bOMS Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 ypperlig, passer godt med en maskin som driver på å havarerer. Litt spent på prisene dog, er liksom ikke noe konkuranse fra amd i denne klassen. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Det kan jeg være enig i. Jeg skal oppgradere, og da blir det Sandy on the Bridge. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Dobbelkanals (2x2) kan legge seg. Angrer litt på mitt nye kjøp av 950 i7 men med tanke på at jeg skal rulle 24gb ram så blir det vel å vente til 2012 når prisene på socket 2011 har dalt ned litt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hvilke fordeler har tre-kanals over to-kanals? Lenke til kommentar
Cocho Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg er faktisk ganske dreven i dette, men akkurat dette emnet forvirrer meg... Hva er dette snakket om integrert GPU? Og hvorfor kan man ikke kjøre firekanals minne før i slutten av 2011? Hva er vitsen med å holde tilbake noe sånt? Lenke til kommentar
dredg Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg er faktisk ganske dreven i dette, men akkurat dette emnet forvirrer meg... Hva er dette snakket om integrert GPU? Og hvorfor kan man ikke kjøre firekanals minne før i slutten av 2011? Hva er vitsen med å holde tilbake noe sånt? GPU og CPU er integrert på samme chip. Noe som ikke hadde interessert meg på desktop før det hadde vært et sømløst bytte mellom denne og et vanlig grafikkort når man byttet mellom windows og spill. Grunnen de skiller er pris. Socket 1155 som er blitt lansert nå er lav til middels ytelse, mens 2011 blir for høy til entusiast ytelse. Ingen grunn å ha firekanals minne på en billig prosessor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 GPU og CPU er integrert på samme chip. Noe som ikke hadde interessert meg på desktop før det hadde vært et sømløst bytte mellom denne og et vanlig grafikkort når man byttet mellom windows og spill. Dog gir det grei ytelse når men ikke spiller med maskina. Grunnen de skiller er pris. Socket 1155 som er blitt lansert nå er lav til middels ytelse, mens 2011 blir for høy til entusiast ytelse. Ingen grunn å ha firekanals minne på en billig prosessor. Du skal vel ha bra med tråder gående før du virkelig har noen nytte av fire kanals RAM. At Intel sparer det til server cpu'ene er ikke veldig overraskende. Lenke til kommentar
Cocho Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Så det er med andre ord samme opplegget som er på dagens laptops? Altså at maskinen bruker det integrerte skjermkortet til windows, men at den skifter over til det faktiske skjermkortet når man starter et spill? Så det vil med andre ord ikke ha noe så si når det kommer til selve spillingen? For jeg planlegger å bygge en ny maskin, og ble derfor ganske happy når jeg fikk vite at det skulle komme nye prosessorer, men at jeg ble litt usikker når det sto at de ville komme med integrert GPU. Trodde en liten stund at disse var forbeholdt servere og arbeidsmaskiner som ikke skulle brukes til gaming. Takk for informative svar Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Personlig så ser jeg ingen grunn til oppgradering før det skjer en krymping i produksjonsteknikk lavere enn det Westmere og 980x ligger på nå. Hvis du har i7 950 vil jeg garantert vente til 22nm CPUer kommer. Er ikke veldig mye merkbar ytelse å hente på det. Fin CPU, helt klart. Top notch hvis du trenger PC nå, men en oppgradring er det ikke verdt. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Vurderer endelig å bytte ut min 4 år gamle hardware, for Sandy ser veldig lovende ut. Og for en pris! Har i dag Core 2 Duo E6600 @ 3GHz. Antar en 2500K vil gi meg en særdeles pen ytelsesøkning? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Har også et par LGA 775 systemer på P45 her hjemme, med Q9400 (@3.6) og Q9550 (@3.8) -så nå begynner jeg å lukte litt på oppgradering til i5 2500K. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Det hjalp ikke mye at produsentene sa at HK og CPU i SandyBridge- serien skulle være tilgjengelig på lanseringstidspunktet - som var 6. januar. Det er jo ikke en butikk som har hverken det ene eller det andre på lager ennå ihvertfall. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) ps data (ps.no) har hatt prosessorene inne, og har fortsatt HK edit: De har vist fortsatt en del av modellene på lager, men er utsolgt for k-modellene Endret 8. januar 2011 av bOMS Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 De HK de har på lager er bare søppelkort - de med enklest funksjonalitet osv. + at svært mange av de er mATX. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg mener å ha sett at MSI har kort som kjører i 16X/16x mode(altså full båndbredde) i SLI/CrossF, men finnes det kort fra Asus eller Gigabyte som gjør det? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Du så sikkert MSI Big Bang Marshall - en artikkel på forsiden fra CES. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Som fortsatt ikke er full båndbredde. Er jo bare x16 lanes fra CPUen, og all data som skal fra skjermkort til CPU eller andre veien må reise igjennom den x16 linken uansett, og den blir aldri bredere. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Som fortsatt ikke er full båndbredde. Er jo bare x16 lanes fra CPUen, og all data som skal fra skjermkort til CPU eller andre veien må reise igjennom den x16 linken uansett, og den blir aldri bredere. Betyr det, at det maks man kan oppnå er 8x/8x modus på disse kortene? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Om begge kortene sender data samtidig, så er svaret ja. De gir en liten ytelsesboost å gjøre det på denne måten de har gjort ved det faktum at kort 1 og 2 kan begge ha full x16 når det trengs og det andre ikke har noen overføringer på gang, på ett 8x/8x kort så er du låst til 8x/8x uansett situasjon. Men å hamle opp med noen som har rene PCI-E lanes... Du har ikke en sjanse, og det er her LGA 1366 viser muskler om du skal ha flere skjermkort eller andre PCI-E enheter. Endret 9. januar 2011 av 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå