petnor Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Etter at jeg har flytter og måtte gå over til radio nett, så har har jeg spillt med 150 ping hele tiden. Jeg har sjekket brannmur og alt mulig men det blir alltid det samme. Kan det skyldes at jeg har radio nett. Jeg har 3000/500 kbps Nextnet. Januar neste år skal jeg oppgradere til 5000/800 kbps. Kan det hjelpe på at jeg får mindre ping? eller vil det nesten bli det samme siden jeg har radio nett? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Forsinkelse (som ping måler) har i utgangspunktet ikke noe å gjøre med båndbredden du har tilgjengelig. Det som er avgjørende er hvor mange "hopp" en pakke må gjøre for å komme frem til spill-tjeneren. Forsinkelsen er lik summen av tid som brukes for hvert hopp. Det jeg anbefaler at du gjør er å prøver tracert <server_ip> og ser hvor forsinkelsen oppstår. Jeg er ikke sikker hva du mener med "radio nett". Er dette de suppeskålene man henger på veggen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Det er vel WiMax det brukes her. 150ms er ikke unormalt for radiobasert bredbånd. Fra det jeg har lest om WiMax, så kan man få pingverdier fra ca 50ms og oppover. For spilling er ADSL å foretrekke, selv om man ligger langt unna sentralen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå