wil Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hei. Jeg skal bestille deler etterhvert og spekullerte litt på om jeg skulle bestille en ny skjerm samtidig. Den skjermen jeg tenkte på Har HDMI utgang og skjermkortet mitt har HDMI. Går det greit å bruke skjermen via HDMI i Linux eller vil det bli problemer? Hilsen. wil. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Det skal gå helt fint hvis du ikke har en utdatert distro. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Htpc'en min bruker kun hdmi, og det fungerer helt utmerket. Kjører på Ubuntu 10.04, med det nvidia 9500GT kort. Endret 21. november 2010 av Crowly Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Ok. Takk for svar. Nei. Jeg tror nok ikke Linuxen jeg skal bruke er utdatert. Skal iallefall ha Arch, litt usikker på om jeg skal ha flere enda. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Arch er hvertfall ikke utdatert. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Burde gå greit. I værste fall kan du vel bare bruke en HDMI->DVI converter? Vet at UiO har kjøpt en haug med ganske store LCD-skjermer med HDMI inn (ikke DVI), og kjører dem med HDMI->DVI converter på Linux-bokser uten DVI-utgang. Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Sånn overgang fra HDMI til DVI sikkert du mener ja. Samme som det er fra DVI til VGA overgang det. Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 HDMI utgangen kan du aktivere med lxrandr/xrandr i Arch. Jeg kan bekrefte at hdmi ellers fungerer det som i andre distroer, på Arch En annen ting jeg imidlertid har hatt litt problemer med, er lyd via HDMI, og med det mener jeg at lyden hakker/får artifacts hvert 5.sekund ca. Ser ut til å skje uavhengig av distro, men ikke i Windows 7. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Sånn overgang fra HDMI til DVI sikkert du mener ja. Samme som det er fra DVI til VGA overgang det. HDMI er DVI + Lyd + DRM i en annen mekanisk innpakning, så du taper ingenting (ok, lyd) ved å konvertere DVI-signalet fra PC'n til HDMI. Så jeg mente DVI->HDMI, da signalet stort sett kommer fra PC'n, og alle moderne pc'r (i allefall stasjonære) har slik kontakt Men flott at direkte HDMI også funker fint Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Har HDMI ut på mediaPCen (ASRock-sak med Ion-chipset), og det funker knall med lyd og det hele. Aldri hatt noe tull med lyden heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå