Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med internett.Abit ip35

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med pc,en min. Internettet hopper av og på heltiden. når jeg slår av og på pc,en fungerer ikke internettet. når jeg går inn på internet explorer så kommer det automatisk opp "Working Offline" Jeg skrur av dette og får error og ingen ting hjelper. Etter en stund fungerer plutselig nettet igjen men så fort jeg restarter pc,en er det samme problemet kommet opp igjen.

Jeg har prøvd å laste ned nettverksdriver til hovedkortet uten hell.

Jeg lurer på om noen har en internet driver som jeg kan laste ned til hovedkortet. Jeg har windows 7 32bit

Trenger hjelp fort som mulig!

Mvh

Lillenerd

Bilder av noe som kommer opp :/

problem2.png

problem1.png

Fcukedup3.png

Endret av Lillenerd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale å prøve win7 64 bits..driverne er bedre/nyere der for hele hovedkortet.du kan også evnt,kjøpe et nettkort til ca200,- å sette i maskina for å omgå problemet.Regner med at du har sjekket for virus/herpa windows problemer.Abit er lagt ned så de oppdaterer ikke drivere lenger.Det som er greit er at dette er et Intel chip og når jeg la inn Win7 64bits på mitt Abit IP35-e så fikk jeg alle drivere ferdig innstalert.Både chipsett og nettverk.

Lenke til kommentar

IP35 har realtek nettverkschip. Drivere kan lastes ned fra Realteks hjemmesider. Dog tviler jeg på det er driverne som er problemet.

Du kan prøve å kjøre en "IPCONFIG /renew all" eller bruke "reparer" under instillinger for nettverksadaptere.

Også mulig at modem/router tuller. Har du andre maskiner/tv-spill e.l. å sjekke linja med?

Lenke til kommentar

Du kan prøve å oppdatere driverne fra enhetsbehandlig og å velge at windows skal søke på nettet etter drivere. Mener at microsoft skal ha gode marvell-drivere.

Ved å sette inn eget nettverkskort så kan du risikere at du vil få akkurat de samme problemene hvis feilen ligger i OS eller modem/router.

Beskrivelsen høres nesten ut som det gamle PPPoE-greiene telenor brukte før, men nå trodde jeg alle hadde bytta til modem og routere som tar seg av oppkoblinga.

Lenke til kommentar

Nettet fungerer utmerket på de andre datamaskinene i huset. Fungerte fint på maskinen min før jeg klarte å være nær noen knapper. Da kom det plutselig opp "dail up(oppkoblings)" vindu, at jeg måtte skrive inn brukernavn og passord gitt av nettleverandøren.

Det er fulgt mulig at jeg har trykket på noe som har endret innstillingene mine til nettverket.

Lenke til kommentar

Nei. Local area connection skal være alt du trenger. Men prøv som jeg sa å velge å oppdatere driverne og velge at windows selv skal søke på nettet etter drivere. Alternativt kan du forsøke windows update. Tror de skal komme opp der også, men du må selv huke av at de skal installeres. Står under "valgfrie oppdateringer" eller "driveroppdateringer". Husker ikke nøyaktig.

Lenke til kommentar

Nei. Local area connection skal være alt du trenger. Men prøv som jeg sa å velge å oppdatere driverne og velge at windows selv skal søke på nettet etter drivere. Alternativt kan du forsøke windows update. Tror de skal komme opp der også, men du må selv huke av at de skal installeres. Står under "valgfrie oppdateringer" eller "driveroppdateringer". Husker ikke nøyaktig.

Windows sier jeg har de nyeste oppgraderingene :?

Edit: Nettet begynte plutselig å fungere helt til jeg restartet pcen. Da oppstod samme problem. Dette skjer hver gang..

Har oppdatert 1. post med noen bilder.

Endret av Lillenerd
Lenke til kommentar

Foreslår du kjøper deg et ekstra nettverkskort og setter inn. De Marvell-chipsetene fungerer dårlig med Windows 7.

Hos http://buyincoins.com får du et gigabitkort til 50kr inkl frakt.

Gjort det nå, men var ikke det som var problemet :p Et AVG filter som blokerte internettet.

Får ikke Av instalert AVG antivirus :S Det er det som blokerer pc,en til internettet. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne det ?? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...