Vertical^ Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Åja, daså. Er bare kondisjonen jeg bør trene på så lenge da. (For det meste). Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Styrketest har vært utført på Hamar. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Du trenger karakter 3 for å bli tjenestedyktig. Da må du klare 9 minutter. Du kan jo øve deg på å løpe opp bratte bakker. Står i OP at det ikke er noen mistekrav til den fysiske testen. Den samlede karakteren skal bli 3. Så hvis man gjør det dårlig på løpetesten, må man gjøre det desto bedre på de andre testene. Lenke til kommentar
Julian666 Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Skal på sesjon del 2 i Oslo i morgen Hvordan gikk det? Gikk bra det. Var visst bare for folk som hadde søkt på flygeskolen eller annen utdanning i forsvaret. Fikk 12:35 på løpetesten, 7 på datatesten (sammenlagt matte, norsk og figurgreier) og 9 på det medisinske. Skal VELDIG mye til å få dårligere enn 3 hvis du ikke vil inn. Heller bedre å være ærlig, tror ikke de vil ha en masse uengasjerte folk. For de som lurte sa han at 10:30 var gjennomsnittet på løpinga. Sesjonsoffiseren anbefalte meg å søke på befalsskolen, noen som vet noe om dette? Hvis jeg ikke ender med å søker der, og heller ikke kommer inn på flygeskolen så blir det inn i sambandsbataljonen for førstegangstjeneste. Blir nok kult! EDIT: Tror han også sa noe om at det egentlig skulle være en styrketest, men at apparatene ikke var klare til bruk ennå. Endret 7. januar 2012 av Julian666 Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Heisann. Jeg har et spørsmål angående den teoretiske prøven. Jeg har hørt rykter om at du har 15 minutter på deg til å svare på spørsmålene. Er dette 15 min per del, eller på alle de tre delene? Og er det slik at jeg har veldig dårlig tid når jeg tar denne prøven? Må jeg haste meg gjennom hvert eneste spørsmål og bare tippe når jeg begynner å få dårlig tid? Takker for svar. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Det er 20/25 minutter på matematikken, og 20 minutter hver på de to andre delene, det er det jeg har fått vite av kompisene mine som har vært på sesjon del 2. Lenke til kommentar
Creaxz Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Noen som har noe greie på hvordan det er for oss som ikke vil inn til førstegangstjenesten, men allikevel blir innkalt til sesjon del 2? Har ikke blitt innkalt enda, men skal visst bli det. Er det mulig å sende inn noe brev, evt. møte opp, og utføre testene, for så å fortelle at jeg ikke ønsker å komme inn? Eller er sjansene små for at det tas hensyn til dette? Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Du kan si på sesjon del 2 at du ikke vil, og sannsynligvis slipper du i og med at de får nok folk uansett. Møte på sesjon del 2 må du uansett, det er en plikt. For all del - ikke lyv på sesjon del 2. Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Angående den orddelingsdelen av teoriprøven, er det bare synonymer man får spørsmål om, eller er det andre ting også? Noen som vet? Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Dere som har vært inne til del 2 nå, er det 93- eller 94-modeller? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Dere som har vært inne til del 2 nå, er det 93- eller 94-modeller? 93-modeller Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg skal inn nå om et par dager, og jeg er 94. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg skal inn nå om et par dager, og jeg er 94. Var ikke det litt tidlig? Trodde ikke vi som er 94 skulle før til høst/vår. Hvilken linje går du på skolen? Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg skal inn nå om et par dager, og jeg er 94. Var ikke det litt tidlig? Trodde ikke vi som er 94 skulle før til høst/vår. Hvilken linje går du på skolen? Går VG2 maritim. Skal på sesjon den 29. Jan. Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg skal inn nå om et par dager, og jeg er 94. Var ikke det litt tidlig? Trodde ikke vi som er 94 skulle før til høst/vår. Hvilken linje går du på skolen? Går VG2 maritim. Skal på sesjon den 29. Jan. Da skal du ikke inn enda... Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Flere venner av meg som går i VG2 og er 17 år (blir 18) har vært på sesjon... Lenke til kommentar
Thont Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Flesteparten av jentene i min klasse (VG2) ble innkalt (94-modell). De fikk vite at de var kalt inn for tidlig, men at de fortsatt måtte til innkalt sesjon. En som ikke ble kalt inn ringte til VPV og fikk beskjed om at de andre var kalt inn for tidlig, og at hun skulle til neste år "som vanlig". Endret 21. januar 2012 av Thont Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Godt mulig at jeg er blitt kalt inn for tidlig, men jeg må nok møte opp likevel. Lenke til kommentar
KakeMainn Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei, ble innkalt til sesjon del 2. Hvis jeg klarer testene der, vil det si at jeg MÅ inn, eller kan jeg velge? MVH Christopher Lenke til kommentar
Ilcapo93 Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hei, ble innkalt til sesjon del 2. Hvis jeg klarer testene der, vil det si at jeg MÅ inn, eller kan jeg velge? MVH Christopher Hvis du scorer bra på testene vil du mest sannsynlig bli kalt inn til førstegangstjeneste. Du kan ønske deg inn til forskjellige tjenester men hvor du ender opp kommer helt an på forsvarets behov for soldater. For å svaret på spørsmålet ditt: Ja, hvis du blir innkalt til førstegangstjeneste er du pliktig til å møte opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå