Gå til innhold

Nyhetsbrev - Tips til utforming mm.

Anbefalte innlegg

Hei,

driver for tiden og hjelper et familiemedlem som skal presentere et nyhetsbrev som en del av en oppgave på masternivå.

Har funnet noen ferdige html-templates som skal være testet i ulike maillesere her: http://www.campaignmonitor.com/templates/

Har lastet ned templaten "modern", og tenkte å bruke den, kun bytte ut relevant tekst, tilpasse fargeskjemaet til profilen, og ha lgoen deres i headeren. Men jeg likte ikke kildekoden helt.. tables og padding med gjennomsiktige .gif-filer er liksom litt <2002, på den annen side er det jo testet sier de og da fungerer de vel? Og funksjon er veldig mye viktigere enn å gjøre det "riktige" i dette tilfellet. (De to er jo dessverre ofte ikke sammenfallende. Jeg har ikke tenkt å bruke mer tid enn absolutt nødvendig på dette.

Nyhetsbrevet legges ved oppgaven som grafikk, så sånn sett er det greit med redigering. Men hun skal vissnok redegjøre for hvordan noen fra selskapet oppgaven dreier seg om enkelt kunne gjort dette selv, og det lurer jeg litt på. En eller anne wysiwygeditor kunne vel frt ødelegg mye av oppsettet.

Man skulle tro det var enklest å ha en eller annen webtjeneste til dette, men hun har visst prøvd "alle" allerede og enten ikke vært fornøyd, eller så kostet de penger.

Takker for inspill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at det er brukt tabeller og giffer og slikt i templatene der er at epost-lesere ikke behandler html på samme måte som en vanlig nettleser. Derfor må det gjøres på den måten for at det skal bli korrekt visning.

Men hvis nyhetsbrevet skal legges ved som grafikk, så kan hun vel bare benytte publisher eller noe slikt?

-C-

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...