torturis Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Jeg har akkurat satt inn nytt hovedkort. Ett Asus MaximusIII Formula. Hadde 8gb ram på det gamle hovedkortet som jeg flyttet over,2 stk Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 4GB CL8 (4x2). Jeg la inn Win 7 pro 64bit å da funket alt fint.Å den var oppe å gikk den første dagen. Men når jeg skulle skru den på i dag vil den ikke starte med 8gb ram. Men funker helt fint med 4gb. Så lurer litt på hvorfor det? Noen som har noen tips på hva det kan være? Lenke til kommentar
GnuNix Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Jeg har akkurat satt inn nytt hovedkort. Ett Asus MaximusIII Formula. Hadde 8gb ram på det gamle hovedkortet som jeg flyttet over,2 stk Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 4GB CL8 (4x2). Jeg la inn Win 7 pro 64bit å da funket alt fint.Å den var oppe å gikk den første dagen. Men når jeg skulle skru den på i dag vil den ikke starte med 8gb ram. Men funker helt fint med 4gb. Så lurer litt på hvorfor det? Noen som har noen tips på hva det kan være? Får du noen 'Beeps' når du starter maskinnen med 8gb minne? Har du prøvd å still inn innstillingene til rammen i Biosen med kun 4gb installert og sett inn den siste brikken etter på? Nullstille Biosen og prøve på nytt med 8gb minne. Hvis maskinnen starter gå direkte inn på Biosen og still inn alt som rammen krever. Spenning, Timings, 1T/2T. Det kan hjlpe å øke spenningen til IMCen(Memory Kontroller). Hvis du fortsett ikke får det til kanskje du må ta det opp på Asus sin forum?? Endret 21. november 2010 av jackbrennan2008 Lenke til kommentar
govinda93 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 se om begge RAM-sporene fungerer Lenke til kommentar
Romis Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Noen ganger må du starte med 2 gb, boote, restarte, 4gb, boote, restarte, 6, og så 8. Det har hendt noen ganger at jeg må ha gjort det for å få det til å funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå