Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MIG Sveising ute?, i partytelt og minusgrader

Primer4

Anbefalte innlegg

Er en del rustsveising som må gjøres på bilen min, og den skal i eu-kontroll i januar.

Så det jeg lurer på er om det går ann å mig-sveise i partytelt,

går ut på hvor vindstille man får det inni der men men ser for meg at dette skal gå brukbart

Mitt andre spørsmål er hvordan er det å migsveise i minusgrader

(om man varmer opp allt stålet som blir pårørende sveisefugene sånn at det er god arbeidstemp så bør vel det gå bra)

Evt kan man vel ha en liten ovn inne i teltet.

Vinter i nordtrøndelag. :thumbdown:

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det jeg lurer på er om det går ann å mig-sveise i partytelt,

går ut på hvor vindstille man får det inni der men men ser for meg at dette skal gå brukbart

Som du sier, så er det hvor mye vind det blir/er som avgjør. Rørtråd uten dekkgass er mindre/ikke vindfølsom. Om du har vegger på teltet som går ned til bakken, eller du velger arbeidsdag med omhu (en vindstille dag) blir det problemfritt.

Mitt andre spørsmål er hvordan er det å migsveise i minusgrader

(om man varmer opp allt stålet som blir pårørende sveisefugene sånn at det er god arbeidstemp så bør vel det gå bra)

Om temperaturen i "verkstedet" er 20+ eller 20- gjør liten/ingen forskjell på vanlige karosseriplater. Herdbare spesialstål slik som Hardox o.l. (gravemaskinskuffer o.l.) er mer følsomt for slikt, hvor det er påkrevd å forvarme til så mye som 200-250 grader før og mellom sveisestrengene, og med ekstra langsom avkjøling. Men som sagt; uvesentlig på bilkarosseriplater i vanlig stål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...