på ebay før var PayPal raske. Visa ringte meg først 2 mnd senere og spurte meg om hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...