Klumpete Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Ja, nytt fra 2011 at løpetesten, samt diverse andre ting er obligatorisk på sesjon. Mener det stod i innkallingsbrevet for del 2 ihvertfall. Synes for øvrig at både 10, 11 og 12 minutter høres ganske dårlig ut. Men 10% stigning i 10, 11 og 12 km/t er vel ganske tungt i guess. Får prøve testen en gang før jeg skal på sesjon 30. januar Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det er tungt nok, ja. 11.30 min er gjennomsnitt for gutter. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 En kamerat i klassen var på sesjon i går, han fikk vite at snittet lå på 8-9 minutter på løpetesten. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 En kamerat i klassen var på sesjon i går, han fikk vite at snittet lå på 8-9 minutter på løpetesten. Tviler på at det er såpass lavt. Jeg er ikke særlig godt trent og klarte 12. De første seks minuttene går man, jeg tror gjennomsnittet klare å løpe i mer enn 2-3 minutter etter det selv om det er stigning. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Selv skulle jeg til å starte på det 10. minuttet før jeg måtte gi meg. Dette var mitt første forsøk, og jeg hadde trent styrke 45 min i forkant, så var relativt sliten. Tviler på at det er 8-9 min. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Varierer vel fra sted til sted. Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 På Hamar var det ihvertfall 11.30 min. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Okei, er bare det jeg har hørt. Ligger nok på 11-12 min siden flere sier det her Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det er vel ikke realistisk at det varierer med opptil 2 minutter fra sted til sted. Jeg prøvde for noen dager siden å løpe testen som oppvarming til treningen. Jeg ga meg på 10.00, for jeg skulle trene styrke etterpå og har vært syk, så jeg ville ikke presse meg for hardt. Jeg regner med å klare 12 - 13 min. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Men selvfølgelig. 10% er ganske kraftig stigning. En hastighet på 8 km/t over lengre tid (eksempel) er ikke veldig fort, men med 10% merker man det kraftig i lår og legger. Skal absolutt trene så jeg kommer meg til det 12. minuttet. Da ligger jeg vel bra an. Gjerne over, så klart. Endret 5. januar 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Selv er jeg spent på hvor mye jeg klarer. Har ikke mulighet for å teste det i stigning, i og med at jeg ikke eier ei tredemølle. Har heller ikke medlemsskap på et treningssenter, for dyrt. For øyeblikket trener jeg på å sykle, og jeg må si det går bra tross for en veldig dårlig kondis. Jeg har ihvertfall forbedret meg kraftig (når det gjelder å sykle lengre distanser på samme tid), og jeg kjenner det i lårene etter 32km sykling på 60 minutter. I og med at stigning tar på i lårene, så går jeg utifra at sykling vil være god trening for lårene. Men det hadde jo også vært fint om jeg hadde mulighet til å løpe på tredemølle slik at jeg kunne prøvd meg på det. Men det får jeg jo prøvd meg på på sesjonsdagen, som er om litt under en måned, men om det var mulig før så hadde jeg ikke klaget. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det går sikkert an å betale drop-in en dag på et treningssenter. Det koster sikkert mye for én enkelt gang, men det er en mulighet. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 De fleste treningssentere har jo "Drop-in". Koster jo litt, men da får du jo testet deg. Litt dumt hvis du er sikker på at du klarer 12 minutter, men under test klarer du 10. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Ja, jo, forsåvidt det er jo en mulighet. En annen mulighet er å låne kortet til en kompis for å låse meg inn. På noen tidspunkt er det ingen som jobber der, men det er framdeles åpent så lenge man har et medlemskort. Har ikke peiling på hvor mye jeg greier, om det så er 10 eller 12, men jeg satser ikke så veldig høyt med min kondis for å si det slik Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Du trenger karakter 3 for å bli tjenestedyktig. Da må du klare 9 minutter. Du kan jo øve deg på å løpe opp bratte bakker. Lenke til kommentar
code Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Du trenger karakter 3 for å bli tjenestedyktig. Da må du klare 9 minutter. Du kan jo øve deg på å løpe opp bratte bakker. Står i OP at det ikke er noen mistekrav til den fysiske testen. Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Skulle det være en styrketest og? Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Skulle det være en styrketest og? Ikke for vanlig førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Er vel hang-ups, push-ups, og sit-ups. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Er vel hang-ups, push-ups, og sit-ups. Ikke sesjon del 2 for vanlig førstegangstjenesten. Skal du til befalskolen er det full test med 3000m, sit-ups, hang-ups og push-ups. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå