Vgnils Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Jeg er ute etter et lydsystem og blurayspiller som skal fungere både som mitt primære musikkavspillingsanlegg og som "hjemmekinoanlegg" og trenger litt grunnleggende råd. Litt bakgrunnsinfo: Systemet skal plasseres i en 50 m2 leilighet, sitteavstand til tv´n (= normal lytteavstand) er 2 m. Når man sitter foran tv´n har man vinduer på høyresiden og det er åpent mot resten av stuen på venstresiden. Musikken ønsker jeg å spille av fra laptop (Windows 7, HDMI, bluetooth), primært trådløst. Tv´n min er en Panasonic TX-P42G20E som i dag står på en tv-benk, men som evt. kan henges på veggen. I tillegg skal en dekoder kobles til systemet (pr. i dag med scart, men blir hdmi om ikke lenge). Jeg ønsker ikke kabler som ligger og slenger i stua. Budsjett: ikke mer enn tv´n, dvs. max 7000. Spørsmål: -Finnes det trådløse 5.1- eller 7.1-høyttalerløsninger? -Er lydplanke en dårlig løsning (med tanke på musikkbruk + manglende sidevegger)? -Hva skal til for at jeg skal kunne spille av musikken på pc´n min trådløst? -Har dere konkrete forslag til løsninger (alt-i-ett eller komponenter)? Takker på forhånd for alle råd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå