petnor Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Hei Jeg har en Hyndai H1 svx 2000 modell. Den bruker nesten 2 liter mila og det kommer mest svart røyk når man gasser på. Jeg er klar over at svart røyk er diesel. Jeg skifta luftfilter pga at det var to hull, like store som en flaske kork. Jeg har også tatt oljeskift med 2 typer castrol olje, men bilen har ikke blitt noe særlig bedre. Den har eller ikke gått mer enn 138000km. Jeg mistenker at det kan være turboen eller dysene. Det kan også være motoren altså sylindrene, men håper å unngå å skifte motor. Jeg har ikke tatt noen kompresjon test eller testet dysene, men planlegger å gjøre det. Og det lukter så fryktelig av bilen, kan det være diesel eller sot lukt? Er det mulig å fjerne denne lukten? Jeg håper dere har noen ideer, tips eller om det kan være noe annet som kan være feil. Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 her bør du nok ta en liten tur innom merkeverkstedet som kan de bilene. du er nok inne på hva det er som gjør bilen slik. selv om bilen er gått lite, så betyr ikke det noe når det kommer til disse. når du bytter ut denne bilen fordi du blir lei av alle utleggene, husk å ikke gå over til vivario eller traffic som er en og samme bil. kjører du innom verkstedet og bare lar dem bruke en time maks to p åå finne feilen sparer det deg for masse unødig tid irritasjon og evt deler for å prøve å feile, og da ahr du raskt info om hva som må gjøres, hva det koster og slikt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Høres ut som def turbo hvis den er utrolig lat i tillegg, sjekk dieselpumpa og se om noen har prøvd og juster opp effekten på pumpa og endt opp med og gi den alt for mye diesel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå