nestbest Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har en NEC DVD+RW-1100A brenner! Jeg lurte på om det går an å brenne filmer, og derretter se dem på playstation?? Når jeg skal lage en video dvd sier nero at den trenger VOB, IFO eller BUP filer.. Går det an å konvertere en avi film om til noen av disse formatene?? Hvis jeg låner en dvd-film av en kompis og kopierer den over på en vanlig dvd+r kan jeg se den på playstation da?? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 tror det ikke går an....du må chippe ps2 for og kunne gjøre det..... dessuten tror jeg at dvd-r er plate formatet som må brukes om det skal være mulig.....NEC 110a brenner bare +(som er det formatet som antagelig vis vil vinne "krigen",men som ikke brukbart når det gjelder ps2 kopiering...) dette gjelder også brennkopiering av spill..de må brennes i - format... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 tror det ikke går an....du må chippe ps2 for og kunne gjøre det.....dessuten tror jeg at dvd-r er plate formatet som må brukes om det skal være mulig.....NEC 110a brenner bare +(som er det formatet som antagelig vis vil vinne "krigen",men som ikke brukbart når det gjelder ps2 kopiering...) dette gjelder også brennkopiering av spill..de må brennes i - format... Nå er det mulig jeg husker feil, men jeg tror at ps2 støtter +-formatet, så ihvertfall en liste over hva som støttet hva der det sto. Men jeg tror den eldste revisjonen av ps2 ikke støttet det, men alle de nye versjonene støttet +, ihvertfall såvidt jeg husker, noen har sikkert en lenke til den liste over hvor mange spillere som støtter hvilket format, har sett den blitt posta her mange ganger før. AtW Lenke til kommentar
div_ Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 kanskje det...nå tok jeg utgangspunk i 1. release av ps2 (jeg har dem av nov 2000 revisjonen) og fikk vite at den kun ville ta - formatet om jeg skulle velge og chippe den.... men FINT om nyere utg også vil kunne takle + formatet! hørte at dvd drevet er bedre på nyere ps2 versjoner...det var også noen andre ting som var bredre men det husker jeg ikke..... når HD kommer til ps2 om den kommer...kan en vel kopiere film til den? Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 hei, det er dvd-r formater ps2 solgt til nå støtter. Hvis du monterer DMS3 modchip kan du også spille av divx/xvid/mp3 etc. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Både broderens og damen jeg bor sin PS2 spiser dvd-kompatibelt materiale brent på +R. Ingen av dem er chippet. Broderens er flunkende ny, damens er over 14 mnd gammel. Jeg lurte på om det går an å brenne filmer, og derretter se dem på playstation? Ja. Når jeg skal lage en video dvd sier nero at den trenger VOB, IFO eller BUP filer.. Går det an å konvertere en avi film om til noen av disse formatene? Det er ikke egentlig et eget format i grunnen, men VideoOBjekt. Du finner nok guider for konvertering og mastering på www.doom9.org og www.vcdhelp.com , men du må regne med å bruke litt tid på å få det til. særlig hvis prosessoren din ikke er så rask. Hvis jeg låner en dvd-film av en kompis og kopierer den over på en vanlig dvd+r kan jeg se den på playstation da? Ja, gitt visse forutsetninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå