Gå til innhold

Hjelp til oppgradering gaming pc

Anbefalte innlegg

Tiden er inne for å oppgradere spill-pcen. Det som trengs er cpu, hk og ram. Har en corsair hx620w gpu og et hd5850 kort som jeg håper å kunne beholde (money is an object).

Har i uekvis søkt meg frem og tilbake på nett med mitt spørsmål: amd eller intel? Pcen skal hovedsaklig brukes til gaming. Jeg kommer ikke til å klokke.

Valget står mellom disse alternativene (foreløbig):

Intel:

i5- 760 (eller i7-860?)

Asus P7P55D-E

Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB ( 2x2 GB )

AMD

AMD Phenom II X6 1075T

Asus Crosshair IV Formula

Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB ( 2x2 GB )

Jeg håper å kunne gjøre en oppgradering som holder noen år, og at dette ikke skal koste mer enn ca 3500,-(som amd oppsettet kommer på).

Synes det er skikkelig håpløst å konkludere med en av pakkene fremfor en annen. For et halvt år siden ville jeg klart valgt i5 prosessoren, men er denne allerede begynt å dale? Det som taler imot mad oppsettet er strømforbruket(?) og at denne prosessoren gjør det dårlig i endel spill. Men må da fungere langt bedre enn min X2 6000+ BE prosessor som jeg bruker i dag?

Tips(gjerne med begrunnelser) tas imot med stor takk

Endret av Conkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du trenger 6 kjerner med det første, siden de fleste spill/programmer ikke vil utnytte mer enn 4 av kjernene uansett. Du klarer deg lenge med en i5 imo :) Hvis du ikke skal overklokke tror jeg det er hipp som happ hvilket hovedkort* du velger..

Edit: skjermkort*

Endret av spn85
Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre COD black ops her om dagen og fikk da virkelig erfare viktigheten av prosessor. Så lenge i5 holder mål noen år til går jeg for den og sparer noen penger til andre ting. Men har jeg forstått ting rett at i7-860 har en funskjon hvor prosessoren simulerer flere kjerner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...