1915 Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 bil: Opel Omega B2 2.2 16v 145 hk 2001 sp1: er det dumt å sette på åpent luftfilter rett ut fra luftmengdemåleren? får den for mye/lite luft da? blir luftmengdemåleren gal da? bruker den mere bensin med open air? hviss ikke dette er lurt. hvor får jeg kjøpt et nytt luftfilter som passer i luftfilterboksen, har sett at det finnes luftfilter som gir 5-7 % mere effekt? har sjekka med hellanor og di skulle ha 400 kr for et luftfilter. jeg kjøper ikke filter på biltema, basta. link og svar mottaes med takk sp2: hvor ofte burde man skifte bensinfilter? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Intervallene for bytte av bensinfilter står i instruksjonsboken din. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Nei, det går fint å sette luftfilter rett på lmm Den får hverken for mye eller for lite luft Nei, den bruker ikke mere bensin Du får ikke mere hk ved å montere dette, kun bedre lyd. Kjøp heller et originalt innsatsfilter å ha i boksen. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Nei, det går fint å sette luftfilter rett på lmm Den får hverken for mye eller for lite luft Nei, den bruker ikke mere bensin Du får ikke mere hk ved å montere dette, kun bedre lyd. Kjøp heller et originalt innsatsfilter å ha i boksen. det er en mildt sagt kontroversiel uttalelse men ja det som stort sett skjer er at det åpne luft filteret flytter på effekt kurven som gir følelse nav at bilen har mer power. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Setter du et åpent filter uten tilgang på frisk, kald luft får du dårligere effekt. En filterboks har somregel en slange som går ned foran på bilen en plass hvor den kan suge inn kald luft. Kald luft inneholder mer oksygen per kubikk enn varm luft. Fordi varm luft tar mer plass. Mer oksygen = bedre forbrenning. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) I tillegg kan oljen fra det åpne luftfilteret skitne til LMM, så den må taes ut og renses, eventuelt byttes oftere. Anbefaler FK Luftfilter. Nøyaktig samme filter som K&N, til en brøkdel av prisen! Finnes på http://www.partsandretards.no Endret 6. desember 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg kjøpte luftfilter uten olje når jeg hadde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå